Corona feest in studio Twente 1, programmamaker stapt op

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

Pascal. K

Corona feest in studio Twente 1, programmamaker stapt op

Bericht door Pascal. K »

Feesten met subsidie! Het kan allemaal bij de lokale omroep…

https://www.ad.nl/video/presentator-1tw ... io~p233666
MFM

Re: Corona feest in studio Twente 1, programmamaker stapt op

Bericht door MFM »

Moet kunnen toch? Ik kom dagelijks in overheidsgebouwen waar aan het einde van de dag de stadswachten of beveiliging gezellig met z’n allen aan de koffietafel hangen. Of waar je zodra je voorbij de balie bent niemand in niet publiekelijk toegankelijke delen met een mondkapje op ziet.
Zonder anderhalve meter, mondkapje enzo.
Ze halen zelfs koffie voor je, met hun niet gedesinfecteerde handen het kopje brengend :))

Maar wat wilde de presentator nou eigenlijk zeggen?
(Ja..de plaat heet F*ck You)..,
Orange

Bericht door Orange »

Pascal. K schreef: 19 jun 2021 19:08 Feesten met subsidie! Het kan allemaal bij de lokale omroep…

Wat is precies je punt Pascal? Een organisatie die leeft van subsidie en reclame-inkomsten mag toch hopelijk wel een borrel houden bij een afscheid van een collega?
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Orange schreef: 19 jun 2021 22:12
Pascal. K schreef: 19 jun 2021 19:08 Feesten met subsidie! Het kan allemaal bij de lokale omroep…

Wat is precies je punt Pascal? Een organisatie die leeft van subsidie en reclame-inkomsten mag toch hopelijk wel een borrel houden bij een afscheid van een collega?
Schijnbaar gelden de regels daar niet die voor hardwerkende ondernemers nog wel gelden.

Dikke fuck you naar de regels. De voorzitter van deze omroep zit ook bij de NLPO… die zelfs voorstander waren van alle Corona regels. Avondklok vroegen te respecteren en omroepen advies gaven geen verklaringen af te geven om na avondklok naar de studio te gaan en hierdoor programmeringen lieten uitkleden.

Gewoon niet slim
Calypso

Bericht door Calypso »

Dat er een afscheidsborrel achtig iets georganiseerd wordt, kan ik in komen. Ondanks dat ik vind dat er veel schrijnender gevallen geweest zijn waarin contact niet mogelijk was, en die zich wel aan de maatregelen hielden. Dat er af en toe een regel niet strikt nageleefd wordt op een werkplek - kan overal gebeuren. Er zijn in het verhaal (en ik heb het op meerdere media voorbij zien komen inclusief reacties) een paar dingen waar ik wel veel moeite mee heb:

* De betreffende DJ stapt op op een moment dat ik denk "joh, leuk dat je je punt wilt maken, maar wat voor zin heeft het" omdat er natuurlijk een flinke maatregelverlichting aan zit te komen. Als het al vaker gebeurd is, en je je er zo aan stoort, waarom dan niet eerder opgestapt? Dan had je punt nog iets van zin kunnen hebben. Ik krijg de indruk dat er veel meer dan alleen het niet naleven van de maatregelen speelt, en dat dit een spreekwoordelijke druppel is. Ben daar open in, anders gaat dat tegen je gebruikt worden in het bagatelliseren door de leiding.
* De reacties die ik zie vanuit de omroep: tenenkrommend. De manier van reageren, de inhoud, het toontje... geen enkele betrokkenheid, schuldgevoel of inzien van het probleem. Je mag van mij best op prive gebied dingen vinden van het Corona beleid, en in je programma's mag je ook een bepaalde kritiek erop hebben, maar je zult er toch naar moeten handelen in en rond je werkplek.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Ik kan me voorstellen dat de radiomaker niet blij is met het zien van de collega's, die niet de coronaregels respecteren. Ik kan me echter NIET voorstellen dat dit de enige reden is en dat je het ook nodig vindt om dit statement live op zender te maken (in plaats van je collega's aan te spreken). Hier speelt ongetwijfeld meer sentiment.
Ik vind het wel gek maar ik vind het niet raar - Morrison
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Die subsidie heeft er niks mee te maken. Je weet niet hoe de geldstromen lopen en of er subsidie is gebruikt voor deze borrel.

Het is nog niet zo verstandig om in een binnenruimte met veel mensen dicht op elkaar te staan. Ik zou er niet bij gaan staan, maar ook geen ontslag om nemen. M.a.w. de programmamaker heeft een terechr punt, maar ik vind zijn consequentie ver gaan. Als dat voor hem goed voelt, is het natuurlijk wel goed

Hij heeft in ieder geval meer media exposure gekregen dan hij als dj ooit gehad heeft.
Rock 'n roll is better than music!
Aart Rietveld

Bericht door Aart Rietveld »

Orange schreef: 19 jun 2021 22:12 Wat is precies je punt Pascal? Een organisatie die leeft van subsidie en reclame-inkomsten mag toch hopelijk wel een borrel houden bij een afscheid van een collega?
Helemaal mee eens. Waarom zou je als omroep van je subsidie geen borrel mogen houden bij een afscheid? Een omroep waarbij (een heel groot deel) van de medewerkers vrijwillig zijn taken uitoefent mag zijn mensen toch af en toe nog wel een beetje in het zonnetje zetten? Of dacht je dat al die ambtenaren in Den Haag borrels organiseren op eigen kosten? Want ook die worden door derden (wij als burgers via de belastingen) betaald.
Orange

Bericht door Orange »

Pascal. K schreef: 19 jun 2021 22:26

Schijnbaar gelden de regels daar niet die voor hardwerkende ondernemers nog wel gelden.

Dikke fuck you naar de regels. De voorzitter van deze omroep zit ook bij de NLPO… die zelfs voorstander waren van alle Corona regels. Avondklok vroegen te respecteren en omroepen advies gaven geen verklaringen af te geven om na avondklok naar de studio te gaan en hierdoor programmeringen lieten uitkleden.

Gewoon niet slim
Dank voor de toelichting. Idd moeten ze zich aan de regels houden. Dus als je dan een borrel doet, doe het buiten en hou afstand.
Ik sloeg even aan op het woord 'subsidie', maar daar bedoelde je dus blijkbaar niets mee.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Vooropgesteld, dit soort bijeenkomsten worden bij 1001 bedrijven en organisaties gedaan. Slechts een klein groepje viruswappies houdt zich nog volledig aan de coronaregels, de overgrote meerderheid van de bevolking leeft zijn leven zoals die dat zijn hele leven al gedaan heeft en laat politiek Den Haag maar wat l*llen.

Nu gebeurd het bij een publieke, lokale omroep, maar dan is er nog steeds niets aan het handje. Kennelijk zit er zo'n paniekerig viruswappie achter de microfoon die daar een punt van maakt. Maar waarom? Dat is speculeren, maar in veel bedrijven en organisaties lopen dergelijke viruswappies rond, dus ook bij lokale omroepen.

Als die knakker bij mijn radiostation zou solliciteren dan zou ik hem vriendelijk de deur wijzen. Mensen die zo onbetrouwbaar zijn dat ze voor zoiets onbenulligs de studio uit lopen tijdens hun programma heb ik niet nodig.
WinnaarRadioring2023

Pascal. K schreef: 19 jun 2021 22:26

Gewoon niet slim
Leven die hardwerkende ondernemers dan ook van subsidie en reclame inkomsten?

Dus de voorzitter van 1Twente adviseert in zijn rol bij de NLPO om de lokale omroep monddood te maken vanwege corona-angst, maar gaat als voorzitter van 1Twente heeft hij lak aan alle coronaregels. Dan kan je op zijn minst spreken van onbehoorlijk leiderschap. Totaal ongeschikt als voorzitter dus.
Calypso

Bericht door Calypso »

WinnaarRadioring2023 schreef: 22 jun 2021 19:48 Als die knakker bij mijn radiostation zou solliciteren dan zou ik hem vriendelijk de deur wijzen. Mensen die zo onbetrouwbaar zijn dat ze voor zoiets onbenulligs de studio uit lopen tijdens hun programma heb ik niet nodig.
Mijn inschatting is dat "die knakker" genoeg hersens in z'n hoofd heeft om niet bij een omroep te willen solliciteren waar de leiding zulke taal uitslaat. Dan kan je op zijn minst spreken van onbehoorlijk leiderschap. Totaal ongeschikt dus.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

WinnaarRadioring2023 schreef: 22 jun 2021 19:48 Vooropgesteld, dit soort bijeenkomsten worden bij 1001 bedrijven en organisaties gedaan. Slechts een klein groepje viruswappies houdt zich nog volledig aan de coronaregels, de overgrote meerderheid van de bevolking leeft zijn leven zoals die dat zijn hele leven al gedaan heeft en laat politiek Den Haag maar wat l*llen.

Nu gebeurd het bij een publieke, lokale omroep, maar dan is er nog steeds niets aan het handje. Kennelijk zit er zo'n paniekerig viruswappie achter de microfoon die daar een punt van maakt. Maar waarom? Dat is speculeren, maar in veel bedrijven en organisaties lopen dergelijke viruswappies rond, dus ook bij lokale omroepen.

Als die knakker bij mijn radiostation zou solliciteren dan zou ik hem vriendelijk de deur wijzen. Mensen die zo onbetrouwbaar zijn dat ze voor zoiets onbenulligs de studio uit lopen tijdens hun programma heb ik niet nodig.
Hahahahaha, wát?
WinnaarRadioring2023

Herman ven Schippers schreef: 23 jun 2021 13:31
WinnaarRadioring2023 schreef: 22 jun 2021 19:48 Vooropgesteld, dit soort bijeenkomsten worden bij 1001 bedrijven en organisaties gedaan. Slechts een klein groepje viruswappies houdt zich nog volledig aan de coronaregels, de overgrote meerderheid van de bevolking leeft zijn leven zoals die dat zijn hele leven al gedaan heeft en laat politiek Den Haag maar wat l*llen.

Hahahahaha, wát?
Ja, dat vraag ik me nu ook af. ;-)
boxfm

Bericht door boxfm »

WinnaarRadioring2023 schreef: 23 jun 2021 22:59
Herman ven Schippers schreef: 23 jun 2021 13:31

Hahahahaha, wát?
Ja, dat vraag ik me nu ook af. ;-)
Dat een programmamaker voor iets de studio uitloopt zou ik minder erg vinden dan dat deze de zendtijd misbruikt om zijn gal te spuwen. Of je het nu eens bent met een feestje/kleine bijeenkomst of niet, hier hoor je de radiozender niet voor te gebruiken.
Plaats reactie