aanvraag digitale (DAB) lokale omroep van start ??
Moderator: admin6
-
Re: aanvraag digitale (DAB) lokale omroep van start ??
Ik weet niet wie je bedoeld en waar je het over hebt.
Kijk even je eigen berichten na en dan zie je herhaling mbt je ongeduld over de Amsterdamse mux. Wanneer vraag je weer wanneer Hilversum on air komt? ;-)
-
Nu we toch bezig zijn, hoe zit het met allotment 39 ?
Als ik op r-tv-nederland kijk zie ik dat ze 4 zenderlokaties gepland hebben met 1 KW (Ijsselstein, Megen, Zaltbommel, Rhenen) waarvan 3 zenders buiten het verzorgingsgebied liggen.
Lijkt me allemaal een beetje overdreven, deze mux is straks in half NL te horen op deze manier. Beter een zender in Leerdam, Tiel en Rhenen ofzo, dan ben je nog ruim voorzien. Waarschijnlijk kun je ook met 1 zender in Tiel af.
Wanneer moet dat in de lucht komen?
Als ik op r-tv-nederland kijk zie ik dat ze 4 zenderlokaties gepland hebben met 1 KW (Ijsselstein, Megen, Zaltbommel, Rhenen) waarvan 3 zenders buiten het verzorgingsgebied liggen.
Lijkt me allemaal een beetje overdreven, deze mux is straks in half NL te horen op deze manier. Beter een zender in Leerdam, Tiel en Rhenen ofzo, dan ben je nog ruim voorzien. Waarschijnlijk kun je ook met 1 zender in Tiel af.
Wanneer moet dat in de lucht komen?
-
Tijd begint zo langzamerhand wel te dringen, met nog zo'n 25 allotments die aangestoken moeten worden.
Dat gebruik maken van een zendlocatie buiten het verzorgingsgebied zie ik vaker voorkomen en lijkt wel een trucje om in en nog groter gebied ontvangen te kunnen worden. Zo staat die voor het Westland bijvoorbeeld in Den Haag en komt die van de Hoeksche Waard in Rotterdam. Fijn voor de stations die erop uitzenden (vooral de commercielen) en toegestaan, dus waarom ook niet ;)
Ik hoop dat de deelnemende partijen er onderling snel uitkomen voordat er straks een tweede verdeelronde aan zit te komen met de mogelijkheid dat er nieuwe toetreders op deur kloppen en je weer om de tafel moet gaan zitten.
Dat gebruik maken van een zendlocatie buiten het verzorgingsgebied zie ik vaker voorkomen en lijkt wel een trucje om in en nog groter gebied ontvangen te kunnen worden. Zo staat die voor het Westland bijvoorbeeld in Den Haag en komt die van de Hoeksche Waard in Rotterdam. Fijn voor de stations die erop uitzenden (vooral de commercielen) en toegestaan, dus waarom ook niet ;)
Ik hoop dat de deelnemende partijen er onderling snel uitkomen voordat er straks een tweede verdeelronde aan zit te komen met de mogelijkheid dat er nieuwe toetreders op deur kloppen en je weer om de tafel moet gaan zitten.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Nu is de mux voor de Hoeksche Waard ook voor de gemeenten Albrandswaard, Barendrecht, Nissewaard en Voorne aan Zee. De Waalhaventoren is een hele logische locatie voor deze mux, gezien het tegen Rhoon (Albrandswaard) / Barendrecht aan ligt. Het staat dan net buiten het zendgebied, maar wel qua breedte bijna in het midden.Madurodam FM schreef: 12 mei 2025 12:26 Tijd begint zo langzamerhand wel te dringen, met nog zo'n 25 allotments die aangestoken moeten worden.