Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderators: admin6, admin6, admin6, admin6, admin6

Plaats reactie
Luc van Ostade

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Luc van Ostade » 08 jan 2019 18:50

Oortjes schreef:
08 jan 2019 18:44
Geen538 schreef:
08 jan 2019 18:15
Commerciële radio lijkt meer op tijd vullen tussen reclameblokken, dit programma vind ik daar een voorbeeld van.
Feitelijk heb je gelijk, maar dat is op de publieke radio niet anders. Verder vind ik het generaliserende onzin. Ook op commerciële zenders wordt heel gedreven radio gemaakt, met mooie radio tot gevolg. Luister eens naar de subtiele humor van een Rene Verkerk, om maar een willekeurig voorbeeld te noemen. Dat is geen tijdvulling, dat is verschrikkelijk professionele radio.

Maar ja, negatief doen is makkelijker dan vakmanschap horen, dat begrijp ik ook :roll:
Eens, goed verwoord. Er is een groep mensen die neerkijken op commerciële radio. Vaak met de dooddoener “Wat zij doen, kan ik ook” om vervolgens geen idee te hebben van hoe het er bij commerciële radio aan toe gaat. Daar wordt harder gewerkt om een mooi programma voor de luisteraar te maken dan bij veel publieke programma’s. Dat moet ook wel, want als commerciële zenders falen, gaan ze failliet. Bij publieke omroepen komt het geld toch wel binnen.
Natuurlijk is dit ook gechargeerd, maar anders kan ik mijn punt niet duidelijk maken.
Alleen alternatief is echte muziek.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 08 jan 2019 18:59

Luc van Ostade schreef:
08 jan 2019 18:50
Natuurlijk is dit ook gechargeerd, maar anders kan ik mijn punt niet duidelijk maken.
Ik denk dat we allemaal wel een beetje chargeren, maar over commerciële radio ben ik het met je eens. Ik denk alleen dat er bij de publieke omroep ook goede radio wordt gemaakt, ondanks of dankzij het geld wat tegen de plinten aanklotst (om maar weer wat te chargeren).

Dat er veel overbodige radio wordt gemaakt bij de publieke zenders, is een andere discussie. Ook overbodige radio kan mooi zijn.
Rock 'n roll is better than music!

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 08 jan 2019 19:05

Ja, daar ben ik het allemaal mee eens. Mijn punt is dat er neergekeken wordt op commerciële radio en dat is in mijn ogen zeer onterecht.

Geen538

Bericht door Geen538 » 08 jan 2019 19:26

Luc van Ostade schreef:
08 jan 2019 19:05
Ja, daar ben ik het allemaal mee eens. Mijn punt is dat er neergekeken wordt op commerciële radio en dat is in mijn ogen zeer onterecht.
Ik wil me even beperken tot Q , 538 ,Radio 10 overdag.
Ikzelf vind het niet veel meer dan de roddelrubrieken doornemen en wat stukjes uit kranten als AD( lees ik zelf) en Telegraaf en buitenlandse showbizz.
Ikzelf vind dat weinig verdiepend,ik snap ook dat als je geld met radio wil verdienen je iets moet maken wat veel mensen aanspreekt , dus lichtvoetig.
Maar van een intelligente man als Genee had ik iets meer verwacht dan wat ik vanmiddag hoorde.
Ik vond het echt vreselijk slecht.

Nu nog steeds Veronica op staan en deze man ( geen idee wie) is een verademing in verhouding met Veronica Inside.
Radio 10 is vooral in de uren van Edwin Diergaarde fijn te beluisteren.( goeie stem
Q vind ik niks, 13 in een dozijn muziek en dj’s .

Geen538

Bericht door Geen538 » 08 jan 2019 19:42

hanilascoltatore schreef:
08 jan 2019 18:49
Als Rick en Niels geen bijdrage zouden hebben geleverd aan Evers staat op waarom heeft Edwin ze dan 21 jaar (Niels iets korter, eerst Cobus) laten zitten? En waarom heeft Talpa ze dan bij Genee laten aanschuiven? Talpa is zeker geen filantropische instelling. Ik heb niets met voetbal maar heb wel met plezier geluisterd naar Veronica Inside (voorzover ik dat kon ivm andere bezigheden).
Ik luisterde ongeveer 2 maanden per jaar ivm werk 538 dus ook Evers.
Ik was altijd weer blij als het 1000 was( al bleef ook na tienen iedere dag hetzelfde op 538 met dezelfde muziek) vond het
een verschrikkelijk programma met veel praten maar niks zeggen, altijd gesprekjes met types als Borsato, Meeuwis , Wendy van Dijk en sinds Talpa deal veel SBS6 of The Voice promotie.
Ik vond de onderlinge gesprekjes vaak een discussie van 4 mannen zonder kennis van zaken en dan altijd eindigend met HhhhHHhh.
Ik begrijp dus nog steeds niet waarom mensen hier mee op wilden staan.
Maar het zit hem echt in mij want ze waren razend populair,aan de andere kant The Voice , Ik hou van Holland , Boer zoekt vrouw zijn ook razend populair maar om nu te spreken van verdiepende, kwaliteit TV.
Het is plat vermaak en dat is niet zo mijn ding.
Het aanschuiven bij Genee is logisch, ze willen Wilfred in de markt zetten, ieder programma heeft tegenwoordig side -kicks als je er dan twee heb rondlopen die dat al 20 jaar doen is 1+1=2

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 08 jan 2019 20:06

“4 mannen zonder kennis van zaken”, “het is plat vermaak”, “veel praten, maar weinig zeggen”, dit is nou precies wat ik bedoel. Komt op mij erg uit de hoogte over. Als je als zelfbenoemde radioliefhebber dit pikt uit de Evers-show en het vakmanschap, de chemie tussen de mannen, de unieke sfeer, de onderwerpen die van verschillende hoeken belicht werden, de discussies, het feit dat Evers met nagenoeg iedereen een goed gesprek kon voeren (Tot aan de moeilijkste mensen aan toe) enz. niet eens is opgevallen. Je mept alles kort en klein en bestempelt het met bovenstaande termen, dan is dat ronduit knap te noemen. Dan wil je bepaalde zaken niet horen en dan vraag ik me echt af hoever je jezelf boven anderen stelt.
“Volksvermaek voor den dommen mensch. Niet aan mij besteedt, ik wil graag breed en intellectueel uitgedaagd worden op elk moment van de dag”, zoiets. Wat je dan op een radioforum doet is mij een compleet raadsel. Want dan is zo’n beetje het hele medium te dom voor je, gok ik.

jessica

Bericht door jessica » 08 jan 2019 20:12

De Dj's die radio het makkelijkste laten klinken zijn de besten. Dat zijn wat mij betreft Edwin Evers en Rob Stenders. Zij steken mijlenver boven de rest uit. Edwin Evers door de sfeer die hij neerzet en het makkelijke praten met iedereen en Rob Stenders ook door zijn eigen sfeer, zijn kennis en zijn makkelijk formuleren en onnavolgbare timing.

Pas als ze er niet zijn en hun programma wordt overgenomen door een ander merk je de grote klasse van deze 2 Dj's!

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 08 jan 2019 20:14

“Mannetjes zonder kennis van zaken die maar wat in de rondte kletsen over triviale aspecten des levens” bedoel je waarschijnlijk, Jessica?

alex..

Bericht door alex.. » 08 jan 2019 20:31

Ik heb vanmiddag ook een uurtje geluisterd, los van dat het technisch niet heel strak is allemaal, moet ik Geen538 wel gelijk geven in dat Rick en Niels weinig toevoegde vandaag.
De paar momenten dat Wilfred iets serieuzer wilde gaan, een kritische toon opgooide, werd dit overschreeuwd met een grap (die prima was). Alleen ik vind het jammer, net op het moment dat het spannend kan worden, wordt Wilfred teruggefloten.

Alle respect voor Rick en Niels, ik vind ze echt erg goed in hun vak, maar dit soort momenten laten wel duidelijk het verschil zien tussen Evers en Wilfred zijn manier van show maken. Misschien moet iedereen wat beter op zijn plek komen, Wilfred meer op de voorgrond, of als dit aanhoudend zo blijft gaan, toegeven dat Rick, Niels en Wilfred (voor nu) nog best ver uit elkaar liggen.

Er ligt gewoon een flinke afstand tussen een BNR show en een 538 show, ben zeer benieuwd wie er aan het langste eind trekt en waar deze show heen gaat.

Edit: Overigens kleine vermelding dat ik de toon van Geen538 niet erg kan waarderen. Deze mensen zijn aan de top in hun vakgebied. Dat mag je niks vinden, maar dat maakt ze niet slecht.

Geen538

Bericht door Geen538 » 08 jan 2019 20:43

Luc van Ostade schreef:
08 jan 2019 20:06
“4 mannen zonder kennis van zaken”, “het is plat vermaak”, “veel praten, maar weinig zeggen”, dit is nou precies wat ik bedoel. Komt op mij erg uit de hoogte over. Als je als zelfbenoemde radioliefhebber dit pikt uit de Evers-show en het vakmanschap, de chemie tussen de mannen, de unieke sfeer, de onderwerpen die van verschillende hoeken belicht werden, de discussies, het feit dat Evers met nagenoeg iedereen een goed gesprek kon voeren (Tot aan de moeilijkste mensen aan toe) enz. niet eens is opgevallen. Je mept alles kort en klein en bestempelt het met bovenstaande termen, dan is dat ronduit knap te noemen. Dan wil je bepaalde zaken niet horen en dan vraag ik me echt af hoever je jezelf boven anderen stelt.
“Volksvermaek voor den dommen mensch. Niet aan mij besteedt, ik wil graag breed en intellectueel uitgedaagd worden op elk moment van de dag”, zoiets. Wat je dan op een radioforum doet is mij een compleet raadsel. Want dan is zo’n beetje het hele medium te dom voor je, gok ik.
Sorry Luc,
Dat vond ik er nu eenmaal van , kan er niks anders van maken , doe mij maar 8 uur Stenders ( zonder Caroline).
Licht cynische radio met fijne muziek en geen geleuter over Wendy en Erland of de zweetvoeten van Mark Rutte

Orange

Bericht door Orange » 08 jan 2019 21:01

Als ik de teksten van Geen538 zo lees, dan denk ik dat hij nogal subjectief kijkt naar de zaak. Alles wat commercieel is, is bij voorbaat plat vermaak, veel praten en weining zeggen enz. En bij de publieke omroep is het top.

Wat mij betreft ontzettende onzin. Er zijn legio voorbeelden die aangeven dat er helemaal niet zoveel verschil zit tussen commerciele en publieke radio. Ruud de Wild doet bij 538 en Radio 2 precies hetzelfde. Andersom geldt dat ook voor Ekdom. En het programma van Evers bij de commerciele was een stuk diepgaander dan wat Ekdom liet horen op Radio2. Neem de top2000 versus de top4000. Bij de top2000 allemaal vermaak met teksten als wat is het geweldig en bij de top4000 hoor je tenminste interessante info over de muziek. DJ's als Dennis Verheugd en René Verkerk bij Radio 10, daar kunnen heel veel dj's bij de publieke omroep nog een puntje aan zuigen. BNR is ook commercieel, maar doet totaal niet onder voor Radio 1.

En neem dan Wilfred Genee gisteren. Hij wist inhoud te brengen en een punt te maken van het anti-homopamflet. Was dat bij Radio 2 t/m 5 ook het geval?

Rick en Niels kunnen beoordeeld worden op hun bijdragen in de 2 uur van vanmiddag, maar dat lijkt mij geen graadmeter. Zij zijn 21 jaar hele goede sidekicks geweest, maar maken ook zo'n programma. Wilfred Genee stapt om 15.55u de studio binnen. Dan hebben Rick en Niels dat programma al helemaal voorbereid.

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 08 jan 2019 21:08

Je doet uit de hoogte over zaken die je duidelijk niet erg goed beluisterd hebt of waarbij je als radiokenner geen bijster scherpe waarnemingen van hebt gedaan. De oppervlakkigste “analyse” van Evers Staat Op ooit, als je het mij vraagt.
In dat kader kunnen we alles kinderlijk benaderen: “Rob Stenders: Die heeft anno 2019 een verzoekplatenprogramma met zijn buurmeisje.”

Maar als je analyses platter zijn dan een dubbeltje, vraag ik me af waarom je zoveel reageert in topics op dit forum. Luister lekker naar Stefan Stasse en Rob Stenders, praat daar dan over in de juiste topics.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 08 jan 2019 21:43

Geen538 schreef:
08 jan 2019 19:42
Het is plat vermaak en dat is niet zo mijn ding.
Dat herken ik wel, ik zal ook niet afstemmen op Genee en de lachzakken. Dat wil niet zeggen dat het slechte radio is of dat plat vermaak ook niet heel goed gemaakt kan zijn. Somertijd is bijvoorbeeld ook plat vermaak, maar wel verschrikkelijk goed gemaakt.

De suggestie dat commercieel staat voor plat vermaak en publiek voor verdieping, onderschrijf ik trouwens niet. Stenders draait inderdaad verzoekplaatjes. Dat doet hij ook knap, maar verheffend is toch wat anders.
Rock 'n roll is better than music!

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 09 jan 2019 00:19

Is twee uur misschien niet te weinig? Met Én Genee én Rick & Niels, omdat ik hier nu lees dat ze vandaag wat weinig aan bod kwamen. Zelf alleen maandag geluisterd, toen vond ik het programma zelf ook 'vol' overkomen, weinig rust momenten. Rik, Niels, Wilfred, Jongedame én ook nog Wolter Kroes. Zou het programma niet beter tot zijn recht komen in drie uurtjes?

Osker

Bericht door Osker » 09 jan 2019 02:30

Niet onder de indruk van VI
Genee is vooral heel erg tevreden met Genee. Ik vind hem onplezierig, zelfs Rik en Niels waar ik fan van ben, kunnen daar niets aan veranderen. VI is geen lang leven beschoren vrees ik.

Plaats reactie