Radio NL wordt gekweld door geboorteregels

Discussieer over de regionale omroepen
Plaats reactie
DAB+ fan

Re: Radio NL wordt gekweld door geboorteregels

Bericht door DAB+ fan » 23 nov 2017 13:50

Radiowave ik stop nu ik vind jou erg kinderachtig sorry !

DAB+ fan

Bericht door DAB+ fan » 24 nov 2017 12:18

Kerel iedereen heeft hier zijn eigen mening over wat jij er ook va denkt doet er dan verder niet toe is ook jou mening !

Genietoloog

Bericht door Genietoloog » 24 nov 2017 18:44

RadioWave schreef:
23 nov 2017 12:26
Man man, dit wordt- en is verder kansloos op deze wijze. Dat het "nieuws" officieel is v.w.b. de overname en of ík er iets wijzer van word heeft NIETS te maken met waar de discussie over gaat in dit draadje. Knock knock!! Daar blijf jij maar overheen stappen met onnozele bijdrages dat het allemaal zo fantastisch is wat er gebeurt met RadioNL. Joh, als kennelijke fan gun ik je dat van harte maar reageer nou eens inhoudelijk op aangedragen feiten van leden waarom het qua opzet binnen de wettelijke kaders aan alle kanten rammelt.
Goed, je zal vast nog wel even een laatste woordje willen opeisen, ga je goddelijke gang. All yours hieronder. Ik kap ermee. Naast dat het dit topic niet ten goede komt, voel ik die zuigkracht naar een lager niveau aan m'n benen trekken, ik pas even verder.
Volledig mee eens !!!
"Radio, wie is er niet groot mee geworden ?"

rvbracht

Bericht door rvbracht » 25 nov 2017 19:10

Genietoloog schreef:
24 nov 2017 18:44
RadioWave schreef:
Man man, dit wordt- en is verder kansloos op deze wijze. Dat het "nieuws" officieel is v.w.b. de overname en of ík er iets wijzer van word heeft NIETS te maken met waar de discussie over gaat in dit draadje. Knock knock!! Daar blijf jij maar overheen stappen met onnozele bijdrages dat het allemaal zo fantastisch is wat er gebeurt met RadioNL. Joh, als kennelijke fan gun ik je dat van harte maar reageer nou eens inhoudelijk op aangedragen feiten van leden waarom het qua opzet binnen de wettelijke kaders aan alle kanten rammelt.
Goed, je zal vast nog wel even een laatste woordje willen opeisen, ga je goddelijke gang. All yours hieronder. Ik kap ermee. Naast dat het dit topic niet ten goede komt, voel ik die zuigkracht naar een lager niveau aan m'n benen trekken, ik pas even verder.
Volledig mee eens !!!
Inderdaad, kwestie van tunnelvisie.
Als je niet snapt dat als een REGIONALE commerciële zender LANDELIJK te horen is, er ergens iets niet klopt, dan begrijp je het niet.
Nou, kom maar weer op met je laatste woord...

retep

Bericht door retep » 25 nov 2017 21:45

rvbracht schreef:
25 nov 2017 19:10
Genietoloog schreef:
24 nov 2017 18:44
RadioWave schreef:
Volledig mee eens !!!
Als je niet snapt dat als een REGIONALE commerciële zender LANDELIJK te horen is, er ergens iets niet klopt, dan begrijp je het niet.

Hij of zij zal toch niet inhoudelijk reageerden....dus dat laatste woord hoeft er van mij niet te komen.

boxfm

Bericht door boxfm » 25 nov 2017 22:48

rvbracht schreef:
25 nov 2017 19:10
Persoonlijk vind ik het niet erg als een regionale zender via een constructie landelijk te horen is, mits deze zich aan de regels houdt en iets toevoegt aan het radiolandschap. Een netwerk vind ik niks mis mee, in het buitenland ook hartstikke normaal (bijv. Capital, Heart, Smooth in de UK). Al brengen deze netwerken wel een aantal lokale programma's en nieuws/verkeer voor de regio's. Met het format wat RadioNL heeft, voegen ze wel wat toe (tegelijkertijd is het voor sommige gewoon echt martelmuziek). Maar bij RadioNL is wel gebleken dat zij zich niet aan de regels willen houde, en daar zit het probleem. Regels gelden voor iedereen. Nu houden ze zich er wel aan, omdat het anders gewoon einde verhaal is voor ze.

Overigens ben ik wel benieuwd hoeveel controles het AT al uit heeft gevoerd en wat de scores waren. Lijkt mij sterk dat er geen zenders zijn die toch ondermaats presteerden/presteren.

RadioWave

Bericht door RadioWave » 26 nov 2017 11:41

Tja, ook bij DAB als opvolger van FM heb ik (nog) geen warme gevoelens, fan ben ik al helemaal niet. :))

Anyway, terug naar de discussie;
de muziekkeuze en of het voorziet in een behoefte dus buiten beschouwing gelaten, wat ik niet snap is dat dat station wegkomt met de constructie waar het gebruik van maakt, zoals dat al enkele keren door leden voortreffelijk is aangegeven. Waar is de handhaving vraag ik mij af als zaken toch zo klaar als een klontje zijn? Weer een uitbreiding van het landelijke netwerk ook voor elkaar gekregen, hoe kom je als station door "een toetsing heen" daarvoor of werkt het zo dat je "gewoon" een kavel overneemt en that's it?
Voor de duidelijkheid, ik heb weinig inhoudelijke kennis van de specifieke regelgeving zoals die geldt in Nederland dus ik lees met interesse mee in dit soort discussies maar zoals ik het nu voor mezelf zie is hier de optelsom 1 + 1 = 3 en er is niemand bij "de instanties" die daar aan tornt, da's enigszins vreemd, toch?

Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter » 28 nov 2017 17:43

Radionl kids is vanaf vrijdag op 93.6 te horen in Eindhoven http://www.radionlkids.nl/frequenties/

Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter » 28 nov 2017 17:47

Geen terugkeer van decibel dus in Eindhoven

retep

Bericht door retep » 28 nov 2017 18:44

hmm, in Zeeland en Friesland (9-D ) op dab +

boxfm

Bericht door boxfm » 28 nov 2017 19:23

Vliegendereporter schreef:
28 nov 2017 17:47
Opvallende keuze. Op zich leuk proefballonnetje, kan markt zijn voor een kinderzender op FM. Maar had eerder een terugkeer van Decibel verwacht. Gezien de hoge naamsbekendheid in Eindhoven en omdat Decibel toch al gemaakt wordt. Ben benieuwd hoe RadioNL Kids zich verder zal ontwikkelen en of het dan op meer frequenties komt. Lijkt mij wel lastiger om aan de regiogerichtheid te komen qua muziek. Je moet het dan dus echt van het nieuws, weer en verkeer hebben. Maar daar hebben kinderen dan weer weinig mee.

Johanneke

Bericht door Johanneke » 28 nov 2017 21:35

boxfm schreef:
28 nov 2017 19:23
Opvallende keuze. Op zich leuk proefballonnetje, kan markt zijn voor een kinderzender op FM. Maar had eerder een terugkeer van Decibel verwacht. Gezien de hoge naamsbekendheid in Eindhoven en omdat Decibel toch al gemaakt wordt. Ben benieuwd hoe RadioNL Kids zich verder zal ontwikkelen en of het dan op meer frequenties komt. Lijkt mij wel lastiger om aan de regiogerichtheid te komen qua muziek. Je moet het dan dus echt van het nieuws, weer en verkeer hebben. Maar daar hebben kinderen dan weer weinig mee.
Was wel weer te verwachten, iedereen roept hier altijd te pas en te onpas dat regio radio onderscheidend moet zijn, maar er wordt dan wel een terugkeer van Decibel verwacht. Aan die zender was nooit geen kruimel regionaliteit te vinden, dat voegde echt helemaal niks toe aan wat er in Hilversum al was. Goede keus om daar niet mee door te gaan, daar mist volgens mij niemand iets aan.

Wat RadioNL Kids betreft, ben ik ook erg benieuwd. Leuke frisse keuze, van iets dat er nog niet is dus zeker goed voor deze frequenties!

DX'r

Bericht door DX'r » 28 nov 2017 22:04

Johanneke schreef:
28 nov 2017 21:35
boxfm schreef:
28 nov 2017 19:23
Was wel weer te verwachten, iedereen roept hier altijd te pas en te onpas dat regio radio onderscheidend moet zijn, maar er wordt dan wel een terugkeer van Decibel verwacht. Aan die zender was nooit geen kruimel regionaliteit te vinden, dat voegde echt helemaal niks toe aan wat er in Hilversum al was. Goede keus om daar niet mee door te gaan, daar mist volgens mij niemand iets aan.
Wat RadioNL Kids betreft, ben ik ook erg benieuwd. Leuke frisse keuze, van iets dat er nog niet is dus zeker goed voor deze frequenties!
Niet is? We hebben toch Efteling Kids Radio op DAB!

Johanneke

Bericht door Johanneke » 28 nov 2017 22:12

Maar niet (meer) op FM! Volgens mij nergens in Nederland. Wie van jouw vrienden weet inmiddels wat DAB+ is? :D

brabolander

Bericht door brabolander » 29 nov 2017 08:47

Ik zie dit echt niks worden. Regio gerichte kindermuziek uit Brabant, hoe diep kan je gaan in je format.
Kids luisteren niet naar de radio maar luisteren spotify, vinden op tv wel de muziek en zetten echt niet een DAB+ radio zender (en bescheiden FM frequentie) op om de hele dag te luisteren naar K3.

Welke adverteerder wil hier nu reclame op maken. Regioradio is al niet rendabel te maken laat staan voor een niche als kids.
Ik heb zelf kids en geloof me die luisteren niet naar deze distributiekanalen.

Kortom ik geef het een paar maanden en komt er weet iets anders op de frequenties.
Ik denk dat Sneek dan gaat kiezen voor Brabo radio, uitsluitend brabantse hits.

Plaats reactie