Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
u114188

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door u114188 »

Wat ligt de lat lekker hoog. "Als het maar lekker wegluistert" of "Dat is niet nieuw, dat doen anderen ook".
Radio 10 is een professionele zender, geen lokale omroep of hobbyproject. Dus zou je zeker als radioliefhebber maar ook als radiostation geen genoegen moeten nemen met een DJ die wat gemakkelijke tekstjes kopieert van Wikipedia. Ook niet als het Toine van Peperstraten is.

Radiomaken is een vak, sterke inhoud is een minimumvereiste.
optimod

Bericht door optimod »

Welkom bij de commerciële radio. Niets nieuws, simpel. Ga nu niet misplaatst verontwaardigd doen a.u.b.
user113434

Bericht door user113434 »

RolFM schreef:Wat ligt de lat lekker hoog. "Als het maar lekker wegluistert" of "Dat is niet nieuw, dat doen anderen ook".
Radio 10 is een professionele zender, geen lokale omroep of hobbyproject. Dus zou je zeker als radioliefhebber maar ook als radiostation geen genoegen moeten nemen met een DJ die wat gemakkelijke tekstjes kopieert van Wikipedia. Ook niet als het Toine van Peperstraten is.

En toch denk ik dat in de avonduren, en zeker op een feelgood-zender als Radio 10, een inhoudelijk vlijmscherp en gewaagd radioprogramma niet zou passen. Er zit nu een enthousiaste presentator die de luisteraar op een prettige manier aanspreekt, die een luchtig programma maakt en die niet te veel denkwerk of extreme focus van de luisteraar vraagt. In die zin doet hij niks anders dan Edwin Diergaarde, Robert Feller of de heren in het weekend van 10. Om die reden: Het luistert voor de gemiddelde luisteraar en doelgroep van Radio 10 lekker weg en het is niet alsof dit de enige presentator is die op deze manier programma maakt.
Passie voor radio is belangrijk. Zonder passie geen vrucht.
Radbi

Bericht door Radbi »

Mart Meijer schreef:
RolFM schreef:Wat ligt de lat lekker hoog. "Als het maar lekker wegluistert" of "Dat is niet nieuw, dat doen anderen ook".

En toch denk ik dat in de avonduren, en zeker op een feelgood-zender als Radio 10, een inhoudelijk vlijmscherp en gewaagd radioprogramma niet zou passen. Er zit nu een enthousiaste presentator die de luisteraar op een prettige manier aanspreekt, die een luchtig programma maakt en die niet te veel denkwerk of extreme focus van de luisteraar vraagt. In die zin doet hij niks anders dan Edwin Diergaarde, Robert Feller of de heren in het weekend van 10. Om die reden: Het luistert voor de gemiddelde luisteraar en doelgroep van Radio 10 lekker weg en het is niet alsof dit de enige presentator is die op deze manier programma maakt.
Heel mooi en goed verwoord. Mee eens.

Met uitzondering van de vergelijking met enkele DJ's. Ik vind Toine meer een soort DJ zoals Edwin Diergaarde, nl ' plaatjesdraaiers'. Dat vind ik niet van de andere DJ's zoals Robert, Edwin Ouwehand, Rene, Lindo en Dennis.
user113434

Daar heb je gelijk in, hoewel ik ook Dennis Verheugd en Edwin Ouwehand geen DJ's vind die verrassend uit de hoek kunnen komen. Hun stijl verschilt inderdaad veel van die van Edwin Diergaarde of Toine van Peperstraten, maar ook zij maken toegankelijke feelgoodradio. Dat is wat ik met die vergelijking bedoelde.
u114188

Bericht door u114188 »

optimod schreef:Welkom bij de commerciële radio. Niets nieuws, simpel. Ga nu niet misplaatst verontwaardigd doen a.u.b.
Ook als je simpel moet presenteren kun je inhoudelijk sterk zijn. Kijk naar Frank Dane of Mark Labrand. Ga nu niet misplaatst bijdehand doen a.u.b.
Dit is een forum en een interessante discussie. Als het jou persoonlijk niet aanstaat, reageer dan niet.
u114188

Bericht door u114188 »

Mart Meijer schreef: En toch denk ik dat in de avonduren, en zeker op een feelgood-zender als Radio 10, een inhoudelijk vlijmscherp en gewaagd radioprogramma niet zou passen.
Dat bedoel ik ook niet. Ook wanneer je een luchtig en enthousiast programma maakt, kun je met originelere verhalen komen dan wat feitjes die je van Wikipedia hebt gekopieerd. Kom op man, je houdt toch van radio en wilt toch met iets prachtigs komen wanneer je de microfoon openzet?
Juist op commerciële radio waar je het simpel moet houden moet je zoiets goed voorbereiden en met iets origineels komen. Kan ook gewoon in een paar zinnen.
u114188

Bericht door u114188 »

Ook wanneer je "slechts een plaatjesdraaier" bent, kun je mijn insziens nog steeds met betere teksten komen dan "You van Ten sharp komt uit 1991 en ze treden nog steeds op", er zullen weinig mensen zijn die interesse hebben in dat soort droge feitjes. Ik hoor het graag wanneer iemand het wel of niet eens is met deze stelling.
user113434

RolFM schreef:/offtopic
On-topic: Ook wanneer je "slechts een plaatjesdraaier" bent, kun je mijn insziens nog steeds met betere teksten komen dan "You van Ten sharp komt uit 1991 en ze treden nog steeds op", er zullen weinig mensen zijn die interesse hebben in dat soort droge feitjes. Ik hoor het graag wanneer iemand het wel of niet eens is met deze stelling.
Daar kan ik me in die zin wel in vinden. Mark Labrand kwam al voorbij, die vind ik op dat vlak erg sterk, en ik vind ook wel dat daar grotendeels naar gestreefd moet worden. Toch wekt het bij mij geen irritatie omdat ik persoonlijk mijn focus op andere zaken heb liggen dan de inhoud van de presentatie en daardoor vooral de sfeer meepak, en die is goed. Ook denk ik dat de gemiddelde luisteraar van Radio10, wederom, zich er niet aan zal storen. Maar dat neemt niet weg dat de presentaties inhoudelijk niet heel sterk zijn en dat die wel beter zouden kunnen.
Radbi

Bericht door Radbi »

Op Edwin Diergaarde en Toine van Peperstraten na, vind ik de DJ's van Radio 10 het inhoudelijk niet slecht presenteren.

Rene bijv. vind ik, zoals vaker gezegd, heel sterk. Gewoon een goede oude rot in het vak. Dennis, Lindo, Robert, Edwin Ouwehand bijv. doen het ook niet verkeerd. Zoveel verschil zit er niet met DJ's van andere zenders. Tim, Rob en Sven hebben hun eigen specifieke programma's.

Maar ik denk ook dat het de luisteraars van Radio 10 niet zo interesseert. Bij een 'jonge zender' gaat het naast de muziek ook om de DJ's, bij 10 wat minder denk ik.
Radbi

Bericht door Radbi »

Mart Meijer schreef:Daar heb je gelijk in, hoewel ik ook Dennis Verheugd en Edwin Ouwehand geen DJ's vind die verrassend uit de hoek kunnen komen. Hun stijl verschilt inderdaad veel van die van Edwin Diergaarde of Toine van Peperstraten, maar ook zij maken toegankelijke feelgoodradio. Dat is wat ik met die vergelijking bedoelde.
Aha, begrepen ;-).
Radbi

Bericht door Radbi »

Tijdens de vakantie (3 weken) van Cobus, zal Toine ook bij 'Tim in de morgen' invallen als sidekick.

Ben heel erg benieuwd. Cobus is natuurlijk een hele sterke en goede sidekick en die chemie met Tim is misschien ongeëvenaard.Cobus geeft goed en leuk tegengas aan Tim, hij heeft een leuke en droge humor en hij is ook erg vlot. Cobus geeft het programma ook een boost. Tim en Cobus zijn een gelijkwaardig koppel. Nicolas Ruis bijv. paste helemaal niet bij Tim.

Benieuwd hoe Toine het er vanaf zal brengen. Maar hopelijk blijft het programma tijdens die 3 weken levendig en niet saai.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Radbi schreef:Op Edwin Diergaarde en Toine van Peperstraten na, vind ik de DJ's van Radio 10 het inhoudelijk niet slecht presenteren.

Rene bijv. vind ik, zoals vaker gezegd, heel sterk. Gewoon een goede oude rot in het vak. Dennis, Lindo, Robert, Edwin Ouwehand bijv. doen het ook niet verkeerd. Zoveel verschil zit er niet met DJ's van andere zenders. Tim, Rob en Sven hebben hun eigen specifieke programma's.

Maar ik denk ook dat het de luisteraars van Radio 10 niet zo interesseert. Bij een 'jonge zender' gaat het naast de muziek ook om de DJ's, bij 10 wat minder denk ik.
Ik weet niet of het waar is wat je daar zegt. Radio 10 heeft altijd grote en bekende namen als DJ's gehad. Tom Mulder, Peter Holland, Ferry Maat, Bart van Leeuwen. Na het verlies van de FM frequentie is hier een eind aan gekomen, maar sinds de terugkeer in de ether zie je dit weer langzaam terugkomen. Rob van Someren zet absoluut een personality show neer en bij hem draait het meer om de DJ dan de DJ die op datzelfde tijdstip op de 'jonge zender' 3FM zit, Frank van Lent. Ook Tim Klijn zal gehaald zijn vanwege zijn 'bekende' naam.
God is a DJ
Radbi

Bericht door Radbi »

Phoenix schreef:
Radbi schreef:Op Edwin Diergaarde en Toine van Peperstraten na, vind ik de DJ's van Radio 10 het inhoudelijk niet slecht presenteren.

Ik weet niet of het waar is wat je daar zegt. Radio 10 heeft altijd grote en bekende namen als DJ's gehad. Tom Mulder, Peter Holland, Ferry Maat, Bart van Leeuwen. Na het verlies van de FM frequentie is hier een eind aan gekomen, maar sinds de terugkeer in de ether zie je dit weer langzaam terugkomen. Rob van Someren zet absoluut een personality show neer en bij hem draait het meer om de DJ dan de DJ die op datzelfde tijdstip op de 'jonge zender' 3FM zit, Frank van Lent. Ook Tim Klijn zal gehaald zijn vanwege zijn 'bekende' naam.
Jaaaaa, ik weet dat 10 in het verleden grote en bekende namen heeft gehad en nu ook bekendere namen heeft of bekende namen heeft binnengehaald. Denk maar aan Tim Klijn en Edwin Diergaarde die binnen gehaald werden vanwege hun naam en nu ook Toine van Peperstraten. En Rob van Someren vanwege zijn naam en programma. Ook Rene Verkerk die al heel lang daar werkt, is geen onbekende natuurlijk. Robert Feller en Dennis Verheugd (voor sommigen misschien wat minder bekend) hebben ook al de nodige ervaring en bekendheid. Lindo Duvall is ook geen kleintje in het DJ wereldje.

Maar ik bedoelde meer dat het bij het overgrote deel van de doelgroep van 10 misschien hoofdzakelijk om de muziek gaat ;-). Radio 10 is mijn favo zender maar zelf vind ik een leuke DJ in combi met goede muziek wel belangrijk ;-). Maar misschien denkt het gros van de luisteraars er anders over. Weet het niet, kan er naast zitten :-).
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Presentatie is vrij wezenlijk in het format van 10, dus goede dj's ook. Bij een station met de grootste hitd aller tijden, lijkt het mij logisch dat de dj's ook in die categorie zitten.
Rock 'n roll is better than music!
Plaats reactie