Twente FM uit de lucht gehaald

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

Plaats reactie

ruudam

Re: Twente FM uit de lucht gehaald

Bericht door ruudam »

Kan snel, vandaag nog, weer de lucht in.
Even een "piraat" huren met mobiele mast, parkeren naast bestaande mast, zender op goede frequentie, audio via Internet/WiFi en klaar. Rekening naar mastbeheerder.

En een groot bord op de installatie wie er uitzendt, eventueel met afdruk zendmachtiging.

Willemtel

Bericht door Willemtel »

Net zo makkelijk ruudam . En gegarandeerd groter bereik.

froz0

Bericht door froz0 »

ruudam schreef:
10 jul 2020 20:17
Even een "piraat" huren met mobiele mast, parkeren naast bestaande mast, zender op goede frequentie, audio via Internet/WiFi en klaar. Rekening naar mastbeheerder.

En een groot bord op de installatie wie er uitzendt, eventueel met afdruk zendmachtiging.
Denk dat de autoriteiten dwars gaan liggen.

Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

froz0 schreef:
11 jul 2020 18:16
ruudam schreef:
10 jul 2020 20:17

Denk dat de autoriteiten dwars gaan liggen.
Nee hoor als jij gewoon op jouw frequentie zit, met het juiste ERP vermogen, hoogte en antenne diagram mag jij best de lokale piraat om een gunst vragen

radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Was toen Smilde omviel ook het geval in Klazinaveen, waar een piraat vele kilowatten op Radio 1 neerzette, met Radio 1 er op.

big T

Bericht door big T »

ja en met minder vermogen een veel betere dekking had dan van uit de toren :cool:

remco_k

Bericht door remco_k »

Tja, lullig, maar het gebeurd. Het is ons in Montfoort in maart van dit jaar overkomen. Eveneens een vervelende fout van de telecom operator, die bij het eerste contact al meteen ruiterlijk z'n fout toegaf en nadien is alles tiptop in orde gemaakt.
Het was bij ons alleen ook nog eens één maand nadat we slachtoffer waren geweest van een koperdiefstal waardoor onze antenne kabel ineens in 2 delen bestond. (en dat op zichzelf was waarschijnlijk de reden dat er nadien monteurs in die mast bezig waren want er was een hoop koper weggeroofd en overig spul doorgeknipt).

Hoe dan ook, even kijken naar de mensen van de telecom operator: ik kan me de fout wél voorstellen. De mannen die in die masten rondhangen, althans, diegenen die ik in maart sprak toen ze netjes onze (nieuwe) antenne en kabels aan het terughangen waren, zeggen dat ze bijna wekelijks te maken hebben met illegaal geplaatste antennes op die masten. Dus het is bijna routinewerk voor ze geworden en aangezien je aan de buitenkant niet kan zien of het legaal is of niet, is een fout al snel gemaakt. In ons geval was het contract met de telecom operator al zo oud dat het niet in de systemen zat waarin zij dit soort zaken opzoeken, het lag ergens onderin een la ofzo. En dus ben je illegaal. Totdat je ze hebt gebeld en ze vinden na wat zoekwerk dat papiertje... Dan niet meer. ;)
Misschien hadden ze in ons geval nog even een meter of 10 naast de mast moeten kijken. Daar stond onze studio. Met opschrift: "Radio Stad Montfoort". :)) Leermomentje.
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming compleet met gratis web app, statistieken en SSL support!
Levert ook: Radio Bingo software. Print je eigen bingokaarten met je printer of naar een PDF bestand.

Durashift

Bericht door Durashift »

Kan het wellicht ook te maken hebben met het soort medewerkers die in die masten klimmen?

Ik zag bij de mast waar ik op uit kijk de laatste keer (enkele weken geleden) 2 arbeidsmigranten in die mast klimmen. Althans, zij reden in een PL gekentekende Ford Focus (huidig model, dus dat is niet verkeerd). In het verleden stonden er DAEL busjes bij.

Ik kan mij voorstellen dat er, door zo'n internationaal speelveld.., communicatieproblemen kunnen optreden.

Enfin, hebben jullie er nu wel een label met de stationsnaam aan de antennekabel gehangen? Dat helpt misschien.

big T

Bericht door big T »

Durashift schreef:
12 jul 2020 01:25
Ik kan mij voorstellen dat er, door zo'n internationaal speelveld.., communicatieproblemen kunnen optreden.
En stel dat het zo is dat de instructies niet in een begrijpelijke taal worden gegeven, dan is het niet de schuld van de mensen die het praktijk werk doen maar van de werkgever.
Maar ik vraag me af of de mast klimmers, de zaak aan gezwengeld hebben.
En als zij dit wel waren, dan konden ze zich toch goed uitdrukken lijkt me.
Want de politie was er bij, en die knipte de kabels door, zonder het AT te bellen.
Mss zat er wel een (blanke) politie man bij die dacht dat hij er wel verstand van had :))
Maar ook hij werd dan verkeerd aangestuurd door de meldkamer.
Het lijkt me dat je overlegd met de meldkamer over wat je aantreft en wat te doen.

remco_k

Bericht door remco_k »

big T schreef:
12 jul 2020 08:50
...
Maar ik vraag me af of de mast klimmers, de zaak aan gezwengeld hebben.
...
Bij ons wel, zij zijn tenslotte de mensen op de werkvloer. Die hingen in de mast voor overige reparatiewerkzaamheden van de koperdiefstal één maand eerder en vonden onze antenne installatie kennelijk afwijkend. Daarop hebben ze een leidinggevende gebeld en foto's gestuurd, die heeft toen het onfortuinlijke besluit gemaakt: haal er meteen maar uit. En zo geschiedde.
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming compleet met gratis web app, statistieken en SSL support!
Levert ook: Radio Bingo software. Print je eigen bingokaarten met je printer of naar een PDF bestand.

Plaats reactie