aanvraag digitale (DAB) lokale omroep van start ??
Moderator: admin6
-
Re: aanvraag digitale (DAB) lokale omroep van start ??
of doorverhuurt wordt
-
Ik verwacht, dat dit in de toekomst wel weer mogelijk zal gaan worden. Er is immers nog genoeg ruimte over.Pascal. K schreef: ↑19 nov 2024 11:44Nieuwe stations is niet meer mogelijk, gezien er niet meer de mogelijkheid tot aanvragen is. Mits het is toegestaan, zou een vergunning overgedragen kunnen wordenEtherScout schreef: ↑19 nov 2024 09:23 Ik zie het niet als een groot probleem, als er af en toe een station is dat het niet redt. Er komen wel weer nieuwe stations.
In principe niet, men heeft aangegeven dat overgebleven capaciteit verdeeld zal worden onder de bestaande vergunninghouders ten behoeve van een hogere bitrateEtherScout schreef: ↑20 nov 2024 13:58Ik verwacht, dat dit in de toekomst wel weer mogelijk zal gaan worden. Er is immers nog genoeg ruimte over.Pascal. K schreef: ↑19 nov 2024 11:44Nieuwe stations is niet meer mogelijk, gezien er niet meer de mogelijkheid tot aanvragen is. Mits het is toegestaan, zou een vergunning overgedragen kunnen wordenEtherScout schreef: ↑19 nov 2024 09:23 Ik zie het niet als een groot probleem, als er af en toe een station is dat het niet redt. Er komen wel weer nieuwe stations.
-
En dan heb je ook nog een aantal stations die wel een vergunning hebben ontvangen maar uiteindelijk toch besluiten hiervan geen gebruik te maken. Al eerder waren er commerciele stations die uiteindelijk een groot aantal vergunningen terug heeft gegeven. Ook Pidi Radio, die een vergunning had voor uitzendingen in zowel Rotterdam als Amsterdam heeft ervoor gekozen enkel in Amsterdam op de mux te komen.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Komt allotment 54 op kanaal 6D wel uit het plaatsje Zeeland ?
Ik heb sterk het vermoeden dat het uit Schaijk komt , daar zijn de antennes gedraaid richting zuid oost . Zal als een keer tijd heb eens langs de mast in Zeeland rijden ...
Is het raar dat je vanaf bijna het midden van een ander gebied een naburig gebied probeert te bedienen ? Iets met te veel veldsterkte in een ander gebied ? Ik weet niet hoe die wetgeving daar mee omgaat .
De zenders van Oss en dat in Schaijk staan hemelsbreed 6 km uit elkaar of zo .
Ik heb sterk het vermoeden dat het uit Schaijk komt , daar zijn de antennes gedraaid richting zuid oost . Zal als een keer tijd heb eens langs de mast in Zeeland rijden ...
Is het raar dat je vanaf bijna het midden van een ander gebied een naburig gebied probeert te bedienen ? Iets met te veel veldsterkte in een ander gebied ? Ik weet niet hoe die wetgeving daar mee omgaat .
De zenders van Oss en dat in Schaijk staan hemelsbreed 6 km uit elkaar of zo .
Ik wordt er zo moe van soms ....
-
Je mag maximaal 1kW erp maken op maximaal 5km buiten je regio, wel in een richt antenne je gebied in.
en als je bijv. 10km buiten je regio staat zoals ze doen met 10A vanuit Wormer dan is het max 0.5kW?radiogolfje schreef: ↑22 nov 2024 21:56 Je mag maximaal 1kW erp maken op maximaal 5km buiten je regio, wel in een richt antenne je gebied in.
-
Wormer naar de regio purmerend is 4800 meter.
Het staat inderdaad in Schaijk ipv het plaatsje Zeeland. De zender opstelling van 6c Brabant en 6d Limburg liggen 4,8 km uit elkaar . De afstand van Schaijk tot land van Cuijk is 4,5 km in het gunstigste geval .
Ik wordt er zo moe van soms ....
-
RNN zal waarschijnlijk donderdag 12 december een DAB+-zender en antenne plaatsen in de mast aan de Kwaaklaan in Oegstgeest (bij Leiden) ten behoeve van allotment 27 voor de lokale omroepen Centraal+, UnityNL en BO. RTV Katwijk doet vooralsnog niet mee, en Stichting Omroep Leidschendam-Voorburg zou de vergunning hebben teruggegeven aan RDI.
Ik vraag mij trouwens af Hoeveel Sub Kanalen mag een publieke lokale omroep hebben.
Ik kan mij voorstellen dat een lokale omroep naast het hoofd kanaal ( de omroep) een 2e station on air zet via DAB+
Om een extra doelgroep te bedienen bij voor Nederlandstalig of 60 en 70 hits.
Omdat de gemiddelde luisteraar nu boven de 50 plus is en die luisteren nog via een (DAB) gewone radio.
- is er regelgeving ? Hoeveel Sub kanalen, en waar kan ik deze regels vinden ?
Ik kan mij voorstellen dat een lokale omroep naast het hoofd kanaal ( de omroep) een 2e station on air zet via DAB+
Omdat de gemiddelde luisteraar nu boven de 50 plus is en die luisteren nog via een (DAB) gewone radio.
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Tot nu toe alleen vergunning voor het hoofdkanaal. Over subkanalen is niet gesproken.Echtwel schreef: ↑07 jan 2025 09:55 Ik vraag mij trouwens af Hoeveel Sub Kanalen mag een publieke lokale omroep hebben.
-
m.u.v. de lokale edities van FunX
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
-
Wat het wel weer erg beperkt maakt hoor waardoor de variatie uit blijft.
Behoort niet tot de hoofdtaak van een lokale omroep en is de subsidie ook niet voor bedoeld.Vanjeafisharder schreef: ↑07 jan 2025 14:28 Wat het wel weer erg beperkt maakt hoor waardoor de variatie uit blijft.