Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Daan0612

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door Daan0612 » 04 jan 2019 19:39

Vandaag was oud-gediende Nicolas Ruis weer als nieuwslezer in het programma Somertijd te horen.
Wat ik uit een limerick begreep is hij de vervanger van Celine Huijsmans (die op vrijdag altijd het nieuws deed) die vorige week afscheid genomen heeft omdat ze het nieuws gaat lezen in Veronica Inside met Genee, Romijn en van Baarlen.
Leuk dat Ruis weer terug is, maar voor hem wel jammer dat het maar voor 1 dag in de week is. Ik ga er tenminste vanuit dat op maandag t/m donderdag Cobus Bosscha de nieuwslezer blijft. Of weten jullie meer dan ik en is hij (Bosscha) ook gestopt bij Somertijd?

Radbi

Bericht door Radbi » 04 jan 2019 20:45

radiodaan schreef:
04 jan 2019 19:28
Radbi schreef:
04 jan 2019 18:43
De top 4000 is tussen 3 en 23 december door 3,3 miljoen mensen beluisterd! Dat is een stijging van 16%, tov vorig jaar in de doelgroep 10+. En een record aantal voor de top 4000.
In de kerndoelgroep 30-59 jaar steeg het aantal luisteraars zelfs met 45% naar bijna 2 miljoen. De online beluistering via de site en app van Radio 10 nam tijdens de Top 4000 met 73 % toe.

Onderzoek uitgevoerd door RadioCall, in opdracht van Radio 10.

Wat een mooie stijging en cijfers! Mooi gedaan! Hoe hoog zouden de luistercijfers zijn als er net zoveel beleving en aandacht omtrent de top 4000 was, zoals bij de top 2000?
Hopelijk zullen de luistercijfers de komende jaren verder stijgen en hopelijk zullen mensen steeds meer doorhebben wat voor mooie lijst de top 4000 is.
Is deze toename niet vooral te verhalen aan de minderende luistercijfers van serieus request, die 3FM in dezelfde periode uitzendt als 10 de top 4000.
Ik denk/vermoed niet dat (veel) serious request afhakers overgestapt zijn naar de top 4000. Serious request zat voorgaande jaren al in een neerwaartse spiraal. Ik denk dat de stijging van de top 4000 gepaard is gegaan met de stijging van Radio 10 en dat meer mensen de lijst gevonden hebben.

Radbi

Bericht door Radbi » 04 jan 2019 20:49

density1 schreef:
04 jan 2019 19:30
Zit dus weer een stijging aan te komen in de luistercijfers voor 10...
Vorig jaar wisten ze zich al knap staande te houden in december, ondanks de top 2000. Ben benieuwd naar de komende luistercijfers van 10. Dat Radio 2 op de eerste plek zal staan, is geen verrassing.

Radbi

Bericht door Radbi » 04 jan 2019 20:52

Daan0612 schreef:
04 jan 2019 19:39
Vandaag was oud-gediende Nicolas Ruis weer als nieuwslezer in het programma Somertijd te horen.
Wat ik uit een limerick begreep is hij de vervanger van Celine Huijsmans (die op vrijdag altijd het nieuws deed) die vorige week afscheid genomen heeft omdat ze het nieuws gaat lezen in Veronica Inside met Genee, Romijn en van Baarlen.
Leuk dat Ruis weer terug is, maar voor hem wel jammer dat het maar voor 1 dag in de week is. Ik ga er tenminste vanuit dat op maandag t/m donderdag Cobus Bosscha de nieuwslezer blijft. Of weten jullie meer dan ik en is hij (Bosscha) ook gestopt bij Somertijd?
Cobus Bosscha is niet gestopt als nieuwslezer bij Somertijd.

Nicolas Ruis: Na zijn vertrek bij ‘Tim in de morgen’, niets meer van hem gehoord. Hoe gaat het trouwens met hem? Wat doet hij nu, naast nu op de vrijdag nieuwslezer bij Somertijd?

2unlimited

Bericht door 2unlimited » 04 jan 2019 21:32

Radbi schreef:
04 jan 2019 20:45
radiodaan schreef:
Radbi schreef:
04 jan 2019 18:43
De top 4000 is tussen 3 en 23 december door 3,3 miljoen mensen beluisterd! Dat is een stijging van 16%, tov vorig jaar in de doelgroep 10+. En een record aantal voor de top 4000.
In de kerndoelgroep 30-59 jaar steeg het aantal luisteraars zelfs met 45% naar bijna 2 miljoen. De online beluistering via de site en app van Radio 10 nam tijdens de Top 4000 met 73 % toe.

Onderzoek uitgevoerd door RadioCall, in opdracht van Radio 10.

Wat een mooie stijging en cijfers! Mooi gedaan! Hoe hoog zouden de luistercijfers zijn als er net zoveel beleving en aandacht omtrent de top 4000 was, zoals bij de top 2000?
Hopelijk zullen de luistercijfers de komende jaren verder stijgen en hopelijk zullen mensen steeds meer doorhebben wat voor mooie lijst de top 4000 is.
Is deze toename niet vooral te verhalen aan de minderende luistercijfers van serieus request, die 3FM in dezelfde periode uitzendt als 10 de top 4000.
Ik denk/vermoed niet dat (veel) serious request afhakers overgestapt zijn naar de top 4000. Serious request zat voorgaande jaren al in een neerwaartse spiraal. Ik denk dat de stijging van de top 4000 gepaard is gegaan met de stijging van Radio 10 en dat meer mensen de lijst gevonden hebben.
Ik geloof geen reet van die cijfers... eerst de echte onafhankelijke cijfers af wachten

Daan0612

Bericht door Daan0612 » 04 jan 2019 21:42

Radbi schreef:
04 jan 2019 20:52
Daan0612 schreef:

Nicolas Ruis: Na zijn vertrek bij ‘Tim in de morgen’, niets meer van hem gehoord. Hoe gaat het trouwens met hem? Wat doet hij nu, naast nu op de vrijdag nieuwslezer bij Somertijd?
In een bericht van spreekbuis.nl van 5 december 2017 zie ik dat hij 'de Agenda' bij NH Radio gemaakt heeft én misschien nog wel maakt. Tevens producer en redacteur van June tot Twaalf.
Hij is voice-over in TV programma's en commercials van onder andere SBS, National Geographic, De Telegraaf en Coca Cola geweest. Tevens heeft hij gewerkt bij Q-Music, ANP en Omroep Max als samensteller van verschillende programma's van Radio 5 (misschien wel voor hij bij Tim in de Morgen zat).

Radbi

Bericht door Radbi » 04 jan 2019 21:57

2unlimited schreef:
04 jan 2019 21:32
Radbi schreef:
04 jan 2019 20:45
radiodaan schreef:

Ik geloof geen reet van die cijfers... eerst de echte onafhankelijke cijfers af wachten
Nou nou. Radio 10 (inclusief de radio directeur) houdt zichzelf niet voor de gek hoor met valse cijfers en valse zelfverheerlijking.

https://www.radiofreak.nl/33-miljoen-lu ... -4000/amp/

Als je misschien kan onderbouwen waarom je geen reet gelooft van die cijfers?

Oortjes

Bericht door Oortjes » 04 jan 2019 21:59

Radio 10 is het afgelopen jaar ontzetten gegroeid. Het is dus niet meer dan logisch dat het aantal luisteraars van de Top 4000 ook fors toegenomen is.
Rock 'n roll is better than music!

Radbi

Bericht door Radbi » 04 jan 2019 22:00

Daan0612 schreef:
04 jan 2019 21:42
Radbi schreef:
Daan0612 schreef:

In een bericht van spreekbuis.nl van 5 december 2017 zie ik dat hij 'de Agenda' bij NH Radio gemaakt heeft én misschien nog wel maakt. Tevens producer en redacteur van June tot Twaalf.
Hij is voice-over in TV programma's en commercials van onder andere SBS, National Geographic, De Telegraaf en Coca Cola geweest. Tevens heeft hij gewerkt bij Q-Music, ANP en Omroep Max als samensteller van verschillende programma's van Radio 5 (misschien wel voor hij bij Tim in de Morgen zat).
Thanks👍👍

Radbi

Bericht door Radbi » 04 jan 2019 22:01

Oortjes schreef:
04 jan 2019 21:59
Radio 10 is het afgelopen jaar ontzetten gegroeid. Het is dus niet meer dan logisch dat het aantal luisteraars van de Top 4000 ook fors toegenomen is.
Precies!

Misschien dat er ook (veel) meer niet Radio 10 luisteraars naar de top 4000 hebben geluisterd, net zoals dat gebeurt bij de top 2000.
Laatst gewijzigd door Radbi op 04 jan 2019 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.

jessica

Bericht door jessica » 04 jan 2019 22:06

Nicolas Ruis presenteert op vrijdagavond bij NH Radio - NH Sport

IkbenNicolashoi

Bericht door IkbenNicolashoi » 07 jan 2019 14:23

Daan0612 schreef:
Radbi schreef:
Daan0612 schreef:

Toch maar eens een account aangemaakt hier. Ik ben Nicolas, hoi! ;-)

Leuk dat ik gehoord ben. En om maar meteen antwoord te geven op de vraag hoe het met me gaat en wat ik allemaal doe;

Ik presenteer nog steeds De Agenda bij NH Radio (op zaterdag en zondagochtend) en sinds augustus ook NH Sport bij dezelfde zender, op vrijdag- en zondagavond. Tevens ben ik stationvoice bij NH.

Verder val ik sinds april vorig jaar een aantal keer per maand in als nieuwslezer bij de Talpa-zenders en steeds als Cobus met vakantie gaat -en dat is gelukkig voor hem én voor mij vrij vaak, volgende week alweer ;-) - mag ik het nieuws verzorgen bij mijn favoriete programma Somertijd. Maar juist niet op de vrijdagen, omdat ik dan de sport bij NH doe. Behalve vorige- en komende vrijdag, want er is winterstop in het voetbal, dus geen uitzending. Snaptunog?

Verder doe ik ook nog stemmetjes voor van alles en nog wat en maak ik helemaal voor de lol de podcast "Ruis in de Auto". Zoek maar eens op Spotify of Soundcloud. Lekker over auto's lullen, want dat is leuk.

Kortom, ik verveel me niet en vermaak me prima bij alle verschillende opdrachtgevers.

wbravenboer

Bericht door wbravenboer » 07 jan 2019 14:37

Hai Nicolas!
Heb je nog ontmoet op de eerste Somertijd Barbecue!

Leuk dat je weer te horen bent, succes bij de leukste zender van 't land!

Stiekum mis ik Celine wel een beetje ;)

Radbi

Bericht door Radbi » 07 jan 2019 16:08

IkbenNicolashoi schreef:
07 jan 2019 14:23
Daan0612 schreef:
Radbi schreef:

Toch maar eens een account aangemaakt hier. Ik ben Nicolas, hoi! ;-)

Leuk dat ik gehoord ben. En om maar meteen antwoord te geven op de vraag hoe het met me gaat en wat ik allemaal doe;

Ik presenteer nog steeds De Agenda bij NH Radio (op zaterdag en zondagochtend) en sinds augustus ook NH Sport bij dezelfde zender, op vrijdag- en zondagavond. Tevens ben ik stationvoice bij NH.

Verder val ik sinds april vorig jaar een aantal keer per maand in als nieuwslezer bij de Talpa-zenders en steeds als Cobus met vakantie gaat -en dat is gelukkig voor hem én voor mij vrij vaak, volgende week alweer ;-) - mag ik het nieuws verzorgen bij mijn favoriete programma Somertijd. Maar juist niet op de vrijdagen, omdat ik dan de sport bij NH doe. Behalve vorige- en komende vrijdag, want er is winterstop in het voetbal, dus geen uitzending. Snaptunog?

Verder doe ik ook nog stemmetjes voor van alles en nog wat en maak ik helemaal voor de lol de podcast "Ruis in de Auto". Zoek maar eens op Spotify of Soundcloud. Lekker over auto's lullen, want dat is leuk.

Kortom, ik verveel me niet en vermaak me prima bij alle verschillende opdrachtgevers.
Heee Nicolas, wat leuk en tof dat je een account heb aangemaakt om antwoord te geven op onze vragen en om wat van je te laten horen.
Dank voor je uitgebreide reactie en uitleg! Na 'Tim in de morgen' was (o.a.) ik je idd kwijt.
Maar leuk om je bij Somertijd te horen, je doet het prima! En succes met alles waarmee je bezig bent!

(Schaam dat ik je eerder als invaller van Cobus heb gemist) :oops:

wbravenboer

Bericht door wbravenboer » 09 jan 2019 22:00

Ik moet zeggen dat de muziek lekker klinkt de laatste tijd, ze hebben een paar nieuwe 'guilty pleasure' items overdag en draaien af en toe toch weer eens onverwachte plaatjes. Bow Wow Wow, Racey, Matchbox (favoriet van me), Technotronic, Sash, Fisher Z, KLF, Tina Cousins (ok, had ik aangevraagd)....
Vrolijke variatie, niet verkeerd. Heb het gevoel dat Ekdom meer in z'n flow komt, al viel het wel op dat invaller Lex de dames Lot en Tamara toch wat meer betrekt in het programma. Het lunchpakketje bij Edwin Diergaarde is wel grappig, ik moet me inhouden om niet steeds iets aan te vragen, ik ben er al vier of vijf keer doorheen gekomen.. ;P

Plaats reactie