Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
Radbi

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door Radbi » 12 dec 2017 11:26

De Nachtwacht schreef:
11 dec 2017 11:40
Radbi schreef:
11 dec 2017 11:19
De Nachtwacht schreef:
11 dec 2017 09:57
Ik vind de top 4000 ook weer erg leuk. Inderdaad veel mooie nummers die best op radio 10 passen maar doorgaans niet zo vaak gedraait worden. Ook wel positief dat de lijst in tegenstelling tot andere jaren doorloopt tot 0:00. Dat houdt de vaart er wat meer in.
Alleen in het weekend gaat de lijst door tot 0:00. Daarna worden de nummers van die dag herhaald. Doordeweeks stopt de lijst om 19:00 en daarna worden de nummers van die dag ook herhaald.
Nee hoor, door de weeks loopt de lijst ook tot 0:00.
Weet ik echt zeker, heb iedere avond geluisterd tot nu toe.
Jaa! Je hebt helemaal gelijk! :-) :-). Sorry, was in de war omdat ik eerder na 19:00 niet echt had kunnen volgen. En ook de verwarring vanwege voorgaande jaren.

Jester

Bericht door Jester » 14 dec 2017 16:25

De Top 4000 is zeker een aardige lijst, ik luister deze dagen overdag voornamelijk Radio 10. Alleen als om 16.00 uur Rob van Someren begint, dan moet ik me beheersen om de radio niet op een andere zender te zetten.

Orange

Bericht door Orange » 14 dec 2017 20:48

Jester schreef:
14 dec 2017 16:25
De Top 4000 is zeker een aardige lijst, ik luister deze dagen overdag voornamelijk Radio 10. Alleen als om 16.00 uur Rob van Someren begint, dan moet ik me beheersen om de radio niet op een andere zender te zetten.
Ik hoef me niet te beheersen hoor. Zet 'm gewoon op een andere zender. Die populariteit blijft voor mij totaal onbegrijpelijk.

dab radio

Bericht door dab radio » 14 dec 2017 22:58

De top 4000 en Rob van Zomeren is gewoon heerlijke radio. puur genieten. :D

GerjanOpDreef

Bericht door GerjanOpDreef » 15 dec 2017 19:16

Voor mij is juist die top 4000 reden om de radio op een andere zender te zetten.
Laat je niet gek maken door anderen, leef je eigen leven!

Gerjan Op Dreef - Iedere maandag 21:00 - 23:00 uur - MIDLAND FM
Veenendaal FM 104.9 MHz / Renswoude FM 105.6 MHz / Scherpenzeel FM 106.3 MHz

Radbi

Bericht door Radbi » 24 dec 2017 12:34

Luistercijfers Radio 10: Middag scoort hoger dan ochtend
zondag 24 december 2017 12:14
Luistercijfers Radio 10 okt-nov
GfK / NLO

Het marktaandeel van Radio 10 zit al lange tijd in de lift. De zender heeft momenteel het hoogste marktaandeel in de doelgroep 10+ sinds de terugkeer op de FM. Vooral de middag van Radio 10 zorgt voor winst bij de zender, zo blijkt uit een analyse van RadioFreak.nl uit de luistercijfers van het NLO.

Somertijd
Het marktaandeel van Rob van Someren is geklommen naar 8.2 procent. Dat is het hoogste uit de dagprogrammering. De middagshow zit bijna een procentpunt boven het stationsgemiddelde. Een jaar geleden zat de middagshow nog op 5.9 procent marktaandeel.

In de middag tussen 13:00 en 16:00 uur scoort ook Robert Feller boven het gemiddelde van de zender. Feller haalt een marktaandeel van 8.1 procent en zit daarmee net iets lager dan Van Someren. Een jaar geleden zat Feller nog op 6.2 procent.

Ook het programma van Edwin Diergaarde tussen 10:00 en 13:00 uur scoort boven het gemiddelde van de zender met 7.6 procent.

Goeiemorgen Lex
De ochtendshow van Lex Gaarthuis zit juist onder het gemiddelde van de zender met 6.6 procent. Dat is wel een stijging, want een jaar geleden zat het ochtendprogramma nog op 4.9 procent. Radio 10 gaf geen verklaring geven waarom de ochtendshow achterblijft bij het gemiddelde van de zender. Wel wijst de zender op de groei die de ochtendshow doormaakt qua luistercijfers.

De groei van de zender, die steeds een nieuw luistercijferrecord neerzet, zegt het station te danken aan de marketing en acties. De zender laat weten: “De landelijke campagne ‘Je zingt ze allemaal mee’ ging in september van start en in oktober speelde de zender het spel ‘De Lach van 10’. We kijken uit naar de afsluiting van het jaar met de ‘Top 4000’.”

Voor de analyse is gebruik gemaakt van de luistercijfers van NLO en GfK uit de doelgroep 10+. Meer luistercijfers zijn te bekijken in het RadioFreak luistercijfer-dossier.

Van Radiofreak

Radbi

Bericht door Radbi » 24 dec 2017 12:46

Het was al bekend dat Somertijd goed scoort en een grote bijdrage levert aan de groei en luistercijfers van Radio 10.

Wel mooi en positief verrassend dat Robert Feller en Edwin Diergaarde ook goed scoren. Dat zouden de meeste mensen niet verwachten denk ik. Ik had het ook niet verwacht, maar vind het prachtig dat er ook tussen de ochtend- en middagshow goed gescoord wordt.

Dat de ochtendshow beneden het gemiddelde ligt en lager scoort, vind ik op een andere manier verrassend. Alhoewel ik de ochtendshow niet zo vind, dacht ik dat het beter scoorde en de show ook een grote bijdrage leverde aan de groei. Nog wat werk aan de winkel dus voor de programmadirecteur en voor het team van Goedemorgen Lex ;-).

Als de ochtendshow beter scoort, kunnen de luistercijfers dus hoger liggen ;-)

Orange

Bericht door Orange » 24 dec 2017 13:36

De ochtendshow levert ook zeker een bijdrage aan de groei, want is ook flink gestegen qua marktaandeel.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 24 dec 2017 15:47

De ochtendshow heeft Edwin Evers als concurrent. Dat kost marktaandeel, terwijl er in de middag niet zoveel alternatieven zijn voor de doelgroep van 10.
Rock 'n roll is better than music!

Knowitall

Bericht door Knowitall » 27 dec 2017 23:23

Oortjes schreef:
24 dec 2017 15:47
De ochtendshow heeft Edwin Evers als concurrent. Dat kost marktaandeel, terwijl er in de middag niet zoveel alternatieven zijn voor de doelgroep van 10.
Zeker, dat Radio 2 met ene Ruud de Wild is natuurlijk geen concurrent.... en die Coen & Sander ook niet....nee, in de middag nauwelijks concurrentie voor Radio 10...... :eek:

Oortjes

Bericht door Oortjes » 28 dec 2017 09:44

Deze heren zijn inderdaad vele malen minder populair dan Edwin Evers, zeker bij de doelgroep die 10 wil bereiken.
Rock 'n roll is better than music!

Radbi

Bericht door Radbi » 28 dec 2017 20:45

Orange schreef:
24 dec 2017 13:36
De ochtendshow levert ook zeker een bijdrage aan de groei, want is ook flink gestegen qua marktaandeel.
(Nog) geen grote bijdrage, geen boost. Zoals Somertijd. Radio 10 heeft nu genoeg luisteraars die ook in de ochtend voor hoge(re) luistercijfers kunnen zorgen. Misschien kiezen de R10 luisteraars voor een andere ochtendshow (?). Een zender moet het voornamelijk van de ochtend- en middagshow hebben. Dat Edwin Diergaarde en Robert Feller het (veel) beter doen, is “verontrustend”.

Radbi

Bericht door Radbi » 28 dec 2017 20:57

Knowitall schreef:
27 dec 2017 23:23
Oortjes schreef:
24 dec 2017 15:47
Zeker, dat Radio 2 met ene Ruud de Wild is natuurlijk geen concurrent.... en die Coen & Sander ook niet....nee, in de middag nauwelijks concurrentie voor Radio 10...... :eek:
Precies!! Het lijkt alsof mensen willen zeggen dat Somertijd alleen maar stijgt en dat de populariteit alleen maar toegenomen is, omdat mensen geen ander alternatief hebben in de middag. Als er een programma is waarnaar mensen niet “gedwongen” luisteren, dan is het Somertijd wel. Mensen luisteren echt niet “gedwongen” naar die “onzin”. Bij gebrek aan alternatief zie ik mensen eerder naar Ruud de Wild uitwijken.

En idd, Ruud de Wild (die het heel goed doet met dezelfde doelgroep) is zeker geen concurrent :???:
Ik zou juist zeggen dat Evers een andere doelgroep heeft en Ekdom dichtbij de doelgroep van R10 ligt of dezelfde doelgroep heeft.

Orange

Bericht door Orange » 28 dec 2017 21:25

Radbi schreef:
28 dec 2017 20:45
Orange schreef:
(Nog) geen grote bijdrage, geen boost. Zoals Somertijd. Radio 10 heeft nu genoeg luisteraars die ook in de ochtend voor hoge(re) luistercijfers kunnen zorgen. Misschien kiezen de R10 luisteraars voor een andere ochtendshow (?). Een zender moet het voornamelijk van de ochtend- en middagshow hebben. Dat Edwin Diergaarde en Robert Feller het (veel) beter doen, is “verontrustend”.
Heel grappig dat ontkennen van feiten. Radio 10 groeit en dat komt mede door de stijging van het marktaandeel van de ochtendshow. Als dat marktaandeel niet was gestegen, was de groei van Radio 10 minder groot geweest.

boxfm

Bericht door boxfm » 29 dec 2017 01:20

Radbi schreef:
28 dec 2017 20:45
Orange schreef:
Het is helemaal niet "verontrustend" dat Edwin Diergaarde en Robert Feller het beter doen dan de ochtendshow, dat is echt geen reden voor onrust rondom de ochtendshow. De concurrentie in de ochtend is erg groot, toch lukt het Radio10 om zonder al te grote naam een mooi marktaandeel te halen. Goede prestatie dus. Ze hebben immers geen Giel, Evers of Ekdom (qua bekende naam) in de ochtend zitten.

Blijkbaar kiezen veel mensen ervoor om Radio10 tijdens het werk (of in ieder geval overdag) aan te zetten, dus pas na de ochtendshow. Geen reden tot paniek, maar wellicht wel leerzaam en interessant voor Radio10 om te onderzoeken waarom luisteraars voor een andere ochtendshow kiezen.

---

Ander puntje van discussie: Ik heb het idee dat Lex Gaarthuis bij Radio10 minder primeurtjes binnenhaalt dan bij 100%NL. Ben ik de enige die dit idee heeft? Terwijl het nu, ook gezien de strategie van Talpa, makkelijker zou moeten zijn om met een losgepeuterd primeurtje (op z'n minst) Shownieuws te halen. Toen hij bij 100%NL zat, kreeg hij het veel vaker voor elkaar om showrubrieken te halen voor mijn gevoel.

Plaats reactie