Serious Request 2017

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
bobert85

Re: Serious Request 2017

Bericht door bobert85 » 25 dec 2017 13:13

Dixon schreef:
25 dec 2017 12:53
RealSunchaser schreef:
25 dec 2017 10:47
Overigens wat een vreselijke en vreselijk slechte dj die Angelique. Kent geen oudere muziek (ZZ Top? Nee nooit van gehoord) en denkt dat iedereen boven de 20 dement is
Mee eens. Dramatisch. Echt een "excuus" keuze vrees ik.
Had haar naam wel eens gezien, nooit naar geluisterd, geen idee wie ze verder was, tot deze week. Ik luisterde en dacht meer een type FunX of Radio 6 dat niet meer bestaat,... Bleek ze daar ook vandaan te komen, beide.
Ik vind het schandelijk als je op 3FM zit, je de klassiekers niet kent. Essentieel in een week waarin je alles draait voor geld.
Ze kan het zeker wel, radio maken, maar zit bij 3FM duidelijk niet zo op haar plaats, heb bij haar aldoor het gevoel dat de muziek niet zo in haar straatje past.

Dixon

Bericht door Dixon » 25 dec 2017 13:24

Kan natuurlijk zijn dat hij zelf niet wilt maar ik had dan Herman Hofman i.p.v. Angelique in het huis gezet.

Theimon

Bericht door Theimon » 25 dec 2017 14:36

bobert85 schreef:
25 dec 2017 13:13
Ik vind het schandelijk als je op 3FM zit, je de klassiekers niet kent. Essentieel in een week waarin je alles draait voor geld.
Ze kan het zeker wel, radio maken, maar zit bij 3FM duidelijk niet zo op haar plaats, heb bij haar aldoor het gevoel dat de muziek niet zo in haar straatje past.
Dat laatste vooral. Ze leeft vooral op met urban/r'n'b/hiphop. Helaas voor haar is 3FM een stuk breder dan dat.

En klassiekers als ZZ Top......je hoeft het niet leuk/goed te vinden als DJ, maar je zal het toch zeker wel moeten kennen. Ongeacht welke zender je zit eigenlijk.

Sqwest

Bericht door Sqwest » 25 dec 2017 14:49

Ik volgde SR altijd, totdat de grote namen weg waren. Vorig jaar boeide het mij al minder, kwam toen ook dor Frank van der Lende. Die kan mij niet zo boeien. Domien CI d ik wel goed, alleen ik heb een beetje het idee dat hij teveel de ster van 3FM wil zijn. In ieder geval, dat gevoel krijg ik als ik naar hem luister.

Dit jaar heb ik een klein stukje gezien.. Angelique zag ik daar, maar wat was dat tenenkrommend slecht zeg. Totaal geen sfeer ook. Stukjes wat ik van Domien en Sander gezien heb waren wel wat leuker maar konden me ook niet echt boeien.

Misschien ben ik inmiddels qua leeftijd 3FM ontgroeid (30) en mis je de sfeer die Ekdom etc eraan gaven. Die creëerde een soort saamhorigheid, veel meer beleving ook qua muziek. En idd de classics die hun met veel plezier draaide. Vergeet nooit meer dat Giel ELO draaide en ze alledrie (incl ekdom en Coen) helemaal los gingen. Dan gaat het plein automatisch mee.

Misschien is het inderdaad wel tijd om te stoppen en weer wat anders te doen. Of gewoon weer eens keuzes durven te maken die op kwaliteit gebaseerd zijn en niet maatschappelijk genomen worden, met alle respect maar Angelique brengt toch geen kwaliteit mee?

Laat ik het maar bij de top 2000 houden, dat is misschien nu wat meer voor m’n leeftijd 😂

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 25 dec 2017 16:08

Sqwest schreef:
25 dec 2017 14:49
Ik volgde SR altijd, totdat de grote namen weg waren. Vorig jaar boeide het mij al minder, kwam toen ook dor Frank van der Lende. Die kan mij niet zo boeien. Domien CI d ik wel goed, alleen ik heb een beetje het idee dat hij teveel de ster van 3FM wil zijn. In ieder geval, dat gevoel krijg ik als ik naar hem luister.

Dit jaar heb ik een klein stukje gezien.. Angelique zag ik daar, maar wat was dat tenenkrommend slecht zeg. Totaal geen sfeer ook. Stukjes wat ik van Domien en Sander gezien heb waren wel wat leuker maar konden me ook niet echt boeien.

Misschien ben ik inmiddels qua leeftijd 3FM ontgroeid (30) en mis je de sfeer die Ekdom etc eraan gaven. Die creëerde een soort saamhorigheid, veel meer beleving ook qua muziek. En idd de classics die hun met veel plezier draaide. Vergeet nooit meer dat Giel ELO draaide en ze alledrie (incl ekdom en Coen) helemaal los gingen. Dan gaat het plein automatisch mee.

Misschien is het inderdaad wel tijd om te stoppen en weer wat anders te doen. Of gewoon weer eens keuzes durven te maken die op kwaliteit gebaseerd zijn en niet maatschappelijk genomen worden, met alle respect maar Angelique brengt toch geen kwaliteit mee?

Laat ik het maar bij de top 2000 houden, dat is misschien nu wat meer voor m’n leeftijd 😂

Ik heb me eigenlijk prima vermaakt, vond de vorige editie helemaal niks met Frank. Tot ik vannacht oude beelden ging kijken, van Michiel, Ekdom, Coen en Giel. Wauw. Dan was dit echt een tenenkrommende editie. Mooi was die tijd, en die tijd, komt helaas niet meer terug.

Gerwiim

Bericht door Gerwiim » 25 dec 2017 17:13

Hier mijn review van SR17:
5 miljoen is echt een geweldig bedrag, ik hoorde in de uitzending dat er nog nooit zoveel verschillende acties waren opgezet, ik weet niet hoe goed onderbouwd deze uitspraak is, maar ik denk dat het dus zeker nog leeft. Misschien juist bij de kleinere kinderen die graag wat doen voor dit doel maar niet de topbedragen ophalen.

De DJ's kan ik niet 1 mening over vormen natuurlijk. Laat ik beginnen met Sander. Wat vond ik die goed. Zette gewoon hele goede shows neer en wist mij echt te vermaken. En dan nog te bedenken dat dit zijn eerste keer is. Domien was dit jaar ook weer heel fijn, zet gewoon strakke shows neer en kan dit soort events echt dragen. Ik kan me wel vinden in het eerder genoemde punt hier dat ie misschien iets te graag het gezicht van de zender wil zijn, maar daar heb ik niet echt heel veel problemen mee. Waar ik wel problemen mee heb, was dat er iemand bij 3FM het dit jaar een goed idee leek om Angelique in het huis te zetten. Hoeveel fouten die wel niet heeft gemaakt. Het was gewoon niet bij te houden. Goedenavond Amersfoort!, Goedemiddag terwijl het nog ochtend was, verkeerde info bij brievenbusgasten, platen instarten op het verkeerde moment, proberen intros vol te praten maar dan complete onzin vertellen omdat een intro volpraten nou eenmaal zo leuk is.

Ik hoop echt dat Serious Request door blijft gaan. Ik vond de draaischijf een hele goede vernieuwing, puur door de structuur ook die er nu ontstond en dat was echt nodig. De gasten waren wat mij betreft ook prima, alleen het leek nu wel alsof de gasten veel korter bleven ten opzichte van vorige jaren, wat bij sommige gasten best wel jammer was. Robert ten Brink was daarentegen wel heel ongemakkelijk als slaapgast. Het podium dat nu elke avond werd gevuld op het plein was ook een hele goede toevoeging. Hierdoor kregen ze het plein elke avond toch voller en daarmee ook meer opbrengst lijkt me.

Het is begrijpelijk dat er veel mensen vroeger toch meer naar SR keken voor de personalities zoals Giel, Gerard en Coen. Op dit moment zijn die personalities er nog gewoon nog even niet en dat zal ook nog wel even duren. Wel grappig hoe iedereen 4 jaar geleden geen idee had wie Domien was maar nu draagt hij het hele zooitje gewoon. Ik hoop echt dat goede DJ's zoals Herman er eentje van is meer ruimte gaan krijgen op de zender, dan kan Angelique wat mij betreft weer lekker naar het weekend. Ik denk dat er zeker nog draagkracht is voor SR, dat zie je zeker met 5 miljoen.

Het zal dit jaar erop aankomen of 3FM weer de lucht zal gaan, het moet nu toch echt wel gaan gebeuren. Ik hoop op het beste, maar uiteraard wel met een goeie programmering met DJ's die wel een plaat kunnen afkondigen zonder 3 keer een fout te maken.

kletskous

Bericht door kletskous » 25 dec 2017 22:32

Ik ben het helemaal eens met je over Angelique, ik erger me ook aan het gebrek aan vakmanschap. Maar helaas lijkt zij op een onaantastbare wolk te zitten bij 3FM, ze blijft maar op mooiere tijden gezet worden. Het lijkt wel of ze het daar niet horen. Maar goed, dat geldt wat mij betreft ook voor Eva en die wordt ook op handen gedragen. Ze hebben volgens mij dringend behoefte aan een goede zenderbaas. Kan Florent Luyckx niet terugkomen?

bobert85

Bericht door bobert85 » 25 dec 2017 23:48

Zou geen gek idee zijn als hij terug zou komen, maar Dave Minneboo stopt bij Talpa binnenkort, en vervolg is onbekend, wat mij betreft ook een prima kandidaat.

marbles

Bericht door marbles » 26 dec 2017 01:53

soundwave1974 schreef:
25 dec 2017 10:37
Ik vind de 5 miljoen op zich een mooi bedrag. Zeker als je kijkt dat in vergelijking met de topjaren de bedrijven zich steeds minder aanhaken aan SR.
Ik kan me nog herinneren hoe groot Coca Cola een heel marketing campagne er aan besteden. Die tijden zijn geweest.
en ja SR is niet meer vernieuwd maar wordt steeds meer een soort van van traditie.

Ik lees wel dat sommige de actie in België ophemelen maar ik heb er ook een paar keer naar gekeken maar de sfeer die daar is past echt niet 3FM maar meer bij Radio 2. Maar die zender heeft met top 2000 voorlopig goud in handen.
klopt, maar dat de grote bedrijven niet aanhaken is ook een bewuste keuze van toen nog Wilbert Mutsaers. Hij wilde de actie dicht bij de mensen houden.
Minder eenheidsworst op de radio please

marcelb

Bericht door marcelb » 28 dec 2017 11:13

Ik ben misschien een beetje laat, maar ik vroeg me af of er onder de forumbezoekers nog meer mensen zijn die het idee hebben dat dat hele personality-idee, wat SR de laatste jaren is geworden, te groot is geworden. Ik bedoel: SR begon ooit als sympathieke actie voor het Rode Kruis, met als ludiek element dat dj's ergens in een stad muziek gingen draaien, waarbij ze een week lang niets aten. Als je wilde kon je zelfs gaan kijken naar dat glazen huis(je)....

Dat idee werd steeds verder uitgebouwd (tv/internet), met als gevolg dat de DJ's die (vanaf 2009/2010) in dat huis gingen zich als halfgoden gingen gedragen. De hype werd te groot. Volgens mij is dat tegen gaan werken, met als gevolg dat er veel mensen zijn afgehaakt.

Ik ben - net als veel forumbezoekers - voorstander van een StuBru/warmeweek-achtige aanpak.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 28 dec 2017 21:45

marcelb schreef:
28 dec 2017 11:13
Ik ben misschien een beetje laat, maar ik vroeg me af of er onder de forumbezoekers nog meer mensen zijn die het idee hebben dat dat hele personality-idee, wat SR de laatste jaren is geworden, te groot is geworden. Ik bedoel: SR begon ooit als sympathieke actie voor het Rode Kruis, met als ludiek element dat dj's ergens in een stad muziek gingen draaien, waarbij ze een week lang niets aten. Als je wilde kon je zelfs gaan kijken naar dat glazen huis(je)....

Dat idee werd steeds verder uitgebouwd (tv/internet), met als gevolg dat de DJ's die (vanaf 2009/2010) in dat huis gingen zich als halfgoden gingen gedragen. De hype werd te groot. Volgens mij is dat tegen gaan werken, met als gevolg dat er veel mensen zijn afgehaakt.

Ik ben - net als veel forumbezoekers - voorstander van een StuBru/warmeweek-achtige aanpak.
Volgens mij is het vanaf toen pas echt gaan leven, zie de bedragen die toen binnenkwamen zonder steun van de overheid. Ik denk dat er nu vooral mensen afhaken wegens het ontbreken van personality's, Ekdom, Giel, Rob Stenders, dat soort figuren.

marbles

Bericht door marbles » 28 dec 2017 21:54

Herman ven Schippers schreef:
28 dec 2017 21:45

Volgens mij is het vanaf toen pas echt gaan leven, zie de bedragen die toen binnenkwamen zonder steun van de overheid. Ik denk dat er nu vooral mensen afhaken wegens het ontbreken van personality's, Ekdom, Giel, Rob Stenders, dat soort figuren.
Je kan overdrijven.... Stenders heeft er 1x ingezeten in 2007... toen werd er 5,2 mio opgehaald, incl. de verdubbeling van de overheid... dus eigenlijk 2,6 mio door 'het publiek'
Minder eenheidsworst op de radio please

2unlimited

Bericht door 2unlimited » 28 dec 2017 22:52

ze hadden dit jaar wel de aller aller slechtste themasong

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 29 dec 2017 11:29

David120 schreef:
25 dec 2017 04:02
Probeer weer echt programma's neer te zetten (met onderwerpen) waar het draait om de luisteraar. Het draait nu te veel om de DJ's, dit volgt alleen al uit het feit dat de programmanamen de namen van de DJ's dragen. De meesten doen ook bijna niets anders dan een plaatje aan- en afkondigen. Neem bijvoorbeeld een programma als 'De Orde van de Nacht' van de AVROTROS elke vrijdagnacht van 03:00 tot 06:00. Dat was nou echt een programma met een stevig fundament. Is zomaar weer geschrapt ten koste van een DJ die maar weer een plaatje aankondigt en een beller aan de lijn heeft, zo saai...
Ik heb met kerst het boek '50 Jaar 3FM' gekregen, geschiedschrijving van 1965 tot 2015. Ik ben nu bij de jaren '80, maar als je het over personalities hebt, dan was dat toen inderdaad wel anders. Echt mooie verhalen over alle programma's van toen, van Felix Meurders tot André van Duijn tot Frits Spits. En als ik het zo lees waren dat inderdaad echt programma's om de luisteraar te boeien, en draaide het niet per se om de DJ. En genoeg voorbeelden van dat soort programma's die ook dichterbij in het verleden liggen...

Patrickjuuhh

Bericht door Patrickjuuhh » 29 dec 2017 12:21

2unlimited schreef:
28 dec 2017 22:52
ze hadden dit jaar wel de aller aller slechtste themasong
Dat vond ik nou ook, beetje hiphop achtig. Een genre wat ze een poos geleden moesten schrappen omdat het luisteraars weg joeg. Lekker tegenstrijdig

Plaats reactie