Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
Ane Sybesma

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Ane Sybesma » 08 jan 2019 11:40

density1 schreef:
08 jan 2019 11:32
Met de DJ's/Poppetjes op het station heeft het helemaal niets mee te maken. De basis is altijd de muziek, de rest komt daarna. Luisteraar luisteren voor de muziek naar 3FM. De tijd dat ze speciaal voor Ekdom of Giel afstemde is gewoon verleden tijd op deze zender. En dat hebben ze laatst ook nog toegegeven 'het is teveel om de poppetjes gegaan, het moet weer over de muziek gaan'. Dat doen ze nu ook, maar nog niet op de juiste manier.
Bij mij is de DJ ook heel belangrijk. Vooral DJ's die me irriteren. Zo zette ik de radio van 3FM af als Michiel of Eva aan het presenteren waren. Tegenwoordig staat hij gewoon weer op 3FM omdat Jorien en Angelique me niet irriteren.

density1

Bericht door density1 » 08 jan 2019 11:46

Geen538 schreef:
08 jan 2019 11:39
Onzin,poppetjes bepalen juist de zender ,anders betaalden ze Evers ook geen miljoenen en Ekdom een paar ton.
Vandaar ook weinig luisteraars 3FM.
Zet Ekdom weer in de morgen,daarna eentje van nu,lunchprogramma met Frank Dane,en smiddags Stenders en de Coen en Sandershow.
Zijn ze gewoon de nummer 1 van Nederland.
Als je dat niet begrijpt heb je de radio met zijn luistercijfers de afgelopen 5 jaar niet helemaal gevolgd.
Dat kun je wel willen maar dat is totaal niet realistisch. Het is zoals het is.

Geen538

Bericht door Geen538 » 08 jan 2019 11:47

Dat van die poppetjes zeiden ze op het moment dat die weg waren en we geen nieuwe aanwezig waren.
Op het moment dat Coen en Sander weggingen was de middag na 1600 al verloren, Ekdom vertrok en de lunch waren ze ook kwijt,Giel begon nogal raar te doen in de ochtendshow( s.simons en nog wat gevalletjes) die werd ook minder populair en toen was het helemaal klaar.

Geen538

Bericht door Geen538 » 08 jan 2019 11:51

density1 schreef:
08 jan 2019 11:46
Geen538 schreef:
08 jan 2019 11:39
Onzin,poppetjes bepalen juist de zender ,anders betaalden ze Evers ook geen miljoenen en Ekdom een paar ton.
Vandaar ook weinig luisteraars 3FM.
Zet Ekdom weer in de morgen,daarna eentje van nu,lunchprogramma met Frank Dane,en smiddags Stenders en de Coen en Sandershow.
Zijn ze gewoon de nummer 1 van Nederland.
Als je dat niet begrijpt heb je de radio met zijn luistercijfers de afgelopen 5 jaar niet helemaal gevolgd.
Dat kun je wel willen maar dat is totaal niet realistisch. Het is zoals het is.
Dat probeer ik ook te zeggen ,het is wat het is en het komt nooit meer terug en idd ik ben net als jouw meer muziekliefhebber dan de gemiddelde luisteraar en het interesseert mij ook helemaal niks of truus,Jantje of kees het nummer aankondigt,maar zo werkt het al een tijdje niet meer.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 08 jan 2019 16:06

De crisis bij 3FM is ontstaan doordat a) de muziekmix van het een op het andere moment enorm werd aangepast en b) alle grote namen in relatief korte tijd vertrokken.

En nu zit er dus een DJ-groep die bij het grote publiek relatief onbekend is. Die kunnen dan volgens mij hun stinkende best doen om goede radio te maken, maar als niemand meer eens een poging waagt om 3FM aan te zetten dan heeft dat niet zo veel zin, toch? Op die manier blijft het aantal luisteraars dus gelijk
Jules' Podcast - de podcast die je raakt - https://itunes.apple.com/us/podcast/jul ... 27986?mt=2

Pot

Bericht door Pot » 08 jan 2019 16:17

JulesKluivert schreef:
08 jan 2019 16:06
De crisis bij 3FM is ontstaan doordat a) de muziekmix van het een op het andere moment enorm werd aangepast en b) alle grote namen in relatief korte tijd vertrokken.
Exact, in het muziekbeleid is de afgelopen maanden vooruitgang geboekt, maar nog niet een volledige omkeer. Ze hebben een talentvolle groep DJ's waar ik in velen een mooie toekomst voor in zie, maar op dit moment zijn de dj's niet echt een reden om speciaal 3fm aan te zetten (behalve Rob Jansen - persoonlijk). Wat ik bij Ekdom, Coen & Sander en Timur wel had.
Er is nog wat werk aan de winkel. Maar ben wel blij dat het echt weer meer om de muziek draait.

Geen538

Bericht door Geen538 » 08 jan 2019 16:58

JulesKluivert schreef:

En nu zit er dus een DJ-groep die bij het grote publiek relatief onbekend is. Die kunnen dan volgens mij hun stinkende best doen om goede radio te maken, maar als niemand meer eens een poging waagt om 3FM aan te zetten dan heeft dat niet zo veel zin, toch? Op die manier blijft het aantal luisteraars dus gelijk
En een salarisplafond vanuit de overheid opgelegd gaat echt niet bijdragen aan een betere dj op 3FM.
Zender is van vaandeldrager veranderd in marge zendertje a la 100%NL,Veronica alleen dan nog steeds op kosten van belastingbetalend Nederland.
Straks heeft het ex FUNX directeurtje ook nog 150000 euro gekost en er veranderd helemaal niks,want ook zij zit aan handen en voeten gebonden.
Ze hadden veel eerder een naam moeten neerzetten in de morgen,een Tim Hofman , Jan Versteegh of Tim den Besten trekt wel jongeren aan.
De domoor die de nikszeggende Domien en daarna betweter Veenstra achter elkaar heeft geprogrammeerd moet alsnog een reap onder zijn kont krijgen.
Heb je gewoon vier uur NIKS in de ochtend zitten.

Daan!

Bericht door Daan! » 08 jan 2019 17:04

Iemand een domoor, nikszeggend en betweter noemen, maar zelf de grootste mond hebben. Ik snap niet zo goed waar die agressieve toon goed voor is.

Geen538

Bericht door Geen538 » 08 jan 2019 17:28

Daan! schreef:
08 jan 2019 17:04
Iemand een domoor, nikszeggend en betweter noemen, maar zelf de grootste mond hebben. Ik snap niet zo goed waar die agressieve toon goed voor is.
[/quOte ]

Iedereen kon op zijn klompen aanvoelen dat je met deze twee mannen geen luisteraars ging vasthouden, het waren de mannen voor de verloren/avond uurtjes niet voor prime-time.
Ik vond het dan niet erg slim om die mannen dan boegbeeld te maken, dus diegene die dat dan wel heeft doorgezet is in mijn ogen een domoor.
of een eigenwijze hark.
Het nikszeggende is ook werkelijk gebleken,
Domien was niet de oplossing maar juist een onderdeel van het probleem.
Niks tegen Domien of Michiel als persoon maar ik vind ze nogal grijze muizen,en de cijfers gaven aan dat meer mensen daar zo over dachten.
Ik vind het vooral jammer ,ik heb van mijn 6de tot mijn 40ste 3FM geluisterd en vind het vooral heel erg jammer dat zo’ n mooi merk langzaamaan kapot gaat.
Misschien een grote mond maar absoluut met een goed hart.

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 08 jan 2019 18:56

En dan nu de onderbouwing. Leg eens uit waarom Domien en Michiel “eigenlijk bedoeld waren voor de verloren/avonduurtjes”? Ik ben benieuwd naar de sterke, objectieve onderbouwing van deze harde woorden.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 08 jan 2019 20:00

Pot schreef:
08 jan 2019 16:17
JulesKluivert schreef:
Exact, in het muziekbeleid is de afgelopen maanden vooruitgang geboekt, maar nog niet een volledige omkeer. Ze hebben een talentvolle groep DJ's waar ik in velen een mooie toekomst voor in zie, maar op dit moment zijn de dj's niet echt een reden om speciaal 3fm aan te zetten (behalve Rob Jansen - persoonlijk). Wat ik bij Ekdom, Coen & Sander en Timur wel had.
Er is nog wat werk aan de winkel. Maar ben wel blij dat het echt weer meer om de muziek draait.
Nee, precies. Dat is natuurlijk het grote probleem van de huidige groep. Ik luister ook wel graag naar Jorien Renkema en Angelique Houtveen vanwege hun kennis, maar dat zijn nog geen echte personalities. Maar ik vraag me dus af of zo'n zender met deze club wel zal groeien daardoor, juist omdat het publiek ze niet kent en ze ook niet snel zal kennen.
Jules' Podcast - de podcast die je raakt - https://itunes.apple.com/us/podcast/jul ... 27986?mt=2

jessica

Bericht door jessica » 08 jan 2019 20:05

Geen538 schreef:
08 jan 2019 16:58
Het was 6 uur. Eerst van 6-9 Domien en daarna 9-12 Michiel

Geen538

Bericht door Geen538 » 08 jan 2019 20:26

Luc van Ostade schreef:
08 jan 2019 18:56
En dan nu de onderbouwing. Leg eens uit waarom Domien en Michiel “eigenlijk bedoeld waren voor de verloren/avonduurtjes”? Ik ben benieuwd naar de sterke, objectieve onderbouwing van deze harde woorden.
Radio luisteren doe je voor het totaalplaatje, puur voor de muziek zet je een cd op of spotify.
Iedere zender heeft in de uren 6-9 en 16-18 zijn beste dj’s geprogrammeerd die op dat moment aanwezig zijn in dj bestand.
Bij 3FM waren dat vroeger Evers, Stenders , Giel en smiddags Ruud de wild , Koen en Sander.
Je hebt dan een aanloop in de morgen en het bekende file rijden naar huis/ einde werkdag.
Domien en Michiel zijn bescheiden jongens die prima een plaatje kunnen aan en afkondigen,luisteraar te woord staan en Michiel heeft ook heel veel achtergrond info over muziek.
Het zijn alleen geen gangmakers, geen populairste jongens van de klas geen hebben we er nog een beetje zin en dat iedereen dan Jaaaaaa!!! roept -types, dus niet het grappige van Ekdom het bijdehande van De Wild,Coen en Sander.
Het is prima maar zoals ze bij voetballers zeggen” het zijn geen spelers waarvoor je naar het stadion komt”
De mannen zaten beide al tien jaar op 3FM en zijn beide nooit doorgeschoven naar de belangrijke uren 6-9 of 16-18 ook toen het met GIEL! al een jaar slecht ging en zelfs na vertrek Coen Sander kozen ze ervoor een nacht DJ op te schuiven ( bijdehande gast maar sloeg niet aan) net zoals Paul Rabbering een topper is , maar ook hooguit als invaller in de ochtend /middagshows voor een week of twee en anders ook gewoon lekker ding laten doen in de andere uren van de dag.
Luistercijfers hebben het ook gewoon aangegeven, smorgens geen luisteraars pakken breekt je de hele dag op, onder Domien ging het aandeel luisteraars nog verder naar beneden tot wat het nu is.
Vroeger had je Bart van Leeuwen of Edwin Diergaarde voor dat soort uren maar als ze moesten knallen werd wel Curry/ Van Inkel/ ingezet en later Ruud de Wild / Stenders Siebelink.
Het zijn dus na een lang verhaal prima jongens maar wel om de uren 6-9 en 16-18 heen.
Ik ben ook fan van JW Roodbeen maar als ochtend dj vind ik het lang niet zo goed als in de avond / vooravond.
Dat vinden ze bij Radio 2 ook vandaar de bijdehande Jeroen Kijk in de Vegte erbij gezet.
Je hebt een gangmaker nodig in de morgen,zelfs Radio 1 heeft voor een bijdehand als Jurgen vd Berg gekozen( die had ik heel graag met KidV ochtendshow van 2 horen doen, had je best of both worlds, goeie journalist met muziekkennis en het lichtvoetige van Jeroen)

Hoe denk jij er over Luc??

Geen538

Bericht door Geen538 » 08 jan 2019 20:29

jessica schreef:
08 jan 2019 20:05
Geen538 schreef:
08 jan 2019 16:58
Het was 6 uur. Eerst van 6-9 Domien en daarna 9-12 Michiel
Moet je nagaan

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 08 jan 2019 21:12

Er zijn feiten en meningen. De enige feitelijke onderbouwing die jij geeft, gaan over vroeger. Maar alles wat je schrijft over Domien en Michiel is subjectief.
Als Domien “geen voetballer is waarvoor je naar het stadion gaat”, dan zat ie nu niet prime-time op QMusic.
En Michiel zat niet eens op 6-9 of 16-18, dus waarom je met je betoog de opmerkingen over Michiel te kunnen onderbouwen ontgaat me volledig.

Tip: probeer onderscheid te maken dus je eigen mening en feiten. Dan kun je wat sterker discussiëren.

Plaats reactie