Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
Geen538

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Geen538 » 09 jan 2019 08:06

Oortjes schreef:
08 jan 2019 21:43
Geen538 schreef:
08 jan 2019 19:42
Het is plat vermaak en dat is niet zo mijn ding.
Dat herken ik wel, ik zal ook niet afstemmen op Genee en de lachzakken. Dat wil niet zeggen dat het slechte radio is of dat plat vermaak ook niet heel goed gemaakt kan zijn. Somertijd is bijvoorbeeld ook plat vermaak, maar wel verschrikkelijk goed gemaakt.

De suggestie dat commercieel staat voor plat vermaak en publiek voor verdieping, onderschrijf ik trouwens niet. Stenders draait inderdaad verzoekplaatjes. Dat doet hij ook knap, maar verheffend is toch wat anders.
Van Someren vind ik ook niet leuk maar daar zit denk ik wel een idee achter, limmericken , moppen , beetje Dikvoormekaar show maar dan net even anders.
Genee is is een grote naam op Veronica TV en ik heb het vermoeden dat De Mol de populariteit tor de laatste druppel wil uitpersen

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 09 jan 2019 08:50

Ik heb gister 1,5 uur met plezier geluisterd. Leuke, afwisselende onderwerpen, Wilfred kan leuke interviews afnemen en Rick en Niels laten het programma op de één of andere manier toch vertrouwt klinken (iets dat wat mij betreft veel zegt over het vakmanschap van de heren).

Geen538

Bericht door Geen538 » 09 jan 2019 09:57

Orange schreef:
08 jan 2019 21:01
Als ik de teksten van Geen538 zo lees, dan denk ik dat hij nogal subjectief kijkt naar de zaak. Alles wat commercieel is, is bij voorbaat plat vermaak, veel praten en weining zeggen enz. En bij de publieke omroep is het top.

Wat mij betreft ontzettende onzin. Er zijn legio voorbeelden die aangeven dat er helemaal niet zoveel verschil zit tussen commerciele en publieke radio. Ruud de Wild doet bij 538 en Radio 2 precies hetzelfde. Andersom geldt dat ook voor Ekdom. En het programma van Evers bij de commerciele was een stuk diepgaander dan wat Ekdom liet horen op Radio2. Neem de top2000 versus de top4000. Bij de top2000 allemaal vermaak met teksten als wat is het geweldig en bij de top4000 hoor je tenminste interessante info over de muziek. DJ's als Dennis Verheugd en René Verkerk bij Radio 10, daar kunnen heel veel dj's bij de publieke omroep nog een puntje aan zuigen. BNR is ook commercieel, maar doet totaal niet onder voor Radio 1.

En neem dan Wilfred Genee gisteren. Hij wist inhoud te brengen en een punt te maken van het anti-homopamflet. Was dat bij Radio 2 t/m 5 ook het geval?

Rick en Niels kunnen beoordeeld worden op hun bijdragen in de 2 uur van vanmiddag, maar dat lijkt mij geen graadmeter. Zij zijn 21 jaar hele goede sidekicks geweest, maar maken ook zo'n programma. Wilfred Genee stapt om 15.55u de studio binnen. Dan hebben Rick en Niels dat programma al helemaal voorbereid.
Nope,
Heb geen problemen met commerciële radio,
luister graag naar Radio 10, vind Ekdom ook niks slechter / beter als op Radio 2 maar heb zijn grapjes naar 10 jaar wel eens gehoord.
Ik vond bij het programma van Genee gisteren gewoon verschrikkelijk slecht in elkaar zitten, de twee lachzakken( grapje) waren vooral de storende factor in de uitzending en de telefonische gasten waren ook in de categorie “ al heel lang uit beeld”
Jan Roos en Charles Groenhuijsen dat is wel heel armoedig.
Maar ik begrijp ook dat een show niet na 4 keer staat,ik had alleen de hoop dat al heb je een bijdehande presentator van TV en twee( volgens jullie) toppers van de afgelopen 20 jaar radio in 1 programma. dat je dat dan ook terug kan horen .
Wat mij betreft dus ( nog )niet.

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 09 jan 2019 10:29

Geen538 schreef:
09 jan 2019 09:57
Maar ik begrijp ook dat een show niet na 4 keer staat,ik had alleen de hoop dat al heb je een bijdehande presentator van TV en twee( volgens jullie) toppers van de afgelopen 20 jaar radio in 1 programma. dat je dat dan ook terug kan horen .
Wat mij betreft dus ( nog )niet.
Nee, niet “volgens ons”. Ze staan al 21 jaar aan de top, dat is een feit. En we weten nu wel dat je het niks vindt.

Marcomarco

Bericht door Marcomarco » 09 jan 2019 11:02

Ik vind het programma best leuk, het moet nog ingespeeld raken maar dat komt goed. Het gaat niet alleen over voetbal zoals iedereen had verwacht. Wilfred moet wel zelf aan de knoppen draaien, misschien komt dat nog.

zendmast15

Bericht door zendmast15 » 09 jan 2019 11:27

In een radioprogramma met muziek en aandacht voor actualiteit met niet-politiek correcte toon (zoals Wilfred bij BNR doet) zie ik veel toegevoegde waarde op de radio. Ik denk dat het nog moet groeien. Wilfred kan dit namelijk goed, getuige zijn programma op BNR, wat ik een plezier vind om naar te luisteren.
Zet de radio aan!

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 09 jan 2019 12:58

Marcomarco schreef:
09 jan 2019 11:02
Ik vind het programma best leuk, het moet nog ingespeeld raken maar dat komt goed. Het gaat niet alleen over voetbal zoals iedereen had verwacht. Wilfred moet wel zelf aan de knoppen draaien, misschien komt dat nog.
"Iedereen"

Ik ken echt niemand die dit had verwacht.

Geen538

Bericht door Geen538 » 09 jan 2019 13:36

zendmast15 schreef:
09 jan 2019 11:27
In een radioprogramma met muziek en aandacht voor actualiteit met niet-politiek correcte toon (zoals Wilfred bij BNR doet) zie ik veel toegevoegde waarde op de radio. Ik denk dat het nog moet groeien. Wilfred kan dit namelijk goed, getuige zijn programma op BNR, wat ik een plezier vind om naar te luisteren.
Wat bedoel je met een niet-politieke correcte toon??

Geen538

Bericht door Geen538 » 09 jan 2019 14:11

alex.. schreef:
08 jan 2019 20:31
Ik heb vanmiddag ook een uurtje geluisterd, los van dat het technisch niet heel strak is allemaal, moet ik Geen538 wel gelijk geven in dat Rick en Niels weinig toevoegde vandaag.
De paar momenten dat Wilfred iets serieuzer wilde gaan, een kritische toon opgooide, werd dit overschreeuwd met een grap (die prima was). Alleen ik vind het jammer, net op het moment dat het spannend kan worden, wordt Wilfred teruggefloten.

Alle respect voor Rick en Niels, ik vind ze echt erg goed in hun vak, maar dit soort momenten laten wel duidelijk het verschil zien tussen Evers en Wilfred zijn manier van show maken. Misschien moet iedereen wat beter op zijn plek komen, Wilfred meer op de voorgrond, of als dit aanhoudend zo blijft gaan, toegeven dat Rick, Niels en Wilfred (voor nu) nog best ver uit elkaar liggen.

Er ligt gewoon een flinke afstand tussen een BNR show en een 538 show, ben zeer benieuwd wie er aan het langste eind trekt en waar deze show heen gaat.

Edit: Overigens kleine vermelding dat ik de toon van Geen538 niet erg kan waarderen. Deze mensen zijn aan de top in hun vakgebied. Dat mag je niks vinden, maar dat maakt ze niet slecht.
Alex,sorry wat betreft mijn toon maar “ top in hun vakgebied “ wat bedoel je daar precies mee???
Ik hoor vooral rechtse praatjes uit hun monden en te vaak heel hard overdreven lachen om flauwe grapjes.

Maar over Genee.
Het verschil tussen de Wilfred van BNR en die van vanmiddag is wel verschrikkelijk groot.
In The Friday Move is hij echt top,veel beter als op tv bij voetbal inside,hij is een zuiger puur klas en kan zo snel denken .maar ik vind dat fantastisch.
Bij Veronica radio vond ik beide sidekicks een storende factor, waar bijvoorbeeld bij The Friday Move een Britt Dekker laatst echt een fantastisch koppel vormde met Wilfred.
Zou Genee wel vijf dagen in de week op BNR in de avondspits willen horen i.p.v. op Veronica radio.

Pot

Bericht door Pot » 09 jan 2019 17:30

Marcomarco schreef:
09 jan 2019 11:02
Ik heb gisteren geluisterd, klonk aardig.
Een aantal hadden gedacht dat het vooral een voetbalprogramma werd. Maar er wordt wel wat over gepraat maar ergert me niet. Maar hoezo moet Wilfred aan de knoppen draaien?

Marcomarco

Bericht door Marcomarco » 09 jan 2019 18:16

Hij zit niet zoals elke dj achter de mengtafel, dat doet iemand anders

marco

Bericht door marco » 09 jan 2019 18:24

Frits Spits deed dat volgens mij de laatste jaren ook niet dus ik zie (en hoor) het probleem niet.

Orange

Bericht door Orange » 09 jan 2019 18:28

Dat 'moet' idd helemaal niet. Maar hij wil dat wel in de toekomst, heeft hij zelf ergens aangegeven.

Pot

Bericht door Pot » 09 jan 2019 19:38

Marcomarco schreef:
09 jan 2019 18:16
Hij zit niet zoals elke dj achter de mengtafel, dat doet iemand anders
Dat heb ik gezien. Maar zo erg vind ik het niet. Kan hij zich meer richten op zijn programma :wink:.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 09 jan 2019 19:49

Vooropgesteld: Het programma Veronica Inside luistert zeer goed weg. De chemie tussen Wilfred enerzijds en Niels en Rick anderzijds is nu al (zeer) goed. Misschien te vroeg om te concluderen na drie dagen, maar ik ben vol lof over dit programma. Een stap voorwaarts voor Veronica!

Maar toch vraag ik me af of dit programma kans van slagen heeft. De concurrentie in de middagspits is zeer stevig, met concurrenten die al jaren stabiel presteren: Rob van Someren, Coen & Sander en Ruud de Wild. Juist in de ochtend ligt het speelveld weer open na het vertrek van Evers. Juist hier zou Talpa zich kunnen versterken. De luistercijfers van Beelen blijven achter. De ochtend van Sky is altijd al de zwakte in de programmering geweest. Het is afwachten hoe Dane het gaat doen. En is de vraag of Ekdom de luisteraars van Evers naar zich toe kan trekken, omdat Ekdom een ander soort ochtendprogramma maakt.

Ik heb het al eerder gezegd, maar ik had juist geprobeerd om Niels en Rick samen met Tim Klijn het ochtendprogramma van Veronica te laten maken. Juist omdat Beelen het na anderhalf jaar nog niet voor elkaar heeft gekregen. Beelen zou dan naar de middag kunnen verschuiven, omdat hij weer een ander soort radio maakt dan eerder genoemde middag-jocks. Met Tim Klijn, Niels en Rick zou Veronica kunnen werken aan een "ESO light versie". Als je naar Veronica Inside luistert hoor je dat het succes van ESO ook in grote mate is toe te schrijven aan de twee side-kicks.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Plaats reactie