FreshFM nieuwe vormgeving?

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

density1

Re: FreshFM nieuwe vormgeving?

Bericht door density1 » 17 aug 2018 12:03

Fresh terug op FM zie ik echt niet meer gebeuren. Een dancezender is niet haalbaar want je verzand al gauw in de commerciële dance hits die je overal al hoort. Een Kink FM matched beter zeker in het doelgebied waar over beschikking is.

Trekhaak

Bericht door Trekhaak » 18 aug 2018 22:16

density1 schreef:
17 aug 2018 12:03
Fresh terug op FM zie ik echt niet meer gebeuren. Een dancezender is niet haalbaar want je verzand al gauw in de commerciële dance hits die je overal al hoort. Een Kink FM matched beter zeker in het doelgebied waar over beschikking is.
Het is en blijft speculeren. Fresh kan met een goed format best wel mensen aan zich binden. Als Kink het echt zo graag had willen hebben moest er toch wel iets meer dan 50.000 euro beschikbaar geweest zijn bij een veilig. Het format van Kink is leuk, maar moeilijk te verkopen aan bedrijven omdat je dat niet even 'gezellig' opzet in de winkel. Het is radio voor een niche doelgroep.

Vergis je niet in de kosten van Kavel B05. Je bent alleen al een ton kwijt aan het in de lucht houden van zenders. Dan nog de personeelskosten, pand, enzovoort. Dat vraagt een goede verkooporganisatie of een rijke suikeroom...

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM » 19 aug 2018 00:26

de doorstart van Fresh FM 2.0 laat inderdaad behoorlijk op zich wachten. Kan me herinneren dat Radio Continu na de veiling al vrij snel de zenders on-air had staan. Zou met (Re-)Fresh toch ook moeten kunnen ?
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

Trekhaak

Bericht door Trekhaak » 20 aug 2018 07:34

Dat lijkt me in eerste instantie ook de reden waarom je meedoet aan een veiling toch? :-)

gerard909

Bericht door gerard909 » 20 aug 2018 08:56

Wat berichtgeving op je site is ook altijd wel leuk om tr melden dat je weer on air gaat. Doen ze ook niet. Dan denk ik dat het domein fresh.fm niet in handen is van de doorstartende club?
Radio, maar met je maten.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 20 aug 2018 11:02

boxfm schreef:
07 aug 2018 18:46
Echtwel schreef:
07 aug 2018 14:08
b) Wild FM neemt de pakketten over... en onze "vriend "van Wild FM verkoopt de boel bijvoorbeeld NRJ ( ja alweer) en blijft in St. Tropez lekker op zijn bootje hangen.
Grappig dat NRJ alweer wordt aangehaald. De vergunning loopt maar tot september 2022. NRJ gaat er echt niet in investeren dan. Daarnaast heeft NRJ al meerdere kansen gekregen om de Nederlandse markt te betreden, maar deze niet gegrepen.

Wellicht dat ze nu één van de bieders waren, al weet je ook dat je dan toch wel meer moet bieden dan 50k als je het kavel echt wil.

---> NRJ gaat er echt niet in investeren , volgens mij is NRJ in andere land opgezet als franchise,... kijk naar Belgie dus als er mensen zijn die er gat in zien en een werkend template willen zeg ik NRG

Echtwel

Bericht door Echtwel » 20 aug 2018 11:07

ottoderuig schreef:
12 aug 2018 20:36
Ik zit praktisch onder de mast in Alphen a/d Rijn.. Als dat inschakelt merk ik dat snel genoeg ;)
Ploppen die stentors van Fresh FM nog steeds zo dan :)) ha ha LOL

Afbeelding

DX'r

Bericht door DX'r » 20 aug 2018 15:02

Madurodam FM schreef:
19 aug 2018 00:26
de doorstart van Fresh FM 2.0 laat inderdaad behoorlijk op zich wachten. Kan me herinneren dat Radio Continu na de veiling al vrij snel de zenders on-air had staan. Zou met (Re-)Fresh toch ook moeten kunnen ?
Nou Amersfoort aansteken door Continu duurt inmiddels ook al maanden -zzz

Echtwel

Bericht door Echtwel » 21 aug 2018 08:39

DX'r schreef:
20 aug 2018 15:02
Madurodam FM schreef:
19 aug 2018 00:26
Je zou het ook Fresh Radio kunnen noemen Of Radio Fresh , ipv Fresh FM dan leg je niet de nadruk op FM
Het zou kunnen dat de eigenaar van de oude domeins namen een naam probleem is , geen idee...

boxfm

Bericht door boxfm » 21 aug 2018 19:52

Echtwel schreef:
20 aug 2018 11:02
boxfm schreef:
07 aug 2018 18:46
Echtwel schreef:
07 aug 2018 14:08
b) Wild FM neemt de pakketten over... en onze "vriend "van Wild FM verkoopt de boel bijvoorbeeld NRJ ( ja alweer) en blijft in St. Tropez lekker op zijn bootje hangen.
Grappig dat NRJ alweer wordt aangehaald. De vergunning loopt maar tot september 2022. NRJ gaat er echt niet in investeren dan. Daarnaast heeft NRJ al meerdere kansen gekregen om de Nederlandse markt te betreden, maar deze niet gegrepen.

Wellicht dat ze nu één van de bieders waren, al weet je ook dat je dan toch wel meer moet bieden dan 50k als je het kavel echt wil.

---> NRJ gaat er echt niet in investeren , volgens mij is NRJ in andere land opgezet als franchise,... kijk naar Belgie dus als er mensen zijn die er gat in zien en een werkend template willen zeg ik NRG
Je hebt het bij je optie B) toch echt over verkoop aan bijvoorbeeld NRJ. Maar ook als franchise is het voor een ondernemer niet interessant. Regionale radio is meer een hobbyproject voor mensen met (te) veel geld. Aan het merk NRJ heb je in Nederland bijna niks, naamsbekendheid is laag. In Vlaanderen is het een ander verhaal. Daar heeft NRJ door het verleden in Vlaanderen én de huidige jarenlange aanwezigheid in Wallonië wel naamsbekendheid.

MFM

Bericht door MFM » 21 aug 2018 22:43

Wellicht Kink straks op 1 van hun dab+ kanalen?
Of Fresh alleen via dab+ en Kink in hun plaats op FM.

Ben benieuwd. Alleen redden ze het in ieder geval niet.

Iwanvl

Bericht door Iwanvl » 22 aug 2018 17:47

MFM schreef:
21 aug 2018 22:43

Volgens mij zit er bij hun vergunning maar 1 standaard Dab+ kanaal, dus dan zou alleen de laatste optie overblijven. En dat is iets wat ik niet zo snel zie gebeuren.

Sterker nog ik zou niet gek opkijken als op het laatste moment de vergunning alsnog wordt teruggegeven omdat het financieel niet rond te krijgen is.
Het is namelijk mij wat te stil rondom dit kavel, ik had verwacht dat er al wat meer nieuws zou zijn

density1

Bericht door density1 » 22 aug 2018 18:45

Ik had verwacht dat het er al zou zijn...

Echtwel

Bericht door Echtwel » 28 aug 2018 10:11

Iwanvl schreef:
22 aug 2018 17:47
MFM schreef:
21 aug 2018 22:43

Volgens mij zit er bij hun vergunning maar 1 standaard Dab+ kanaal, dus dan zou alleen de laatste optie overblijven. En dat is iets wat ik niet zo snel zie gebeuren.

Sterker nog ik zou niet gek opkijken als op het laatste moment de vergunning alsnog wordt teruggegeven omdat het financieel niet rond te krijgen is.
Het is namelijk mij wat te stil rondom dit kavel, ik had verwacht dat er al wat meer nieuws zou zijn
"Financieel rond" Dat zijn allemaal aannames feit is dat Fresh wel de borg moest hebben en volgens mij moest zetten op een rekening van de AT via een notaris ofzo ,.....Ik weet het fijne er niet van maar zag dit wel in de vergunning voorwaarde staan. ( staat vast online)
Dat het lang duurt is vreemd en dat ze niet goed communiceren is een feit. De Rest is alleen maar giswerk en achterklap.... afwachten dus

DX'r

Bericht door DX'r » 28 aug 2018 14:27

Ze hebben nog iets minder dan 1 maand om de boel in de lucht te zetten -+dance -smok :))

Beschikking inzake vergunning voor het gebruik van frequentieruimte voor analoge niet-landelijke commerciële radio-omroep (kavel B05), Stichting SB Radio, Agentschap Telecom
Datum: 27 juni 2018
Artikel 2. Gebruiksrecht

2.
De vergunninghouder neemt de in de bijlagen genoemde frequenties binnen drie maanden na inwerkingtreding van deze vergunning in gebruik en houdt deze in gebruik. Op frequenties die hetzelfde SFN-ID hebben en gemarkeerd zijn als gesynchroniseerd of als netgebonden, zendt de vergunninghouder, behoudens reclame, hetzelfde radioprogramma uit.

Plaats reactie