Publieke Omroep Amsterdam aangewezen als lokale omroep Amsterdam

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

Plaats reactie
froz0

Publieke Omroep Amsterdam aangewezen als lokale omroep Amsterdam

Bericht door froz0 »

Bij de aanwijzing van een lokale omroep hecht het Commissariaat sterk aan het advies van de betreffende gemeenteraad. De gemeenteraad van Amsterdam heeft een voorkeur uitgesproken voor Stichting Publieke Omroep Amsterdam. Het Commissariaat volgt dit advies.

https://www.cvdm.nl/actueel/publieke-om ... -amsterdam
density1

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door density1 »

Waarom zou het niet kunnen gebeuren. Nu met Willemijn erbij is het helemaal Radio 1 proof.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

density1 schreef: 24 okt 2020 18:08 Waarom zou het niet kunnen gebeuren. Nu met Willemijn erbij is het helemaal Radio 1 proof.
De opzet van het programma wijzigt toch niet? Ik zie echt geen verband tussen presentatrice en zender.

Dat het als enige Radio 2 programma op Radio 2 een vreemde eend in de bijt is, is wat anders.
Rock 'n roll is better than music!
Smid70

Bericht door Smid70 »

waterveenmos schreef: 24 okt 2020 18:04 Hè tuurlijk, een andere presentator, dus moet SmK naar een andere zender. Mensen, hou nou toch eens op met die onzin, het gaat niet gebeuren, en maar goed ook.
Waarom moeten we daar mee ophouden? Omdat jij dat onzin vindt? Beetje gek vind je ook niet?
Ik vind het wel een mooi moment. Je neemt iemand van radio 1 aan om dit praatprogramma aan elkaar te gaan praten, dan lijkt mij dat een mooi moment om dit praatptogramma naar de praatzender radio 1 te verzetten. Zeker weten dat ze dan nog hogere luistercijfers krijgen.
(Ik maakt maar een geintje hoor, er zijn er die toch altijd reageren :lol: en ik weet ook wel dat de visionairs van PO dit nooit zullen doen)
density1

Bericht door density1 »

Oortjes schreef: 24 okt 2020 18:13
density1 schreef: 24 okt 2020 18:08 Waarom zou het niet kunnen gebeuren. Nu met Willemijn erbij is het helemaal Radio 1 proof.
De opzet van het programma wijzigt toch niet? Ik zie echt geen verband tussen presentatrice en zender.

Dat het als enige Radio 2 programma op Radio 2 een vreemde eend in de bijt is, is wat anders.
En het blijft ook een vreemde eend want andere programma's veranderen echt niet en worden nooit zulke programma's als SmK. Dus beter verplaats je het naar Radio 1. Past helemaal in het profiel van deze zender.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

density1 schreef: 24 okt 2020 18:32
Oortjes schreef: 24 okt 2020 18:13 Dat het als enige Radio 2 programma op Radio 2 een vreemde eend in de bijt is, is wat anders.
En het blijft ook een vreemde eend want andere programma's veranderen echt niet en worden nooit zulke programma's als SmK. Dus beter verplaats je het naar Radio 1. Past helemaal in het profiel van deze zender.
Ook op Radio 1 zal het afwijken, zal gezegd worden dat het niet in het profiel past.
density1

Bericht door density1 »

Vind ik niet, het is een programma vol nieuws, gasten uit het nieuws (politiek) en deels cabaret wat op een zaterdagmiddag op Radio 1 niet misstaat omdat het cabaret over de actualiteit gaat en het niet altijd maar serieus hoeft, ook niet op deze zender. En het aanbod muziek in SmK is vrij laag en zo goed als gelijk aan de hoeveelheid muziek in andere Radio 1 programma's buiten de spitsprogramma's om. Dus echt afwijken, nee vind ik niet.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

density1 schreef: 24 okt 2020 18:47 deels cabaret wat op een zaterdagmiddag op Radio 1 niet misstaat omdat het cabaret over de actualiteit gaat en het niet altijd maar serieus hoeft, ook niet op deze zender.
Dat is wel wat het op Radio 1 af laat wijken van het huidige profiel.
Plaats reactie