Giel Beelen op Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Gesloten
iJeroen

Re: Giel Beelen op Veronica

Bericht door iJeroen » 19 dec 2017 23:34

GerjanOpDreef schreef:
19 dec 2017 22:32

Het NOS nieuws staat bol van de politieke belangen en is daarmee ook niet heel erg betrouwbaar.
Serieus, lekker onderbouwd. Valt me toch elke keer weer op dat in de verschillende topics de discussie weer eindigt in de positie en taakopvatting van de publieke omroep, en een hardnekkige oproep om deze te verkleinen en de taken aan de commerciëlen te laten.

Als het gaat om de kosten voor de samenleving:
" Om te kunnen vergelijken houdt de EBU de uitgaven aan publieke omroepen naast het bruto binnenlandse product (bbp). Wat blijkt? De Nederlandse publiek omroep behoort tot de goedkope, met 0,13 procent van het bbp aan overheidssteun. Dat is net zo veel als Malta, Georgië en Portugal. Het Europese gemiddelde is 0,19 procent. In Kroatië gaat 0,42 procent naar de omroep, in Duitsland 0,34 procent en in het VK 0,33 procent."

Als het gaat om pluriformiteit, onafhankelijkheid en kwaliteit kunnen we ook telefoonboeken vol benchmarks en onderzoeken uitwisselen.

Maar bovenal: dit is een forum waar vooral liefhebbers van radio en het vak van radio maken op actief zijn. En daar gaat juist -met een paar uitzondering daargelaten- toch het hart sneller van kloppen bij de publieke omroep. De meeste spannende, veelzijdige, legendarisch radio is voor het overgrote deel toch door de publieke zenders gemaakt.

On topic: leuk dat Giel zo goed bezig is! Als ie een podcast van zijn uitzendingen maakt waarbij de Veronica playlist vervangt wordt door Radio2 playlist ben ik er weer bij! -+dance
Opgegroeid met Veronica op 2 en 3, vergroeid met de publieke zenders

Patrick Kicken

Bericht door Patrick Kicken » 19 dec 2017 23:56

kletskous schreef:
19 dec 2017 20:03
Patrick Kicken schreef:
19 dec 2017 14:06
Volgende meting zit er natuurlijk weer de grote luistercijferverstoorder van de -publieke- zender Radio 2 tussen, die alles overhoop gaat gooien. De Top 2000. Dus daar geen wonderen verwachten.

Het blijft toch belachelijk, een regering die gratis lekkere hamburgers gaat uitdelen in de kerstmaand om zo McDonalds om zeep te helpen.
Daar heb je zelf 9(!) jaar lang aan meegewerkt, hypocriet dus. Ik herhaal nog even: NEGEN JAAR. Maar toen moest je zelf eten van die centen en dan zijn principes natuurlijk niet zo belangrijk meer.
En nu snel weer gaan jennen met onzin om deze discussie te vermijden. Want inhoudelijk durf je hem niet aan.
In 'mijn' tijd bij 3FM waren we nog niet zo druk met luisteronderzoeken, muziektests en hippe marketingburo's uit Amsterdam. We maakten gewoon radio vanuit ons hart, we draaiden wat we zelf dachten dat hip & vernieuwend was. Heb menig muziekvergadering van 3FM bijgewoond en daar ging het vooral om of we zelf wild van iets werden. Ik noem een eerste single van Sean Paul als megahit. Of 'chop suey' van System of a Down. Bepaald geen nummers die het goed zouden doen in een muziektest :) Ook geen grote marketingstunts als Serious Request toen.

Ik kan pas tijdens en na de 12 jaar Veronica zeggen dat 3FM met de komst van Florent en later Wilbert als zendercoördinator stukken commerciëler is geworden. Iets wat je nu bij Radio 2 ziet. Alles voor de marktaandelen. Weinig tot geen informerende functie. Zenderbaas die bij Sky Radio vandaan komt. De programmering van R2 zou zo 1-op-1 gekopieerd kunnen worden naar bijvoorbeeld Veronica. Dat moet je toch aan het denken zetten..
Gratis radioles! www.radiocollege.nl (Apple) www.radio-college.nl (Android)
Videointerviews: www.radiohelden.nl Contact via WhatsApp? 0630844222
Columns: www.radio.nl/columns

jessica

Bericht door jessica » 20 dec 2017 01:43

Patrick Kicken schreef:
19 dec 2017 23:56
De programmering van R2 zou zo 1-op-1 gekopieerd kunnen worden naar bijvoorbeeld Veronica. Dat moet je toch aan het denken zetten..
Waarom doet Veronica dit dan niet? Kunnen ze een keer echt gaan groeien.

kletskous

Bericht door kletskous » 20 dec 2017 09:26

Patrick Kicken schreef:
In 'mijn' tijd bij 3FM waren we nog niet zo druk met luisteronderzoeken, muziektests en hippe marketingburo's uit Amsterdam. We maakten gewoon radio vanuit ons hart, we draaiden wat we zelf dachten dat hip & vernieuwend was. Heb menig muziekvergadering van 3FM bijgewoond en daar ging het vooral om of we zelf wild van iets werden. Ik noem een eerste single van Sean Paul als megahit. Of 'chop suey' van System of a Down. Bepaald geen nummers die het goed zouden doen in een muziektest :) Ook geen grote marketingstunts als Serious Request toen.
Fijn om eindelijk eens een inhoudelijke reactie te lezen, dank daarvoor.

Ik ben het deels met je eens, maar ik vind het ook kort door de bocht. Er zijn ook in de Florent en Wilbert tijd veel alternatieve “spannendere” bands en Megahits geweest die later werden opgepikt door de commercielen, en dan “veilig” genoemd werden. Maar ik heb 3FM zeker niet als veilig ervaren toen ik nog fanatiek luisteraar was (2003-2014).
In”jouw tijd” was 3FM een vrij elitaire VPRO-achtige snobzender met zure oude mannen die het volk wel eens even muzikaal op ging voeden (en nee, daar bedoel ik jou niet mee). En 100 verschillende zenders op 1 zender. Niet doorheen te komen door de luisteraar, dus ik snap wel dat Florent daar een eenduidig station van wilde maken. Maar commerciëel was 3FM niet, dat is jouw eigen interpretatie en wellicht ook persoonlijke wrok naar 3FM.
Patrick Kicken schreef:
Ik kan pas tijdens en na de 12 jaar Veronica zeggen dat 3FM met de komst van Florent en later Wilbert als zendercoördinator stukken commerciëler is geworden. Iets wat je nu bij Radio 2 ziet. Alles voor de marktaandelen. Weinig tot geen informerende functie. Zenderbaas die bij Sky Radio vandaan komt. De programmering van R2 zou zo 1-op-1 gekopieerd kunnen worden naar bijvoorbeeld Veronica. Dat moet je toch aan het denken zetten..
Ook hier kan ik deels in mee, NPO Radio 2 mag van mij ook minder popi en meer inhoud. Maar ik vind het overdreven om het direct als commerciëel te bestempelen. Dat is gewoon te zwart-wit. Zendermanager meteen in de hoek “commerciëel” zetten is ook kortzichtig. Je denkt echt teveel in hokjes vind ik.

En tot slot wil ik even reageren op je stukje over 3FM dat ik tegenkwam op Spreekbuis. Daarin ga je Michiel Veenstra persoonlijk afzeiken. Waarom zo agressief en het meteen persoonlijk maken naar 1 DJ? Sorry, Patrick maar ik vind je dan echt een l**. Alsof het probleem van 3FM de schuld is van 1 persoon. Zoiets doe je niet. Als iemand jou persoonlijk aanvalt kun je er ook absoluut niet tegen, dat heb je op dit forum de afgelopen welen wel bewezen. Maar zelf ga je dan wel de aanval openen op één persoon. Om je kapot te schamen. Je ouders moeten zich ook kapotschamen, die hebben je duidelijk niet opgevoed.
En nee, ik ben Michiel Veenstra niet.

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 20 dec 2017 10:20

Geen538 schreef:
19 dec 2017 23:16

Veronica teert echt op de naam uit de tijd dat ze nog met Stenders, Curry ,van Inkel,Kees Baars en Alfred Lagarde
Dat lijkt me sterk, dat zijn 40'ers en 50érs, die zijn niet zo dom om te blijven hangen om djs die er allanng niet meer werken of dood zijn.

Ben het wel met je eens dat Veronica niet meer is dan een merk, het had net zo goed SBS10 kunnen heten, maar ik denk denk dat het de muziek is dat mensen aanspreekt, dus idd de oude Top100 allertijden zooi, die nummers staan mij juist tegen omdat ik als 40 er vroeger dood werd gegooid op de VeronicaVrijdag met die muziek De Tros was meer pop, Veronica Rock en ik was en ben van de pop

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 20 dec 2017 10:26

jessica schreef:
20 dec 2017 01:43
Patrick Kicken schreef:
De programmering van R2 zou zo 1-op-1 gekopieerd kunnen worden naar bijvoorbeeld Veronica. Dat moet je toch aan het denken zetten..
Waarom doet Veronica dit dan niet? Kunnen ze een keer echt gaan groeien.
Radio2 is net als Veronica een merk, een product Het gaat nu goed met 2 maar dat is nog niet zo lang zo, niet zo lang geleden was het format nog Jaren60plaat, jaren70plaat, jaren80plaat, jaren90 plaat, 1x pu een plaat Jaren0plaat. Was niet doorheen te komen, met JanWillemRoodbeen op drivetime, SanderDeHeer op Drivetime en Spits op de lunch.

Veronica zit vast aan dat oudemeukformat. Ik zie eerder kansen voor 10 om te groeien, met goede djs en een goede playlist

GielBeelen

Bericht door GielBeelen » 20 dec 2017 10:52

Kunnen we een beetje on topic blijven 😂😂

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 20 dec 2017 11:04

GielBeelen schreef:
20 dec 2017 10:52
Kunnen we een beetje on topic blijven 😂😂
Je hebt liever dat mensen hier zeggen hoe leuk of stom ze je vinden? -+dance :D

Patrick Kicken

Bericht door Patrick Kicken » 20 dec 2017 12:49

kletskous schreef:
20 dec 2017 09:26

En tot slot wil ik even reageren op je stukje over 3FM dat ik tegenkwam op Spreekbuis. Daarin ga je Michiel Veenstra persoonlijk afzeiken. Waarom zo agressief en het meteen persoonlijk maken naar 1 DJ? Sorry, Patrick maar ik vind je dan echt een l**. Alsof het probleem van 3FM de schuld is van 1 persoon. Zoiets doe je niet. Als iemand jou persoonlijk aanvalt kun je er ook absoluut niet tegen, dat heb je op dit forum de afgelopen welen wel bewezen. Maar zelf ga je dan wel de aanval openen op één persoon. Om je kapot te schamen. Je ouders moeten zich ook kapotschamen, die hebben je duidelijk niet opgevoed.
En nee, ik ben Michiel Veenstra niet.
Dat stukje op Spreekbuis heeft Michiel geheel aan zichzelf te danken. Met z'n arrogante houding op twitter richting mij. Heb hem netjes een appje gestuurd voor een interviewverzoek: geen reactie. Daarna nog via direct message op twitter: geen reactie. Als klap op de vuurpijl krijg ik wel een sneer op mijn tweet over de actie van Frank Dane met Maan, waarin ik het voor Frank opneem. Weer zo'n typische arrogante, politiek correcte, over het paard getilde 'ik werk bij de publieke omroep, ben bekend en hou me met met iedere artiest te vriend' tweet. En laten we nou eerlijk zijn: die gekke bekken van Michiel op instagram daar word je toch ook doodmoe van. Geldt trouwens ook voor Domien. Dat infantiele gedoe.

Neem dan een voorbeeld aan Giel; die gebruikt instagram tenminste op een constructieve manier. Dankzij zijn instagram stories kan ik iedere dag even zien wie zijn gasten zijn of waren, wat er morgen komt en wat hem bezighoudt, met altijd een stukje entertainment of zelfs een radiofragment erin.
Gratis radioles! www.radiocollege.nl (Apple) www.radio-college.nl (Android)
Videointerviews: www.radiohelden.nl Contact via WhatsApp? 0630844222
Columns: www.radio.nl/columns

boxfm

Bericht door boxfm » 20 dec 2017 14:32

Patrick Kicken schreef:
20 dec 2017 12:49
Dat stukje op Spreekbuis heeft Michiel geheel aan zichzelf te danken. Met z'n arrogante houding op twitter richting mij. Heb hem netjes een appje gestuurd voor een interviewverzoek: geen reactie. Daarna nog via direct message op twitter: geen reactie. Als klap op de vuurpijl krijg ik wel een sneer op mijn tweet over de actie van Frank Dane met Maan, waarin ik het voor Frank opneem. Weer zo'n typische arrogante, politiek correcte, over het paard getilde 'ik werk bij de publieke omroep, ben bekend en hou me met met iedere artiest te vriend' tweet. En laten we nou eerlijk zijn: die gekke bekken van Michiel op instagram daar word je toch ook doodmoe van. Geldt trouwens ook voor Domien. Dat infantiele gedoe.

Neem dan een voorbeeld aan Giel; die gebruikt instagram tenminste op een constructieve manier. Dankzij zijn instagram stories kan ik iedere dag even zien wie zijn gasten zijn of waren, wat er morgen komt en wat hem bezighoudt, met altijd een stukje entertainment of zelfs een radiofragment erin.
Hoe ieder z'n instagram invult is toch zijn eigen 'probleem'? De één gebruikt het als persoonlijk medium, de ander zet het in als promotiekanaal. Beide niets mis mee, is gewoon de keuze van de persoon achter het account. En daar kan je van houden, kan ook zijn dat je er niet van houdt. Dan volg je een diegene gewoon niet. Zijn genoeg instagramaccounts die ik niet wil volgen, omdat ze mij niet boeien. Maar is ook geen reden om daarna diegene de grond in te boren of iets dergelijks.

En als je stelling inneemt in een discussie, kan je een reactie verwachten. Kan inderdaad zo zijn dat de ander een ongefundeerd antwoord geeft of puur gaat sneren. Zijn (helaas!) genoeg -landelijke- discussies waarbij iemand met een andere mening zelfs een doodsbedreiging krijgt of op z'n minst voor rotte vis uitgemaakt wordt. Maar is het niet juist beter om daar boven te staan? Gewoon lekker diegene laten doen. Over het algemeen graven mensen met een 'verkeerd gedrag' uiteindelijk hun eigen graf. Stel jij wordt programmaleider bij een zender, dan hoeft Michiel daar waarschijnlijk niet aan te kloppen. Etc.

Positief bedoelt: Je hebt veel ervaring en hebt ook veel kennis van radio (daar twijfel ik geen moment aan), staat open voor feedback en discussies, etc. Maar het zou toch mooi zijn als je dit positief in kan zetten, in plaats van de kans te lopen een zure ex-radiomaker te worden? Mensen persoonlijk aanvallen is nergens voor nodig, ervaring in de mediawereld leert dat zij (de vervelende mensen) uiteindelijk hun eigen graf graven.

Orange

Bericht door Orange » 23 dec 2017 23:37

Oortjes schreef:
23 dec 2017 17:16
kletskous schreef:
23 dec 2017 17:10
Zo, wat mij betreft nu weer ontopic! Is Giel volgende week inderdaad non-stop?
Volgens radio.nl wel: http://radio.nl/815054/vijf-dagen-non-s ... o-veronica

Ik vind het een zwaktebod in concurrentie met de Top 2000.
Heeft Q ook weleens gedaan tussen kerst en oud en nieuw. Hebben ze hun top1000 non-stop herhaald. Beviel me uitstekend.

rvbracht

Bericht door rvbracht » 23 dec 2017 23:51

kletskous schreef:
Wat mij betreft wel. Half Nederland viert de komende twee weken vakantie, en luistert naar de Top 2000, dus zinloos voor Giel om achter de microfoon te kruipen.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 24 dec 2017 00:25

rvbracht schreef:
23 dec 2017 23:51
kletskous schreef:
Wat mij betreft wel. Half Nederland viert de komende twee weken vakantie, en luistert naar de Top 2000, dus zinloos voor Giel om achter de microfoon te kruipen.
Of: Giel moet nu nog aan klantenbinding doen, zo lang zit hij er ook nog niet. Kans is aanwezig dat mensen nu juist gaan zappen, omdat het non-stop is.

alex..

Bericht door alex.. » 24 dec 2017 00:53

Herman ven Schippers schreef:
24 dec 2017 00:25
rvbracht schreef:
kletskous schreef:
Of: Giel moet nu nog aan klantenbinding doen, zo lang zit hij er ook nog niet. Kans is aanwezig dat mensen nu juist gaan zappen, omdat het non-stop is.
Je kan niet zappen als je niet aan het luisteren bent (veel gesloten kantoren).

Deze dagen degradeert radio tot pure achtergrond muziek, om de stilte te doden tijdens het eten of onderweg met elkaar.
Met die wetenschap in het achterhoofd lijkt het mij beter zo veel mogelijk muziek te draaien. Mensen zappen juist weg bij gepraat als ze zoekende zijn naar achtergrond muziek bij aanwezigheid van hun gezelschap.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 24 dec 2017 01:39

alex.. schreef:
24 dec 2017 00:53
Herman ven Schippers schreef:
24 dec 2017 00:25
rvbracht schreef:

Je kan niet zappen als je niet aan het luisteren bent (veel gesloten kantoren).

Deze dagen degradeert radio tot pure achtergrond muziek, om de stilte te doden tijdens het eten of onderweg met elkaar.
Met die wetenschap in het achterhoofd lijkt het mij beter zo veel mogelijk muziek te draaien. Mensen zappen juist weg bij gepraat als ze zoekende zijn naar achtergrond muziek bij aanwezigheid van hun gezelschap.
De wereld is groter dan kantoren, (ik ken btw werkelijk geen enkel kantoor dat tussen kerst en oud & nieuw gesloten is, de bouwvakkers/schilders liggen stil) maar vrachtwagenchauffeurs etc werken gewoon.

Gesloten