Toch uitzenden via internet zonder buma/sena

Alles wat niet met radio te maken heeft. Tv, internet, kranten enz.
Plaats reactie
sverrips

Toch uitzenden via internet zonder buma/sena

Bericht door sverrips » 07 feb 2018 23:20

Ik bedacht me ineens dat er heel veel van die websites zijn zoals nederland.fm enzo. Die betalen voor hun streams buma/sena volgens mij. Die websites halen weer geld binnen met reklame waardoor ze buma/sena kunnen betalen. Wat als ik mijn enige stream op zo'n website streamt ? Dan heb ik geen eigen website en geen buma/sena kosten. De website waar de stream op loopt, gaat mee in het grote geheel. Ik lever dan content ivm muziek en hij krijg daarop reklame binnen. Alleen zo'n website vinden die mijn stream wil plaatsen. Of is dit allemaal te simpel gedacht...
https://symfocity.com - Progressieve Pop/Rock en Prog ?

De Nachtwacht

Re: Toch uitzenden via internet zonder buma/sena

Bericht door De Nachtwacht » 08 feb 2018 08:54

Volgens mij gaat dat niet op want je stream moet toch ergens vandaan komen. Het enige wat zo'n site doet is de stream "doorzetten"naar hun eigen website dus daar zul je toch zelf audio voor moeten genereren via een stream.

v.ijl

Bericht door v.ijl » 08 feb 2018 13:24

sverrips schreef:
07 feb 2018 23:20
Ik bedacht me ineens dat er heel veel van die websites zijn zoals nederland.fm enzo. Die betalen voor hun streams buma/sena volgens mij.
Die website is gewoon een doorgeefluik, en zullen een aangepaste regeling bij buma/sena hebben. De zender/radiostation is m.i. zelf verantwoordelijk voor de buma/sena afdracht.
en dan is er koffie......

progmog

Bericht door progmog » 08 feb 2018 15:21

Nederland FM betaald geen auteursrechten voor embedden van radiostreams

En verder: jij gebruikt muziek voor jouw radiostation. Muziek gemaakt door uitvoerders/componisten/producten. Logisch dat zij geld voor vragen en dat regel je het makkelijkst bij de Buma/sena.

Feivel

Bericht door Feivel » 08 feb 2018 16:41

Die vlieger gaat niet op. Iemand beheert die stream (jij). Dus moet ook jij (verplicht!) de afdracht regelen. Dat is zo geregeld in de auteursrechtenwet. Dat is het juridische deel.

Het praktische deel: ja, bewijs als auteursrechteninstantie maar eens dat TS de eigenaar is van een stream zonder website, met alleen een IP bij een host uit Ougadougou... Maar dat maakt het nog niet legaal. En at the end of the day, it’ll bite you in the ass.

jessica

Bericht door jessica » 09 feb 2018 09:53

Bij radionomy heb je een stream waarvoor je zelf de uitzendrechten niet hoeft te betalen. Dat doen zij voor je. Je hebt dan wel 2x per uur 1,5 min reclame van hun op je stream. Je kan het eens proberen.

Feivel

Bericht door Feivel » 09 feb 2018 10:01

jessica schreef:
09 feb 2018 09:53
Bij radionomy heb je een stream waarvoor je zelf de uitzendrechten niet hoeft te betalen. Dat doen zij voor je. Je hebt dan wel 2x per uur 1,5 min reclame van hun op je stream. Je kan het eens proberen.
Volgens mij ligt het ook meer dan de helft van de tijd plat..

Badeendje

Bericht door Badeendje » 09 feb 2018 10:03

Je kunt ook eens kijken naar sonixcast.com of torontocast.com.
Kwak kwak!

sverrips

Bericht door sverrips » 02 mar 2018 23:15

Ok, bedankt voor de informatie. Ik heb inderdaad gevonden dat embedded van muziek mag. Stream hoeft niet perse openbaar te zijn op je eigen streamserver, die kan namelijk achter een login zitten zoals met icecast2 kan. Dan zou nederland.fm hem kunnen openbaar maken met url + login gegevens, bijvoorbeeld: http://login:password@streamserver:8000/test.ogg Zo werkt dat ook ijn VLC. Maar om het verhaal kort te maken, ik heb nu antwoord, dank !
https://symfocity.com - Progressieve Pop/Rock en Prog ?

Plaats reactie