Dinsdag 10 Maart, 09.00 uur, aanvraag DAB van start

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

jessica

Re: Dinsdag 10 Maart, 09.00 uur, aanvraag DAB van start

Bericht door jessica »

density1 schreef:
01 apr 2020 00:35
Opvallende verschijning is omroepvereniging Decibel, dat zal dB962 zijn ga ik vanuit? Nooit gedacht dat die in DAB+ geloofde, online zijn de luistercijfers ook al niet helemaal geweldig begrijp ik.
De verhouding internetradio versus Dab+ is in Nederland ongeveer even groot. Hiermee verdubbelen ze dus hun bereik. Ongeveer 15% luistert via internet en 15% luistert via DAB+. Dit zijn gemiddelden over alle stations. Dus per station kan dit wel anders liggen.

radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Medewerkers van het AT werken vanuit huis, en de vergunningen komen in batches. Morgen weer een batch vergunningen.

retep

Bericht door retep »

hmm, want heb je er dan aan de je nu een vergunning hebt ? want je zult toch moeten overleggen met de overige vergunning houders, als er nog bij komen kun je niet beginnen met overleg want je weet niet wie er nog bij komen ???

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Medewerkers van het AT werken vanuit huis, en de vergunningen komen in batches. Morgen weer een batch vergunningen.
Dat klinkt hoopvol... toch geen 1 april grap he ? :))
niet memories1251 ?
Klopt, je hebt gelijk. Memories 1251 oftewel RATO Omroep Stichting
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

Madurodam FM

de vergunningen komen in batches. Morgen weer een batch vergunningen.
Godzijdank heb je gelijk en zie ik al een tweede batch op de site staan met hierin leuke namen. Feel Good Radio in Rijswijk en Pijnacker, maar Stichting Haags Radio Erfgoed duikt op veel plekken op; Den Haag, Zoetermeer, Westland en zelfs in de Flevopolder, is dit Hofstad Radio ?
Benieuwd hoeveel van dit soort batches er nog volgen, hoop dat AMW, Dance Radio of Impact AM nog worden toegevoegd.

deradioluisteraar

Bericht door deradioluisteraar »

Madurodam FM schreef:
03 apr 2020 09:10
maar Stichting Haags Radio Erfgoed duikt op veel plekken op; Den Haag, Zoetermeer, Westland en zelfs in de Flevopolder, is dit Hofstad Radio ?
Lijkt er wel op. In ieder geval veel Hofstad namen in die stichting volgens dit artikel:
Een voortvloeisel daarvan is het oprichten van de stichting Haags Radio Erfgoed, met als doel om het radioverleden in de stad levend te houden. Het bestuur van de stichting bestaat onder anderen uit radio-veteranen Hans Hemmes, Rob van Dijk en Rob Hofland.
https://www.omroepwest.nl/nieuws/328963 ... eert-terug

Madurodam FM

Een Hofstad Radio in en rond Den Haag begrijp ik nog wel, maar wat zijn ze van plan in Lelystad ?

progmog

Bericht door progmog »

Madurodam FM schreef:
03 apr 2020 09:35
Een Hofstad Radio in en rond Den Haag begrijp ik nog wel, maar wat zijn ze van plan in Lelystad ?
Het bereik verbreden? theoretisch mag iedere LO voor iedere allotment aanmelden.

Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Madurodam FM schreef:
Prima, hebben we hier tenminste iets om de dab radio uit het stof te halen..

Madurodam FM

Het bereik verbreden? theoretisch mag iedere LO voor iedere allotment aanmelden.
Dat begrijp ik, maar je hebt het hier wel over een puur Haags station, wat hier misschien naamsbekendheid heeft maar daarbuiten nauwelijks. Stel dat we hier in Den Haag opeens naar Radio Keizerstad Nijmegen kunnen luisteren, dat is net zo vreemd, toch ? Ik meen me wel te herinneren dat toen Hofstad een regionale FM-frequentie wist te bemachtigen op 99.4, de daarbij horende 93.7 in Leiden al snel werd aangepast in Sleutelstad FM. Misschien dus dat er onder de naam Stichting Haags Radio Erfgoed meerdere programma's de ether in gaan en er in Lelystad iets totaal anders te horen zal zijn dan in Den Haag.

density1

Bericht door density1 »

Hofstad Radio heeft 2 jaar terug nog eens geprobeerd op internet alleen, dat is toen ook mislukt. Ik zie niet het nut er van in dat ze dan terug komen en dan niet eens in hun eigen uitzendgebied. dB snap ik nog wel dat is nagenoeg in Amsterdam, en er wonen veel oud Amsterdammers die de Decibel tijd ook nog wel kennen in Almere, en wie weet reikt het signaal wel tot Amsterdam vanuit Almere op het WTC, maar dan Hofstad in Flevoland (mocht het Hofstad zijn) is een beetje onzin vind ik.

DX'r

Bericht door DX'r »

Ane Sybesma schreef:
03 apr 2020 09:53
Madurodam FM schreef:
Als die te lang onder het stof heeft gelegen heb je kans dat die geen + heeft en heb je r nix aan :)) -smok

radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Dan wordt het Drab radio

Maximum

Bericht door Maximum »

Nu bij de Aldi mooie wekker radio met DAB+ voor nog geen 40 euro.
Wereldstad The Heart Beat of the City ©®2016
"We keep moving forward, opening new doors, and doing new things, because we're curious and curiosity keeps leading us down new paths."

Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

DX'r schreef:
04 apr 2020 19:11
Ane Sybesma schreef:
03 apr 2020 09:53
Madurodam FM schreef:
Als die te lang onder het stof heeft gelegen heb je kans dat die geen + heeft en heb je r nix aan :)) -smok
Dat heeft hij wel... moet dat ding alleen precies goed neerzetten anders heb ik geen ontvangst. Daar was ik wel klaar mee. Maar misschien ga ik het weer eens proberen..

Plaats reactie