Lokale omroepen dreigen te verdwijnen door Coronavirus

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

BertM

Re: Lokale omroepen dreigen te verdwijnen door Coronavirus

Bericht door BertM »

Marco79 schreef:
12 apr 2020 19:08
Echtwel schreef:
12 apr 2020 10:16
De gemiddelde lokale omroep leeft nog in 1987 mbt programma's en jingles omvallen is het beste wat in 2020 kan gebeuren 😝
Haha doet mij juist denken aan midden jaren 90. Laat ze maar omvallen, minimaal 50. Maar vrees dat het er bij 1 of misschien 2 blijft.
Ik vrees het ook. Voordeel is dat wel dat er weer ruimte op de FM band komt, dan hoeven de overgebleven stations niet meer in elke plaats een steunzendertje te hebben omdat ze anders niet of gestoord te ontvangen zijn. Sommige stations hier in de achterhoek hoor ik op 2 of 3 verschillende frequenties, en allemaal best wel sterk. Veel teveel zenders voor één station als je het mij vraagt. Alhoewel ik het voor de medewerkers wel zuur zou vinden hoor.

DannyTeunissen

Bericht door DannyTeunissen »

Sommige reacties zijn hier wel erg kort door de bocht vind ik persoonlijk. Laat een omroep maar om vallen enz.

Volgens mij werken jullie allemaal niet bij 3fm radio10 538 of een andere commerciële omroep. En dat heeft een rede. We zijn amateurs en sommige zijn amateurs die zich voordoen als professional.

Met andere woorden respect hebben voor een omroep of medewerker die zijn hobby uitvoerd. Hoe slecht die gene ook is . Is heel belangrijk in het radio weereldje hij zij kan morgen jou luisteraar zijn.

Amen.

Marco79

Bericht door Marco79 »

Hoeveel omroepen zijn er omgevallen? .... Ik tel er nog altijd 0. Bewijst maar weer dat de NLPO een lulkoekverhaal heeft opgehangen.

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Marco79 schreef:
12 mei 2020 18:51
Hoeveel omroepen zijn er omgevallen? .... Ik tel er nog altijd 0. Bewijst maar weer dat de NLPO een lulkoekverhaal heeft opgehangen.
Tenzij het personeelsbestand uitsterft aan corona, zullen er geen omroepen omvallen door het virus.

Als er omroepen omvallen dan is dat een rechtstreeks gevolg van de door de overheid veroorzaakte coronacrisis.

Orange

Bericht door Orange »

WinnaarRadioring2023 schreef:
14 mei 2020 21:24
Als er omroepen omvallen dan is dat een rechtstreeks gevolg van de door de overheid veroorzaakte coronacrisis.
Huh? Veroorzaakt de overheid de coronacrisis? Verklaar je nader? Volgens mij is het toch echt een virus vanuit China via Italie/Oostenrijk waar we mee hebben te dealen.

WinnaarRadioring2023

Orange schreef:
15 mei 2020 09:29
WinnaarRadioring2023 schreef:
14 mei 2020 21:24
Huh? Veroorzaakt de overheid de coronacrisis? Verklaar je nader? Volgens mij is het toch echt een virus vanuit China via Italie/Oostenrijk waar we mee hebben te dealen.
Er zit een verschil tussen het coronavirus en de coronacrisis.

Het coronavirus komt inderdaad uit China. Dat is geen crisis, maar een uitermate vervelend gezondheidsprobleem in een overbevolkte woonomgeving.

De coronacrisis is iets anders, dat is een rechtstreeks gevolg van overheidsbeleid. Noodzakelijke maatregelen werden en worden weggelachen, om zodra er een paar mensen overlijden buitenproportionele maatregelen te treffen, waardoor het middel na een paar dagen al erger is als de kwaal.

Orange

Bericht door Orange »

Het was idd beter geweest om het carnaval af te gelasten. Maar ik denk niet dat we dan ontkomen waren aan de beperkingen die er nu zijn. Eigenlijk is ieder land in Europa wel de klos.
Enfin, is er ergens op het www ook een forum om over corona te discussieren?

WinnaarRadioring2023

Het gaat me niet om de discussie over corona, ik ging alleen in op wat jij me vroeg.

Dat coronavirus is vervelend, maar zoals ik schreef, zolang het personeelsbestand niet afsterft zal de media dat virus wel overleven.

Probleem is vooral de coronacrisis. Ondernemingen die door overheidsbeleid hun hoofd nauwelijks boven water kunnen houden hebben wel andere financiële prioriteiten als adverteren bij lokale omroepen en/of sportverenigingen en/of culturele instellingen. Reken maar dat daar de klappen nog gaan vallen. Helaas.

admin6

Bericht door admin6 »

Graag on-topic.
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels

Echtwel

Bericht door Echtwel »

Ben.naast de corona benieuwd wat er gebeurt als de. LPFM vrij komt. Ik denk dat sommige lokalen omroepen hun doel al lang voorbij zijn geschoten met de komst van Facebook waar elke lokale " reportages " gratis kan worden gezet is de service van een.lokale.omroep en.van een subsidie niet meer nodig wil je.doelgroep bereiken zijn er ander wegen het uitzending van muziek kan je thuis of luisteren naar een.stream nee lokale. Omroep ik ben.er klaar mee.....
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)

froz0

Bericht door froz0 »

Breaking!!

Helaas is via verschillende onafhankelijke bronnen gebleken dat de overheid samen met Broadcast Partners in een hotel in Amersfoort verschillende malen en verspreid over langere tijd geheim overleg heeft gevoerd over de FM radiofrequenties die deze juni op de markt beschikbaar moeten komen voor lokale commerciële radiostations.

Dit zonder dat bijvoorbeeld een vertegenwoordiger van de VVR aan tafel mocht komen of andere lokale commerciële radiostations die in ruime mate in Nederland actief zijn en goed benaderbaar zijn aan tafel zijn genood.

https://www.facebook.com/verenigingverk ... aLgHzlBpCI

big T

Bericht door big T »

Hoeveel van deze belangen clubs zijn er wel niet?
Erg succesvol zijn ze nog niet geweest in al die jaren.

radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Nu kan iedereen een gesprek aan gaan met het AT, en als daar goede ideeen tussen zitten kan je er best over praten.
Maar er wordt verbouwd bij het at, waardoor de vergaderruimtes niet toegankelijk zijn. Dus als je een gesprek wil hebben huren ze in de buurt vaak wat ruimte. Ze wijken dan bijvoorbeeld uit naar "de Eenhoorn" in het centrum van Amersfoort, op loopafstand van het station, of te wel aan de andere kant van de spoorlijn als waar het AT zit.

Overigens had die VVR ook zo'n gesprek kunnen aanvragen.

Daan!

Bericht door Daan! »

DannyTeunissen schreef:
25 apr 2020 22:47
Met andere woorden respect hebben voor een omroep of medewerker die zijn hobby uitvoerd. Hoe slecht die gene ook is . Is heel belangrijk in het radio weereldje hij zij kan morgen jou luisteraar zijn.
Prima als je een hobby hebt, maar doe het op eigen kosten en niet op kosten van de staat. Ik betaal mijn hobby's ook zelf.
Het doel van een lokale omroep is informeren van de bewoners over de huidige ontwikkelingen binnen de regio. Daar is geen radiozender voor nodig, want het kan ook op een goedkopere manier.

Aart Rietveld

Bericht door Aart Rietveld »

Meneer Daan!: Sinds wanneer zou de lokale radio verbannen moeten worden naar Internet? Dat er (veel) omroepen zijn die liever Radio 538 nadoen ipv. informatie brengen klopt helaas. Maar dat wil niet zeggen dat het bestaansrecht van de lokale radio verdwenen is. Bij mijn eigen omroep zie ik juist in deze Coronatijd de belangstelling van zowel luisteraars als "content-aanbieders" enorm stijgen. Want juist nu blijkt dat heel veel (oudere) mensen geen Facebook en andere digitale media kunnen/willen bezoeken en we met ons televisie- en radiokanaal wel de mensen bereiken. Samenwerken met (maatschappelijke) organisaties is daarin een sleutelwoord. We hebben inmiddels vele tientallen uren relevante televisie-content aangeboden gekregen en aan een radiobingo deden een maand lang duizenden mensen mee. En wat betreft het oorspronkelijke onderwerp van dit topic: Ik zie bij ons nog geen (grote) daling van de reclame-inkomsten. Een enkele horeca-exploitant heeft zijn campagne's uitgesteld omdat zijn zaak dicht is en hij geen toch geen gasten kan ontvangen. Maar andere bedrijven adverteren nu juist met hun afhaal-service. Bij de niet door corona geraakte bedrijven zie ik dat over het algemeen de reclame-contracten normaal verlengd worden.

Plaats reactie