Leuke verhalen over piraten

Zijn ze in of uit de lucht? Waar komen ze binnen? Wie heeft de hoogste vermogens en waar vind je schema's?

Moderator: admin6

ransbeek

Re: Leuke verhalen over piraten

Bericht door ransbeek »

Het gaat hem in de radiowreld enkel nog om geld. De belangen van de luisteraars zijn lang niet meer van belang. Commerciêle en economische redenen vormen de belangrijkste parameter, tot grote spijt.......... van de luisteraar.
Budweiser

Bericht door Budweiser »

Mwah, als ik de luistercijfers bekijk lijken de meeste luisteraars prima aan hun trekken te komen, en hebben ze de radio echt wel aan staan, dus het zal allemaal wel meevallen... maar idd, niet elke groep wordt bediend... en dat is ergens spijtig.
Bababooey !
Twitter
ransbeek

Bericht door ransbeek »

Men moet het helaas doen met wat er voor veel euri's door de overheid in de oren wordt geramd.
Budweiser

Bericht door Budweiser »

onzin, je vergeet dat een overgroot deel van de luisteraars dat ook thuis doen, waar men in 90% van de gevallen ook de beschikking heeft over een internetverbinding... als men echt iets anders wil, laten ze die fm zenders wel links liggen, maar toch doen ze dat niet. (met uitzondering van een kleine groep mensen)
Bababooey !
Twitter
big T

Bericht door big T »

Internet is zo groot, dat zo iets niet als serieus is te nemen.
Het heeft potentie, maar of het ook benut wordt?
counterpoint

Bericht door counterpoint »

Budweiser schreef:een overgroot deel van de luisteraars dat ook thuis doen, waar men in 90% van de gevallen ook de beschikking heeft over een internetverbinding... als men echt iets anders wil, laten ze die fm zenders wel links liggen, maar toch doen ze dat niet.

Maarrrrrrr...... als je thuis muziek wilt luisteren terwijl je de vloer gaat dweilen bijv. dan kun je de radio aanzetten:

KLIK en je hebt gelijk muziek...

of je zet je PC aan:

KLIK ............ wachten ............ wachten ............ -zzz -zzz

Dan, wanneer windows eindelijk opgestart is, moet je nog je programaatje aanklikken en tegen de tijd dat je muziek hebt, is de vloer al gedweild. Bovendien heb je dan ook nog dat het soms hapert of niet wil connecten, iets wat je met radio zelden gebeurt.

Dus wat doet 99%?.... die gooien even de radio aan.
[color=red][url=http://counterpointfm.com]Counterpoint FM[/url]

more music, less talk[/color]
Budweiser

Bericht door Budweiser »

tja,

mijn pc doet er langer over om aan te gaan dan mijn radio, dat moet ik toegeven. Zo traag als jij probeert te beweren, dat nu ook weer niet. Daarnaast staat bij mij de pc altijd wel aan, en dat is niet ongebruikelijk tegenwoordig bij de meesten. Ook op kantoor, heeft iedereen een pc bij de hand, maar niet altijd een radio... er zal een aanzienlijk deel zijn die idd denkt zoals jij beweert, maar die 99% is een slechte schatting :)
Bababooey !
Twitter
Danny Aerts

Bericht door Danny Aerts »

Counterpoint , tegenwoordig zijn de Appeltjes of pc's zo snel, dat je daar geen problemen mee hebt.
Tenzij je naar een station gaat luisteren wat 'gejat' is en de geweldige geschiedenis om zeep aan het helpen is. Want in dat geval schakelt mijn automatische 'Stolen radio-format-filter' aan wat mijn pc enorm traag maakt. Een oplossing? Zet die stream uit van CP!
counterpoint schreef:
Budweiser schreef:een overgroot deel van de luisteraars dat ook thuis doen, waar men in 90% van de gevallen ook de beschikking heeft over een internetverbinding... als men echt iets anders wil, laten ze die fm zenders wel links liggen, maar toch doen ze dat niet.

Maarrrrrrr...... als je thuis muziek wilt luisteren terwijl je de vloer gaat dweilen bijv. dan kun je de radio aanzetten:

KLIK en je hebt gelijk muziek...

of je zet je PC aan:

KLIK ............ wachten ............ wachten ............ -zzz -zzz

Dan, wanneer windows eindelijk opgestart is, moet je nog je programaatje aanklikken en tegen de tijd dat je muziek hebt, is de vloer al gedweild. Bovendien heb je dan ook nog dat het soms hapert of niet wil connecten, iets wat je met radio zelden gebeurt.

Dus wat doet 99%?.... die gooien even de radio aan.
LOS

Bericht door LOS »

Vandaag waren er 2 piraten uit Harkema aan het knallen zoals het in de Leeuwarder Courant stond vermeld. Ooit had je in Harkema wel 90 piraten zenders. De piraten zender "Altekameraden" klonk (95.1MHz) tot wel aan Ter Apel aan toe. Daarnaast was de Stille Genieter (http://www.stillegenieter.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) in de luchtop de 98.2MHz.

Leeuwarder Courant van afgelopen vrijdag:
Etherpiraat wijkt uit naar internet

Gepubliceerd op 18 augustus 2012, 08:00
Laatst bijgewerkt op 18 augustus 2012, 14:55

DRACHTEN - Veel zendpiraten zeggen hun illegale hobby vaarwel. Het risico op een torenhoge boete van Agentschap Telecom als ze worden gesnapt is hen te groot.

Steeds meer radiopiraten verruilen de FM-band voor het internet, waar ze volkomen legaal en ongestoord hun plaatsjes kunnen draaien. Ironisch genoeg betalen ze nu braaf elke maand €150 auteursrechten aan Buma Stemra.

Meer hierover in de LC van zaterdag http://www.lc.nl/friesland/regio/articl ... r-internet" onclick="window.open(this.href);return false;

Artikel van de zaterdag editie heb ik helaas niet tot mijn beschikking.
LOS van alles
Echtwel

Bericht door Echtwel »

"Ironisch genoeg betalen ze nu braaf elke maand €150 auteursrechten aan Buma Stemra".

HA HA HA laat mij niet lachen 99.9 % draai gewoon zonder te betalen
LOS

Bericht door LOS »

Heeft iemand het artikel van de Leeuwarder Courant van afgelopen zaterdag? Ze zouden eenmalig gaan "knallen". Dat was ook te merken gezien het grote bereik van de FM 95.1MHz hoge mast op een grasveldje in Harkema met 4 dipolen.
LOS van alles
Gertw68

Bericht door Gertw68 »

Een leuk verhaal gevonden van Freddy van de Velde. Veel plezier er mee. :D
De voorgeschiedenis van "de geheime zender"

U bent nu te gast op de website van de geheime zender, een website met Nederlandstalige piratenmuziek, welke operationeel is vanaf 20 augustus 2005.
Maar het initiatief voor deze website komt niet zomaar uit de lucht vallen, daar gaat een hele geschiedenis aan vooraf.
Dit artikel gaat in op deze voorgeschiedenis, en beschrijft ook de radiogeschiedenis van de initiatiefnemers Freddy van de Velde en technicus Dick.
Het hele artikel kan worden samengevat onder de noemer "hoe jongensdromen in vervulling gingen".
http://www.degeheimezender.nl/geschiedenis.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie