Halstad Centraal en radio?

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

Plaats reactie
post-it

Halstad Centraal en radio?

Bericht door post-it »

Toen vorig jaar de fusie tussen de kanalen van het vooral online actieve Halstad/Alkmaar Centraal en lokale omroepen Heerhugowaard A Life en Compleet FM werd aangekondigd werd door diverse mensen het einde van de radiotak gevreesd. Zeker toen bekend werd dat er vooral op podcast ingezet zou worden. Ik kan me echter niet onttrekken aan de indruk dat er toch ook in radio wordt geïnvesteerd.

Gisteren (Valentijnsdag) was er aangepast format te horen met eigen (gezongen!) vormgeving en veel valentijnsberichtjes en inmiddels lopen ook alle drie de zenders (105.3, 106.7 en 107.2) mooi gelijk waardoor er toch een flink gebied ontstaat. De ontvangst lijkt op veel plaatsen ook echt verbeterd. Eerlijk gezegd vind ik het nu een van de betere omroepen uit de regio, ondanks het non-stop. Geluid is goed, ontvangst is nu top, er zijn goede nieuwslezers en de informatie lijkt altijd up-to-date. Ben benieuwd wat ze verder gaan doen.

perikelen

Re: Halstad Centraal en radio?

Bericht door perikelen »

post-it schreef:
15 feb 2020 10:11
Gisteren (Valentijnsdag) was er aangepast format te horen met eigen (gezongen!) vormgeving
Grappig dat dat jou ook is opgevallen. Ze hebben idd heel andere vormgeving dan de andere omroepen, in de positieve betekenis. Ik vind zelf ook BEAT FM uit heiloo goed bezig, maar van dat format moet je wel een liefhebber zijn. Halstad is toch veel meer mainstream. Wat mij opvalt is dat ze muzikaal wel heel breed zijn. Ik hoor 60-er jaren t/m hits maar ze zijn niet 'all over the place'. Best leuk eigenlijk.

Voor de rest is er in de regio inderdaad niet zoveel. Ik vind het ook wel slim dat Schagen inmiddels Noordkop Centraal heet. Als ze dat ook nog eens bij elkaar vegen pak je echt de hele kop van Noord Holland.
Tot zover deze digitaal gedistribueerde uiting van mijn virtuele mening...

Marco79

Bericht door Marco79 »

Presentatie en / of actuele voicetracks zou het station veel meer body geven. Mooie informatieve talks. Voegt echt iets toe. Wat meer inhoud en aanscherpen muziekbeleid en format... Gaat het vast nog wat worden.

Nu nog al die kleine pruts omroepen opslokken en bereik is nog beter. Castricum 105, OSU Radio en RTV80 mis je niks aan. Heiloo is los van de muziek ook niet veel soeps, want muziek is niet een lokale omroep taak.

Schot voor open doel doen? BUCH Centraal? (Gemeentes werken al samen als buch, nu de omroepen nog).

HALStad Media

Bericht door HALStad Media »

We zijn de afgelopen weken idd bezig geweest met de zenders en afgelopen week met de voorbereidingen voor Valentijnsdag. Mooi dus dat dat opgevallen is. :-)
Marco79 schreef:
15 feb 2020 20:02
Presentatie en / of actuele voicetracks zou het station veel meer body geven. Mooie informatieve talks. Voegt echt iets toe. Wat meer inhoud en aanscherpen muziekbeleid en format... Gaat het vast nog wat worden.
Dank voor de suggesties Marco79, aan de inhoud wordt druk gewerkt, daar hopen we komende weken meer van te laten kunnen zie... eh, horen. Mooie informatieve talks staan voorlopig niet op de prioriteitenlijst. Simpelweg omdat het heel lastig is om mensen te vinden die dat op 'horizontale basis' willen of kunnen doen. We willen dat anders oplossen ;-)

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

HALStad Media schreef:
16 feb 2020 17:11
We zijn de afgelopen weken idd bezig geweest met de zenders en afgelopen week met de voorbereidingen voor Valentijnsdag. Mooi dus dat dat opgevallen is. :-)
Marco79 schreef:
Dank voor de suggesties Marco79, aan de inhoud wordt druk gewerkt, daar hopen we komende weken meer van te laten kunnen zie... eh, horen. Mooie informatieve talks staan voorlopig niet op de prioriteitenlijst. Simpelweg omdat het heel lastig is om mensen te vinden die dat op 'horizontale basis' willen of kunnen doen. We willen dat anders oplossen ;-)
Voor €1.000,- ex. BTW. per week heb jij een radiomaker die dagelijks en op 'horizontale basis' een radioprogramma voor jouw wil inspreken. Stuur maar een PB als je interesse heb.

Marco79

Bericht door Marco79 »

1 april valt vroeg dit jaar...

HALStad Media

WinnaarRadioring2023 schreef:
16 feb 2020 22:13
Voor €1.000,- ex. BTW. per week heb jij een radiomaker die dagelijks en op 'horizontale basis' een radioprogramma voor jouw wil inspreken. Stuur maar een PB als je interesse heb.
We hebben interesse. Laten we afspreken dat je qua betaling gewoon de vrijheid krijgt om alle inkomsten rond je eigen programma in eigen zak te steken. No cure, no pay dus. De meerwaarde van onze kanalen krijg je daarbij cadeau! Stuur maar een PM als je voldoende overtuigd bent van je eigen (meer)waarde!

WinnaarRadioring2023

HALStad Media schreef:
17 feb 2020 10:46
16 feb 2020 22:13
We hebben interesse. Laten we afspreken dat je qua betaling gewoon de vrijheid krijgt om alle inkomsten rond je eigen programma in eigen zak te steken. No cure, no pay dus. De meerwaarde van onze kanalen krijg je daarbij cadeau! Stuur maar een PM als je voldoende overtuigd bent van je eigen (meer)waarde!
Je pakt'm in ieder geval goed op. :))

Maar dat is uiteindelijk denk ik wel het probleem. Het vinden van radiomakers zal het probleem niet zijn, maar die radiomakers moeten ook hun hypotheek betalen. En dat is wel een probleem.

Maar zal even zien of ik er wat van kan maken. Halstad Centraal is bepaald niet mijn heem, dus zal niet meevallen. Mocht het lukken, dan krijg je een PB.

post-it

Bericht door post-it »

:lol:

HALStad Media

17 feb 2020 11:48
Dank u :cool:
Maar dat is uiteindelijk denk ik wel het probleem. Het vinden van radiomakers zal het probleem niet zijn, maar die radiomakers moeten ook hun hypotheek betalen. En dat is wel een probleem.
Correct. En dan is dit eigenlijk nog niet eens de grootste uitdaging. De nodige radiomakers willen uitsluitend _hun_ eigen ding doen. Met andere woorden: de omroep is er eigenlijk vooral om hun hobby te faciliteren. Daarom proberen we dat nu anders aan te vliegen.

WinnaarRadioring2023

HALStad Media schreef:
17 feb 2020 12:37
Dank u :cool:
Correct. En dan is dit eigenlijk nog niet eens de grootste uitdaging. De nodige radiomakers willen uitsluitend _hun_ eigen ding doen. Met andere woorden: de omroep is er eigenlijk vooral om hun hobby te faciliteren. Daarom proberen we dat nu anders aan te vliegen.
Ik begrijp je punt, maar ik doe ook altijd mijn eigen ding. Of misschien moet ik het anders zeggen. Ik kijk naar de voorwaarden die een omroep stelt (of voor de omroep gesteld zijn) en geef daar mijn eigen draai aan. Zo faciliteer ik de omroep aan de gevraagde eisen te voldoen, terwijl de omroep mijn hobby faciliteert.

Echtwel

Bericht door Echtwel »

Ben er geweest als toerist even radio geluisterd was een prima station !! ;)
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)

HALStad Media

17 feb 2020 17:18
Ik kijk naar de voorwaarden die een omroep stelt (of voor de omroep gesteld zijn) en geef daar mijn eigen draai aan. Zo faciliteer ik de omroep door aan de gevraagde eisen te voldoen, terwijl de omroep mijn hobby faciliteert.
En dat is dan dus een win/win...

froz0

Bericht door froz0 »

HALStad Media schreef:
16 feb 2020 17:11
Marco79 schreef:
Geen interesse om eens naar het oosten te kijken? daar moeten ze in 2023 de vergunning zien te verlengen..

Plaats reactie