Via via heb ik uit zeer betrouwbare bron gehoord dat Omroep NOOS, welke uitzend in Hardenberg eo in zwaar weer verkeerd. Men moet op zoek naar een nieuwe studio waar geen geld voor is.
Ook is het fuseren naar een (wettelijk verplichte) streekomroep te samen met RTV Vechtdal en Delta fm na verschillende pogingen niet gelukt. Ook is de Omroep verschillende subsidies misgelopen.
Het vinden van vrijwilligers is ook al jaren een probleem en er is ook flink wat leegloop de laatste 2 jaar.
Het bestuur ziet geen uitweg meer en legt zijn taken neer wat betekent dat de omroep per 31 juli waarschijnlijk het lootje gaat leggen.
Erg Jammer.
Einde Omroep NOOS nabij?
Moderator: admin6
- Aart Rietveld
Re: Einde Omroep NOOS nabij?
Jammer dat er weer een omroep op omvallen staat. Ook jammer dat er onwaarheden in het stukje tekst staan. De vorming van streekomroepen is namelijk helemaal niet verplicht. De NLPO heeft al jaren een lobby in Den Haag maar dat heeft (nog) niet tot enige wetgeving geleidt. Je kunt dit NOOS dus niet aanrekenen.
http://www.delokaleomroepinkaart.nl/#vo ... g_streek26Aart Rietveld schreef: ↑30 apr 2023 18:21 Jammer dat er weer een omroep op omvallen staat. Ook jammer dat er onwaarheden in het stukje tekst staan. De vorming van streekomroepen is namelijk helemaal niet verplicht. De NLPO heeft al jaren een lobby in Den Haag maar dat heeft (nog) niet tot enige wetgeving geleidt. Je kunt dit NOOS dus niet aanrekenen.
Inderdaad jammer weer. Weer een mooie lokale omroep weg.
WatApartja schreef:
De symptomen welke je beschrijft doen zich voor bij vrijwel elke lokale omroep, dus uniek is Omroep NOOS hier zeker niet in. RTV Oost kan deze luisteraars uitstekend bedienen.Via via heb ik uit zeer betrouwbare bron gehoord dat Omroep NOOS, welke uitzend in Hardenberg eo in zwaar weer verkeerd. Men moet op zoek naar een nieuwe studio waar geen geld voor is.
Ook is het fuseren naar een (wettelijk verplichte) streekomroep te samen met RTV Vechtdal en Delta fm na verschillende pogingen niet gelukt. Ook is de Omroep verschillende subsidies misgelopen.
Het vinden van vrijwilligers is ook al jaren een probleem en er is ook flink wat leegloop de laatste 2 jaar.
Het bestuur ziet geen uitweg meer en legt zijn taken neer wat betekent dat de omroep per 31 juli waarschijnlijk het lootje gaat leggen.
Erg Jammer
Ik vind het wel gek maar ik vind het niet raar - Morrison
-
Ben zelf werkzaam bij OmroepNOOS en op dit moment zijn we nog steeds aanwezig :-).
Ook is er een nieuwe studio gebouwd door ondergetekende en collega's.
Kortom, we zijn er nog en blijven ook.
Ook is er een nieuwe studio gebouwd door ondergetekende en collega's.
Kortom, we zijn er nog en blijven ook.
- radiogolfje
en ook nog samenwerking met de buur omroepen ?