authhash problemen

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.
Plaats reactie
Bean

authhash problemen

Bericht door Bean » 21 dec 2018 13:58

Hallo allemaal

ik heb een reseller met 320 kbs capaciteit and maak in mounth 1 een 192 kbs mp3 44100 khz
en een mounth 2 64 kbs aac 44100khz
totaal heb ik dus een stream lopen van 256 kbs + 64 kbs over waar ik niks mee doet.

Nu ga ik naar de shoutcast pagina en wil een authhash code invoeren.
echter creer ik een account op shoutcast vraag een authhash code aan en vul deze in klik op save.
na wat enkele minuten krijg ik een email de authhash sucesfull is geinstalleerd.

toch blijft de shoutcast ongeacht door browser verversing zeggen de authhash neit is geactiveerd.
de stream buffert en hapert continu en valt soms ook regelmatig uit!

Goed om te weten is we streamen vanaf een andere hoster aanbieder die de nieuwste 2.6.0.747 shoutcast gebruikt.
Het ligt neit aan de hoster, want bij een andere hoster evaren we precies het zelfde probleem.

ik snap niets meer van de shoutcast pagina waarom het zoveel problem nu geeft?
dit had ik voorheen nooit bij een oudere versie.

iemand bekend met dit probleem en een oplossing?

Bean

Re: authhash problemen

Bericht door Bean » 22 dec 2018 11:15

update: zonder authhash valt het ook gewoon na een tijd uit.
de probleem zit in de mounth point's
via icecast geen problemen, maar shoutcast v2 wel

remco_k

Bericht door remco_k » 22 dec 2018 12:26

Buffer problemen en haperingen hebben inderdaad niets te maken met de authhash.
Het ligt neit aan de hoster, want bij een andere hoster evaren we precies het zelfde probleem.
Ik zou daar niet zomaar vanuit gaan.

Buffer problemen en haperingen hebben vrijwel altijd als oorzaak: doorvoer snelheid, performance of netwerk problemen. Dat kan server side zijn, maar ook client side, of aan de uploadende kant.
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming compleet met gratis web app, statistieken en SSL support!

Echtwel

Bericht door Echtwel » 22 dec 2018 12:56

Of je software trekt te veel geheugen van je cpu bij Sambroadcaster staat ergens een optie om dit in te te stellen ik zet hem altijd laag -+dance

Bean

Bericht door Bean » 23 dec 2018 18:42

Echtwel schreef:
22 dec 2018 12:56
Of je software trekt te veel geheugen van je cpu bij Sambroadcaster staat ergens een optie om dit in te te stellen ik zet hem altijd laag -+dance
dit zou enigzins kunnen.

nee de hosters zelf draaien prima, het ligt duidelijk aan shoutcast we zijn er achtergekomen de nieuwste versie niet compactibel emt de achterstallige centovacast.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 30 dec 2018 22:22

Bean schreef:
23 dec 2018 18:42
Echtwel schreef:
22 dec 2018 12:56
dit zou enigzins kunnen.

nee de hosters zelf draaien prima, het ligt duidelijk aan shoutcast we zijn er achtergekomen de nieuwste versie niet compactibel emt de achterstallige centovacast.
Kan een van de problemen zijn ja
radiofreak.nl - radio-tv-nederland.nl - Groeistad.com - Amsterdamsmostwanted.nl - AM-forum.nl - cbforum.nl - midvliet.nl

Sebas

Bericht door Sebas » 30 dec 2018 23:39

Vervang de shoutcast door versie 2.5.5.x en het probleem is opgelost. Je probeert een niet Mp3 stream op te zetten welke niet in het licentiepakket van de shoutcast valt. Na enkele seconden verbreekt hij de verbinding en zegt dat er geen source aangeboden wordt. Probleem doet zich vooral bij het gebruik van Centova voor.
Haal het beste uit je radio, En sloop hem helemaal ;)

http://www.radiom.nl
http://www.rosadigitaal.nl
http://www.nostalgie.eu

Plaats reactie