Haalt Radio Paradijs de volgende Kerst?

Discussieer over de regionale omroepen
EtherScout

Re: Haalt Radio Paradijs de volgende Kerst?

Bericht door EtherScout » 13 okt 2016 10:35

2n2219 schreef:Al iets bekend over de rechtszaak van gisteren?
Ik heb er nog niks over gelezen. Het blijft angstvallig stil. Ik begin daarom steeds meer het idee te krijgen dat 'ie verloren heeft. Als 'ie gewonnen had, dan zou 'ie dat ons allang ingevreven hebben...

hanilascoltatore

Bericht door hanilascoltatore » 13 okt 2016 11:26

Rechter doet niet altijd direct uitspraak. Soms pas een week later.
Laat Ons Luisteren!

EtherScout

Bericht door EtherScout » 29 okt 2016 13:32

hanilascoltatore schreef:Rechter doet niet altijd direct uitspraak. Soms pas een week later.
Het heeft inderdaad even geduurd, maar hij heeft verloren. In het kort komt het erop neer dat de minister de vrijheid heeft om beleid te maken. De frequentie wordt (of wordt binnenkort) in het hele land nuttig gebruikt, dus van leegstand is geen sprake. De eis van Ruud is ongegrond verklaard. Ik had niet anders verwacht.

Bronnen:
Uitspraak van de rechter.
Artikel op Mediamagazine.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 29 okt 2016 16:34

EtherScout schreef:
hanilascoltatore schreef:Rechter doet niet altijd direct uitspraak. Soms pas een week later.
Het heeft inderdaad even geduurd, maar hij heeft verloren. In het kort komt het erop neer dat de minister de vrijheid heeft om beleid te maken. De frequentie wordt (of wordt binnenkort) in het hele land nuttig gebruikt, dus van leegstand is geen sprake. De eis van Ruud is ongegrond verklaard. Ik had niet anders verwacht.

Bronnen:
Uitspraak van de rechter.
Artikel op Mediamagazine.
Bedankt voor de info als je het verhaal van de uitspraak rechter in zijn geheel leest schieten de tranen in je ogen wat die ruud er allemaal bij haal en verzin ongelofelijk dat zo man nog serieus wordt genomen.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 10 jul 2017 05:56

Was afgelopen weekend richting midden Nederland aan het rijden opvallend veel storing op AM 1584 het signaal was pas echt luid en duidelijk vlak voor Utrecht zelf. Ook een jingles gehoord iets van "luister nog zoalang het kan" of zo ? Beetje zielig allemaal.

jassy

Bericht door jassy » 10 jul 2017 10:02

1 September gaat de stekker eruit op AM en DAB en dan blijft de vraag of een en ander nog terug gaat komen op een low-power AM frequentie. Dus in zekere zin klopt die boodschap wel.
Check live de details van de ensembles op 11C (Commercieel), 12C (NPO) en 6B (DAB Oost) op

http://www.dabmonitor.nl/

Mark_5MW

Bericht door Mark_5MW » 15 jul 2017 09:04

Echtwel schreef:
10 jul 2017 05:56
Ook een jingles gehoord iets van "luister nog zoalang het kan" of zo ? Beetje zielig allemaal.

Natrappen?

Zelf al een betere radiozender opgezet en jaren lang een select publiek voorzien?

Beetje zielig allemaal.
Vriendelijke groeten,

Mark van Wijk

ransbeek

Bericht door ransbeek » 15 jul 2017 10:23

Het einde is in zicht voor Poeze. Goede zaak voor oa. 747 die dan landelijk als LPAM kan gebruikt worden. Aan de jarenlange duimzuigersverhalen van Poeze komt eindelijk een eind.

v.ijl

Bericht door v.ijl » 15 jul 2017 10:49

Het einde is in zicht voor Poeze.
Iets genuanceerder: z'n zenderpark.
Radio Paradijs gaat verder als internet station! (denk ik).
Haalt Radio Paradijs de volgende Kerst?
Ja, via internet.....
Goede zaak voor oa. 747 die dan landelijk als LPAM kan gebruikt worden.
De 747 kHz wordt al landelijk gebruikt. Oa Teepot bevindt zich in een landelijke omgeving.... :))
en dan is er koffie......

tspronsen

Bericht door tspronsen » 15 jul 2017 12:12

v.ijl schreef:
15 jul 2017 10:49
Het einde is in zicht voor Poeze.
Iets genuanceerder: z'n zenderpark.
Radio Paradijs gaat verder als internet station! (denk ik).
Dat verwacht ik niet. Hij heeft al vergunningen voor de 828 en de 1485 kHz. Misschien vraagt hij straks LPAM vergunningen aan voor zijn huidige frequenties, dan kan hij gewoon doordraaien zonder iets aan te hoeven passen.

De passie voor Ruud zit in de middengolf, internet is bijzaak.

DX'r

Bericht door DX'r » 09 sep 2017 12:58

Ruud Poeze volgt blijkbaar de trend op middengolf door het niet benutten van vergunde middengolf frequenties ten koste van anderen die er wel graag wat mee willen doen want waar blijft de 828 en 1485 in Utrecht?

jessica

Bericht door jessica » 09 sep 2017 13:02

Ik vind dat je dit niet zomaar kan roepen van een station dat al 10 jaar of meer heeft uitgezonden. Volgens mij zijn ze bezig daar. Er is een facebookpagina en er was een stream. Ik heb ergens gelezen half september. Dus het valt nogal mee.

Genietoloog

Bericht door Genietoloog » 10 sep 2017 18:27

Roepen vanaf de zijlijn is altijd gemakkelijk. Natuurlijk zijn veel van de grote plannen die Poeze had, niet doorgegaan, en je mag je ook afvragen of het realistisch is te geloven dat je met middengolf nog publiek kunt trekken en een rendabel station kunt opzetten.
Radio is in uitstekende geluidskwaliteit overal verkrijgbaar, en het groepje dat er voor kiest om naar een matige geluidskwaliteit, veel storing en gekraak, te luisteren, is minimaal. Je ziet dat bij de hobbyisten die nu LPAM radio maken ook, als ze er geen stream bij hebben, is het aantal luisteraars vaak beperkt tot een uiterst klein (vrienden)groepje. Maar Poeze heeft het in ieder geval - met zeer beperkte middelen en een dito signaal- ruim 10 jaar volgehouden. Da's best een prestatie.
"Radio, wie is er niet groot mee geworden ?"

jessica

Bericht door jessica » 10 sep 2017 18:43

Volgens mij gaat Radio Paradijs ook nog steeds door maar dan in LPAM. Er is in ieder geval een stream.
http://server-26.stream-server.nl:8686

Genietoloog

Bericht door Genietoloog » 10 sep 2017 19:04

Hij heeft zowel de 828 khz als de 1485 khz in Utrecht op LPAM aangevraagd en toegewezen gekregen. Naar verwachting zal hij daarop zeker doorgaan.
"Radio, wie is er niet groot mee geworden ?"

Plaats reactie