107.3 Sternet Haaksbergen zeer zwak

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

Plaats reactie
bjornboonk

107.3 Sternet Haaksbergen zeer zwak

Bericht door bjornboonk »

Kan het kloppen dat Sternet Haaksbergen erg zwak uit zend. Volgens Fmscan heeft deze 400watt vermogen maar ik kan hier in Gelselaar/Markelo omgeving (15km van Haaksbergen)alleen Deventer radio 107.3 horen (25km). Zelfs in omgeving Neede is de niet/nauwelijks te ontvangen.
Een aantal jaren terug was deze vele malen sterker hier te ontvangen.
DX'r

Re: 107.3 Sternet Haaksbergen zeer zwak

Bericht door DX'r »

bjornboonk schreef: 01 aug 2021 16:56 Kan het kloppen dat Sternet Haaksbergen erg zwak uit zend. Volgens Fmscan heeft deze 400watt vermogen maar ik kan hier in Gelselaar/Markelo omgeving (15km van Haaksbergen)alleen Deventer radio 107.3 horen (25km). Zelfs in omgeving Neede is de niet/nauwelijks te ontvangen.
Dat krijg je als ze geen onderhoud doen, beetje vocht in de kabels, roest in pluggen en of antennes en alles wordt omgezet in warmte ipv in hoogfrequent.
Misschien zie je de antennes of pluggen gloeien / licht geven als je er een keer in het donker bent :))
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

bjornboonk schreef: 01 aug 2021 16:56 Kan het kloppen dat Sternet Haaksbergen erg zwak uit zend. Volgens Fmscan heeft deze 400watt vermogen maar ik kan hier in Gelselaar/Markelo omgeving (15km van Haaksbergen)alleen Deventer radio 107.3 horen (25km). Zelfs in omgeving Neede is de niet/nauwelijks te ontvangen.
De vraag die ik mezelf dan stel is “is de zender in de plaats waarvoor hij is vergund wel goed te ontvangen?”

Misschien hebben ze besloten om alleen in de plaats uit te zenden om zo kosten te drukken? Of om zo een omroep op dezelfde frequentie minder in de weg te zitten?

Of in het ergste geval inderdaad een zendinstallatie met problemen?

Neem eens contact met ze op en kaart het aan..

Op Maps is een foto te zien van een richt antenne…. Kans groot dat jij net aan de achterkant van die Richter zit
Gertw68

Bericht door Gertw68 »

Sternet polariseert gericht richting oost. https://fmscan.org/power.php?i=3800664. Jij bevind je achter de antenne zoals Pascal. K al zegt.
Plaats reactie