aanvraag digitale (DAB) lokale omroep van start ??
Moderator: admin6
-
Re: aanvraag digitale (DAB) lokale omroep van start ??
En er zijn al allotments waar de samenwerking niet van de grond komt omdat er partijen zijn die niet willen tekenen, dat pas doen als ze gratis op DAB mogen zoals volgens hun voorgesteld door de NLPO.
-
Dan zal MCB Radio op de Veluwe op de Nunspeet Mux ook nog wel even op zich laten wachten terwijl ze wel toestemming hebben gekregen. Gaat lekker weer...
Dat is natuurlijk speculeren en een onbevestigde aanname op basis van eigen gedachtes en geen officiële feiten.Vanjeafisharder schreef: ↑13 sep 2024 13:42 Dan zal MCB Radio op de Veluwe op de Nunspeet Mux ook nog wel even op zich laten wachten terwijl ze wel toestemming hebben gekregen. Gaat lekker weer...
Uiterlijk september 2025, zo niet dan trekt men de vergunningen in.
Nou je kan je afvragen van degene die nu on air zijn waar ze het geld vandaan halen.Pascal. K schreef: ↑13 sep 2024 15:05Dat is natuurlijk speculeren en een onbevestigde aanname op basis van eigen gedachtes en geen officiële feiten.Vanjeafisharder schreef: ↑13 sep 2024 13:42 Dan zal MCB Radio op de Veluwe op de Nunspeet Mux ook nog wel even op zich laten wachten terwijl ze wel toestemming hebben gekregen. Gaat lekker weer...
Uiterlijk september 2025, zo niet dan trekt men de vergunningen in.
Misschien lopende contracten met zender operator waar ze niet onderuit kunnen of ze hebben geld als water
Ben benieuwd wanneer er zijn die eieren voor hun geld kiezen en de installatie uitschakelen.
Kan je uitleggen wat er precies waardeloos aan is. Ik kan me voorstellen dat het daadwerkelijk via DAB uitzenden best wat kost en dan kan het best interessant zijn om de collectieve inkoop door de NLPO af te wachten. Zelf heb ik hier geen zicht op, maar gezien jouw duidelijke stellingname, neem ik aan dat jij dat wel hebt. Dus ik ben erg benieuwd naar jouw toelichting.Vanjeafisharder schreef: ↑13 sep 2024 11:26 Waardeloos besluit genomen door verstokte grijze boomers die de vooruitgang der techniek lopen te vertragen. Teveel concurrentie kan natuurlijk niet want hoe meer aanbod des te groter de concurrentie. Man man, idioten!
-
Omdat er nog steeds oude denkbeelden heersen bij die groep die in dat NLPO zitten die nog liever een lokale omroep hebben dan een streekomroep. Gaan niet mee met de tijd en houden liever alles zoals het was, erg conservatief dus.
-
Als het argument is om de kosten naar beneden te krijgen dan had de NLPO er ook voor kunnen kiezen om voor ieder allotment een bedrag beschikbaar te stellen waarmee een netwerk gebouwd kan worden en een of meer partijen aanbevelen die het voor dat bedrag kunnen uitvoeren.
Vervolgens kunnen ze het aan vergunninghouders vrij laten om een partij te kiezen die het netwerk gaat bouwen. Als die duurder is dan wat de NLPO beschikbaar stelt dan betalen de vergunnninghouders het verschil bij in plaats van het volledige bedrag. Zo voorkom je dat de partijen die de NLPO voorselecteert de enige opties zijn.
Vervolgens kunnen ze het aan vergunninghouders vrij laten om een partij te kiezen die het netwerk gaat bouwen. Als die duurder is dan wat de NLPO beschikbaar stelt dan betalen de vergunnninghouders het verschil bij in plaats van het volledige bedrag. Zo voorkom je dat de partijen die de NLPO voorselecteert de enige opties zijn.
-
Dat lijkt me een zeer billijke oplossing inderdaad.
-
Veel zender leveranciers op de IBC willen best een leuke korting geven op de zenders, en die liggen dan toch een stuk lager als een grote partij op zijn website heeft staan.Als het argument is om de kosten naar beneden te krijgen dan had de NLPO er ook voor kunnen kiezen om voor ieder allotment een bedrag beschikbaar te stellen waarmee een netwerk gebouwd kan worden en een of meer partijen aanbevelen die het voor dat bedrag kunnen uitvoeren.
Dat is geen inhoudelijk antwoord op de vraag. Dus omdat er oude denkbeelden zijn, is alles niet goed wat de NLPO doet? Ik had gehoopt op een inhoudelijke uitleg om er wat van op te steken.Vanjeafisharder schreef: ↑16 sep 2024 11:01 Omdat er nog steeds oude denkbeelden heersen bij die groep die in dat NLPO zitten die nog liever een lokale omroep hebben dan een streekomroep. Gaan niet mee met de tijd en houden liever alles zoals het was, erg conservatief dus.
Dat verlaagt de kosten toch niet?RadioRatio schreef: ↑16 sep 2024 18:53 Als het argument is om de kosten naar beneden te krijgen dan had de NLPO er ook voor kunnen kiezen om voor ieder allotment een bedrag beschikbaar te stellen waarmee een netwerk gebouwd kan worden en een of meer partijen aanbevelen die het voor dat bedrag kunnen uitvoeren.
Op hun website staat het volgende vermeld:
Dus dat deze 240 omroepen er voor gekozen hebben om DAB uit te rollen zo als het nu gaat.
Dan kan je nu wel wat vinden maar het is dan gezamenlijk door deze omroepen genomen besluit.
Als ik hun statuten zo lees, dan lijkt het een club te zijn omdat je een clubje kunt hebben.
Raad van toezicht heeft veel taken en regel.
Hoe het zit met de omroepen heb ik niet terug gevonden in de brei van woorden.
https://www.nlpo.nl/wp-content/uploads/ ... n-NLPO.pdf
Ik ga er dus van uit dat deze 240 lokale omroepen het beleid bepalen van wat deze stichting onderneemt?[Namens de ca. 240 lokale omroepen exploiteert de NLPO onder meer een gemeenschappelijke infrastructuur, onderhandelt zij over collectieve contracten (distributie, rechten) en maakt strategische afspraken met belanghebbende partijen.
Dus dat deze 240 omroepen er voor gekozen hebben om DAB uit te rollen zo als het nu gaat.
Dan kan je nu wel wat vinden maar het is dan gezamenlijk door deze omroepen genomen besluit.
Als ik hun statuten zo lees, dan lijkt het een club te zijn omdat je een clubje kunt hebben.
Raad van toezicht heeft veel taken en regel.
Hoe het zit met de omroepen heb ik niet terug gevonden in de brei van woorden.
https://www.nlpo.nl/wp-content/uploads/ ... n-NLPO.pdf
-
Denk het wel, bij offertes voor het bouwen van een groot aantal lokale DAB+ netwerken kan vanwege schaalvoordelen het bedrag per allotment lager uitvallen dan wanneer het voor ieder allotment afzonderlijk aangevraagd wordt.Orange schreef: ↑17 sep 2024 08:23Dat verlaagt de kosten toch niet?RadioRatio schreef: ↑16 sep 2024 18:53 Als het argument is om de kosten naar beneden te krijgen dan had de NLPO er ook voor kunnen kiezen om voor ieder allotment een bedrag beschikbaar te stellen waarmee een netwerk gebouwd kan worden en een of meer partijen aanbevelen die het voor dat bedrag kunnen uitvoeren.
Als de vergunninghouders van een aantal allotments daar niet aan mee zouden doen dan blijft het schaalvoordeel en daarmee het lagere bedrag per allotment voor het bouwen van een netwerk grotendeels overeind zolang de vergunninghouders van de meeste allotments er wel gebruik van maken (wat te verwachten is)
Dat begrijp ik. Maar dat is aan de radiostations per allotment, los van of het dan volgens jouw systematiek gaat of via wat de NLPO nu van plan is.RadioRatio schreef: ↑17 sep 2024 09:37Denk het wel, bij offertes voor het bouwen van een groot aantal lokale DAB+ netwerken kan vanwege schaalvoordelen het bedrag per allotment lager uitvallen dan wanneer het voor ieder allotment afzonderlijk aangevraagd wordt.Orange schreef: ↑17 sep 2024 08:23Dat verlaagt de kosten toch niet?RadioRatio schreef: ↑16 sep 2024 18:53 Als het argument is om de kosten naar beneden te krijgen dan had de NLPO er ook voor kunnen kiezen om voor ieder allotment een bedrag beschikbaar te stellen waarmee een netwerk gebouwd kan worden en een of meer partijen aanbevelen die het voor dat bedrag kunnen uitvoeren.
Als de vergunninghouders van een aantal allotments daar niet aan mee zouden doen dan blijft het schaalvoordeel en daarmee het lagere bedrag per allotment voor het bouwen van een netwerk grotendeels overeind zolang de vergunninghouders van de meeste allotments er wel gebruik van maken (wat te verwachten is)
Gelukkig hebben ze nog een prachtige & krachtige AM zender aanstaanVanjeafisharder schreef: ↑13 sep 2024 13:42 Dan zal MCB Radio op de Veluwe op de Nunspeet Mux ook nog wel even op zich laten wachten terwijl ze wel toestemming hebben gekregen. Gaat lekker weer...
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Ik vind Max 100 watt niet krachtig. Daarnaast is AM leuk voor de liefhebber, niet voor de normale luisteraarEchtwel schreef: ↑17 sep 2024 12:23Gelukkig hebben ze nog een prachtige & krachtige AM zender aanstaanVanjeafisharder schreef: ↑13 sep 2024 13:42 Dan zal MCB Radio op de Veluwe op de Nunspeet Mux ook nog wel even op zich laten wachten terwijl ze wel toestemming hebben gekregen. Gaat lekker weer...