Madurodam FM schreef: ↑12 nov 2024 13:56
Amsterdam, Utrecht en Rotterdam staan nog niet aan, maar die bij mij in Den Haag is sinds de testperiode nooit uitgegaan. Stadsomroep Den Haag heeft voor allotment 33 twee vergunningen, die voor Den Haag FM en de ander voor FunX editie Den Haag. Waarom zit die eerste al wel op de mux, maar wacht men met het doorgeven van de tweede? FunX Den Haag hoeft tenslotte niet te wachten totdat ook Rotterdam en Amsterdam aanstaan toch?
Madurodam FM schreef: ↑12 nov 2024 13:56
Amsterdam, Utrecht en Rotterdam staan nog niet aan, maar die bij mij in Den Haag is sinds de testperiode nooit uitgegaan. Stadsomroep Den Haag heeft voor allotment 33 twee vergunningen, die voor Den Haag FM en de ander voor FunX editie Den Haag. Waarom zit die eerste al wel op de mux, maar wacht men met het doorgeven van de tweede? FunX Den Haag hoeft tenslotte niet te wachten totdat ook Rotterdam en Amsterdam aanstaan toch?
Heeft van de week even aangestaan met enkel een test. Kan dus nooit meer lang duren voordat Rotterdam aangezet gaat worden. Het aanbod gaat helaas niet veel nieuws bieden, op FunX Rotterdam en LHBTI+zender Pidi Radio na. De overige stations zijn in de regio al te horen op andere muxen. Als ook die van Barendrecht aan gaat kunnen we hierop Free Radio Rotterdam gaan verwachten.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Madurodam FM schreef: ↑15 nov 2024 22:56
Heeft van de week even aangestaan met enkel een test.
Das dus piraten?
Nee hoor, is gewoon een vergunning voor Rotterdam afgegeven. En testen mag. Het moet voor een bepaalde datum in 2025 operationeel zijn. Dus niks piraten
Er zijn al wel piraten op Dab+
Nog niet zo veel.
Bij mijn weten is er ook nog geen 1 opgepakt of ontmanteld.
Redelijk veilig dus tot nu toe om te piraten op Dab+
jessica schreef: ↑17 nov 2024 01:01
Er zijn al wel piraten op Dab+
Nog niet zo veel.
Bij mijn weten is er ook nog geen 1 opgepakt of ontmanteld.
Redelijk veilig dus tot nu toe om te piraten op Dab+
Dat zal wel veranderen als straks alle lokale muxen in gebruik zijn er grotere kans is op storingen wanneer men gaat piraten, doordat er minder vrije ruimte is.
Denk dat bij illegaal gebruik van DAB+ de kans op storing kleiner is dan op FM. Er zijn per regio namelijk nog voldoende vrije kanalen beschikbaar die pas storen als er een te hoog vermogen wordt gebruikt. Voor piraten in het uiterste noorden is zelfs allotment 1 (9D) beschikbaar omdat er geen enkele belangstellende partij interesse had.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Echtwel schreef: ↑13 nov 2024 09:50
"hebben C-Dance en GLXY de mux verlaten." En zullen er binnenkort meer zijn.
Zowel C-Dance als GLXY hebben geen vergunning gekregen dus meer dan logisch dat ze er vanaf zijn en plaats maken voor nieuwkomers.
Het merendeel op de Haagse mux blijft zoals we die gewend waren in de testfase, enkel FunX Den Haag en een nieuw station waarvan we nog weinig weten zullen er nog bij gaan komen.
Ik verwacht, dat vrijwel alle stations die een vergunning hebben, deze wel in gebruik zullen nemen. GLXY zit op grotere muxen, dus die stopt niet.
Ik zie het niet als een groot probleem, als er af en toe een station is dat het niet redt. Er komen wel weer nieuwe stations.
Echtwel schreef: ↑13 nov 2024 09:50
"hebben C-Dance en GLXY de mux verlaten." En zullen er binnenkort meer zijn.
Zowel C-Dance als GLXY hebben geen vergunning gekregen dus meer dan logisch dat ze er vanaf zijn en plaats maken voor nieuwkomers.
Het merendeel op de Haagse mux blijft zoals we die gewend waren in de testfase, enkel FunX Den Haag en een nieuw station waarvan we nog weinig weten zullen er nog bij gaan komen.
Ik verwacht, dat vrijwel alle stations die een vergunning hebben, deze wel in gebruik zullen nemen. GLXY zit op grotere muxen, dus die stopt niet.
Ik zie het niet als een groot probleem, als er af en toe een station is dat het niet redt. Er komen wel weer nieuwe stations.
Nieuwe stations is niet meer mogelijk, gezien er niet meer de mogelijkheid tot aanvragen is. Mits het is toegestaan, zou een vergunning overgedragen kunnen worden