Dinsdag 10 Maart, 09.00 uur, aanvraag DAB van start

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

Madurodam FM

Re: Dinsdag 10 Maart, 09.00 uur, aanvraag DAB van start

Bericht door Madurodam FM »

Gisteren wederom nieuwe vergunningen afgegeven, waaronder een verrassende PAKO Media BV die in maarliefst 7 gebieden gaat uitzenden.
PAKO Media BV is het bedrijf van Ad Ossendrijver, ooit de man achter Arrow Classic Rock en tegenwoordig (geloof ik) nog eigenaar van Arrow CAZ en Arrow Blues Rock Radio. PAKO Media BV mag aan de gang in allotment 35 (regio Haarlem), 45 (regio Leiden), 47 (Gouda), 49 (Den Haag), 50 (Westland), 51 (Zoetermeer) en 76 (Eindhoven) ....goed bezig dus deze Ad.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

DX'r

Bericht door DX'r »

Madurodam FM schreef:
08 apr 2020 10:26
Gisteren wederom nieuwe vergunningen afgegeven, waaronder een verrassende PAKO Media BV die in maarliefst 7 gebieden gaat uitzenden.
PAKO Media BV is het bedrijf van Ad Ossendrijver, ooit de man achter Arrow Classic Rock en tegenwoordig (geloof ik) nog eigenaar van Arrow CAZ en Arrow Blues Rock Radio. PAKO Media BV mag aan de gang in allotment 35 (regio Haarlem), 45 (regio Leiden), 47 (Gouda), 49 (Den Haag), 50 (Westland), 51 (Zoetermeer) en 76 (Eindhoven) ....goed bezig dus deze Ad.

Het Commissariaat voor de Media verleent toestemming aan PAKO Media B.V. om als commerciële media-instelling een commerciële radio-omroepdienst te verzorgen via een programmakanaal met de naam Radio Blended.

Het Commissariaat voor de Media verleent toestemming aanstichting Vrij Haags om als commerciële media-instelling een commerciële radio-omroepdienst te verzorgen via een programmakanaal met de naam Beat FM.

Het Commissariaat voor de Media verleent toestemming aan Monteur Koffie Vending Automaten B.V. h.o.d.n. Monique Media International om als commerciële media-instelling een commerciële radio-omroepdienst te verzorgen via een programmakanaal met de naam Radio Monique 963.

R.J. Mulder

Bericht door R.J. Mulder »

Is het handig van Vrij Haags om de naam Beat FM te gaan gebruiken gezien die naam al een aantal jaar wordt gebruikt door het publieke Beat FM uit Heiloo?

retep

Bericht door retep »

en wat of wat is dat Monteur Koffie Vending Automaten B.V. h.o.d.n. Monique Media International ? als ik google op hun kom ik in Velsen(Noord) uit, maar https://www.radiomonique.nl/ (of https://www.radiomonique963.nl/ ) in in Breskens, lijkt me niet de zelfde.

bij de vergunningen zie ik trouwens ook alleen dat pako media staan, en die andere 2 toch echt niet ( wel Stichting Haags Radio Erfgoed )

density1

Bericht door density1 »

Blended, Beat? Dat zijn toch gewoon 'werktitels' ga ik vanuit. Dat wordt gewoon Arrow en Hofstad. En Monique kan ook voor een nieuwe LPAM gegadigde zijn.

Echtwel

Bericht door Echtwel »

Maximum schreef:
01 apr 2020 00:29
Klopt de Radio Omroep Stichting Hoogvliet is Wereldstad Radio Rotterdam
Stichting Bar Media is ook Wereldstad Radio Rotterdam dus voorlopig al via 2 allotments.
Komende tijd word Wereldstad geheel herpakt, dan wordt de ingeslagen weg nog verder aangepast.
Een zeer prettige zender luister graag onderweg naar ze -bier
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)

Madurodam FM

Nu had CAZ! in het verleden nogal eens (dance-)festivals onder de naam Blended. En is stiching Vrij Haags dezelfde als Stichting Haags Radio Erfgoed ? Want anders hebben we het over een andere partij dan die achter Hofstad Radio. Is toch steeds een puzzel om te zien wie er werkelijk achter zo'n stichting zit. Zo kom ik bij Camfactor Media Group bij Bart Meuleman uit die, als ik het goed heb als Bart vd Molen o.a. op Easy FM te horen is. Bij M-Solutions kom ik bij een dj van Gouda FM. Ik vind het nu al een divers lokaal aanbod, een mooie combi tussen publieke lokale omroep en commerciele stations. Enkel jammer dat dit niet in iedere regio mogelijk is.

Marco79

Bericht door Marco79 »

https://www.broadcastmagazine.nl/radio- ... n-via-dab/

Gaat dus BeatFM worden in de regio's Den Haag, Flevoland en Gouda etc. Heel vreemde keuze. Een station op internet en DAB 'FM' noemen. Daarnaast nog vreemder: Beat FM is al jaren een lokale omroep uit Heiloo bij Alkmaar.

Heel gek dat ze het hetzelfde noemen. Zal wel weer zo een kansloos project zijn wat met paar weken over is. Als je zelfs al niet eens een unieke naam die hout snijdt kan kiezen...

density1

Bericht door density1 »

Ik snap niet dat ze de naam Beat FM hanteren, past meer bij een urban/disco/dance zender dan een station met 60's, 70's en 80's muziek. En noem het dan in de regio Den Haag gewoon Hofstad en in Flevoland dan iets anders, maar Beat FM? Nee.

Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

density1 schreef:
12 apr 2020 19:11
Ik snap niet dat ze de naam Beat FM hanteren, past meer bij een urban/disco/dance zender dan een station met 60's, 70's en 80's muziek. En noem het dan in de regio Den Haag gewoon Hofstad en in Flevoland dan iets anders, maar Beat FM? Nee.
Dat is te verklaren... De muziek uit die jaren 60 70 etc noemt men (Haagse) beat muziek.

De Haagse beat
Daarop waren Britse bands als de Beatles en de Rolling Stones te horen. Zij speelden beatmuziek, herkenbaar aan de `beatslag' - een stuwende beweging van de vingers op de bovenste snaren van de slaggitaar. De `beat' kreeg veel navolgers in de hofstad, en zo werd de `Haagse beat' geboren

Den Haag noemt men ook wel de beat stad. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Beatstad

density1

Bericht door density1 »

Ja die verklaring las ik na mijn opmerking ook. Blijft toch een vreemde naam. Beatstad FM had leuker geweest dan, maar FM past sowieso niet ook niet met Beat FM, aangezien het DAB+ wordt en nergens op FM wordt uitgezonden.

jessica

Bericht door jessica »

Beatstad alleen had ook prima gekund. Klinkt best lekker. Net zoiets als Midstad in Utrecht vroeger.

radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Maak er dan BeatDrab van :))

Madurodam FM

Verbazingwekkend idd, de toevoeging FM voor een compleet nieuw station op DAB+ (en online). Het 'bekt' misschien wat minder lekker, maar noem het dan op z'n minst Beat DAB+ of enkel The Beat. Ik denk dat ze in Heiloo niet happy gaan zijn met deze actie uit Den Haag. Dat die zichzelf Be@t FM noemen is een stuk logischer gezien ze ook op FM uitzenden, en sindskort ook op DAB+ (gelukkig niet samen met de Haagse anders zou het een rel worden).

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Op internet krioelt het van de streams die zichzelf radio noemen. Radio is toch echt het een signaal tussen een zender en een ontvanger via de ether. Dan zijn er nog de internet streams die FM in de naam hebben. Met Radio 538 hebben we op FM een radiostation zitten die een golflengte gebruikt van de middengolf, die bovendien niet eens gebruikt wordt. Zo vreemd is het dus niet om met Beat FM alleen op DAB+ uit te zenden.

The Beat klinkt inderdaad een stuk beter.

Plaats reactie