aanvraag digitale (DAB) lokale omroep van start ??

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

radiogolfje

Re: aanvraag digitale (DAB) lokale omroep van start ??

Bericht door radiogolfje »

of doorverhuurt wordt
EtherScout

Bericht door EtherScout »

Pascal. K schreef: 19 nov 2024 11:44
EtherScout schreef: 19 nov 2024 09:23 Ik zie het niet als een groot probleem, als er af en toe een station is dat het niet redt. Er komen wel weer nieuwe stations.
Nieuwe stations is niet meer mogelijk, gezien er niet meer de mogelijkheid tot aanvragen is. Mits het is toegestaan, zou een vergunning overgedragen kunnen worden
Ik verwacht, dat dit in de toekomst wel weer mogelijk zal gaan worden. Er is immers nog genoeg ruimte over.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

EtherScout schreef: 20 nov 2024 13:58
Pascal. K schreef: 19 nov 2024 11:44
EtherScout schreef: 19 nov 2024 09:23 Ik zie het niet als een groot probleem, als er af en toe een station is dat het niet redt. Er komen wel weer nieuwe stations.
Nieuwe stations is niet meer mogelijk, gezien er niet meer de mogelijkheid tot aanvragen is. Mits het is toegestaan, zou een vergunning overgedragen kunnen worden
Ik verwacht, dat dit in de toekomst wel weer mogelijk zal gaan worden. Er is immers nog genoeg ruimte over.
In principe niet, men heeft aangegeven dat overgebleven capaciteit verdeeld zal worden onder de bestaande vergunninghouders ten behoeve van een hogere bitrate
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

En dan heb je ook nog een aantal stations die wel een vergunning hebben ontvangen maar uiteindelijk toch besluiten hiervan geen gebruik te maken. Al eerder waren er commerciele stations die uiteindelijk een groot aantal vergunningen terug heeft gegeven. Ook Pidi Radio, die een vergunning had voor uitzendingen in zowel Rotterdam als Amsterdam heeft ervoor gekozen enkel in Amsterdam op de mux te komen.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
totaaltje

Bericht door totaaltje »

Komt allotment 54 op kanaal 6D wel uit het plaatsje Zeeland ?
Ik heb sterk het vermoeden dat het uit Schaijk komt , daar zijn de antennes gedraaid richting zuid oost . Zal als een keer tijd heb eens langs de mast in Zeeland rijden ...
Is het raar dat je vanaf bijna het midden van een ander gebied een naburig gebied probeert te bedienen ? Iets met te veel veldsterkte in een ander gebied ? Ik weet niet hoe die wetgeving daar mee omgaat .

De zenders van Oss en dat in Schaijk staan hemelsbreed 6 km uit elkaar of zo .
Ik wordt er zo moe van soms ....
radiogolfje

Je mag maximaal 1kW erp maken op maximaal 5km buiten je regio, wel in een richt antenne je gebied in.
DX'r

Bericht door DX'r »

radiogolfje schreef: 22 nov 2024 21:56 Je mag maximaal 1kW erp maken op maximaal 5km buiten je regio, wel in een richt antenne je gebied in.
en als je bijv. 10km buiten je regio staat zoals ze doen met 10A vanuit Wormer dan is het max 0.5kW?
radiogolfje

Wormer naar de regio purmerend is 4800 meter.
totaaltje

Bericht door totaaltje »

Het staat inderdaad in Schaijk ipv het plaatsje Zeeland. De zender opstelling van 6c Brabant en 6d Limburg liggen 4,8 km uit elkaar . De afstand van Schaijk tot land van Cuijk is 4,5 km in het gunstigste geval .
Ik wordt er zo moe van soms ....
voorenmedia

Bericht door voorenmedia »

RNN zal waarschijnlijk donderdag 12 december een DAB+-zender en antenne plaatsen in de mast aan de Kwaaklaan in Oegstgeest (bij Leiden) ten behoeve van allotment 27 voor de lokale omroepen Centraal+, UnityNL en BO. RTV Katwijk doet vooralsnog niet mee, en Stichting Omroep Leidschendam-Voorburg zou de vergunning hebben teruggegeven aan RDI.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Ik vraag mij trouwens af Hoeveel Sub Kanalen mag een publieke lokale omroep hebben.
Ik kan mij voorstellen dat een lokale omroep naast het hoofd kanaal ( de omroep) een 2e station on air zet via DAB+
Om een extra doelgroep te bedienen bij voor Nederlandstalig of 60 en 70 hits.
Omdat de gemiddelde luisteraar nu boven de 50 plus is en die luisteren nog via een (DAB) gewone radio.
- is er regelgeving ? Hoeveel Sub kanalen, en waar kan ik deze regels vinden ?
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Echtwel schreef: 07 jan 2025 09:55 Ik vraag mij trouwens af Hoeveel Sub Kanalen mag een publieke lokale omroep hebben.
Ik kan mij voorstellen dat een lokale omroep naast het hoofd kanaal ( de omroep) een 2e station on air zet via DAB+
Om een extra doelgroep te bedienen bij voor Nederlandstalig of 60 en 70 hits.
Omdat de gemiddelde luisteraar nu boven de 50 plus is en die luisteren nog via een (DAB) gewone radio.
- is er regelgeving ? Hoeveel Sub kanalen, en waar kan ik deze regels vinden ?
Tot nu toe alleen vergunning voor het hoofdkanaal. Over subkanalen is niet gesproken.
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

m.u.v. de lokale edities van FunX
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Wat het wel weer erg beperkt maakt hoor waardoor de variatie uit blijft.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Vanjeafisharder schreef: 07 jan 2025 14:28 Wat het wel weer erg beperkt maakt hoor waardoor de variatie uit blijft.
Behoort niet tot de hoofdtaak van een lokale omroep en is de subsidie ook niet voor bedoeld.
Plaats reactie