NRG 106.3 Delft

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: NRG 106.3 Delft

Bericht door density1 »

Ik weet dat Ferry Maat zo'n soort oplossing heeft voor zijn SoulShow Radio. StereoTool draait gewoon op de server in een datacentrum waar ook de muziek vandaan komt en hij kan dat zelf naar gelang dat nodig is aanpassen on remote.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Is het nu nog wat?
density1

Bericht door density1 »

Nee, niet bepaald. Ze hebben in het weekend nu wat gepresenteerde programma's maar voor het grote deel is het non stop in een slechte geluidskwaliteit.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

density1 schreef: 27 sep 2020 10:37 Nee, niet bepaald. Ze hebben in het weekend nu wat gepresenteerde programma's maar voor het grote deel is het non stop in een slechte geluidskwaliteit.
Programma's die ook elders worden uitgezonden.

Playout is niet meer dan een systeempje als Azuracast of een andere cloud playout zonder processing. Beetje limiting hoor je, maar meer niet.

Leuk hobby project, maar verder niet serieus iets
density1

Bericht door density1 »

Nee, er zit ook geluidsverschil in. De programma's zijn wel geprocessed maar de nonstop duidelijk niet lees: nihil.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

density1 schreef: 27 sep 2020 13:56 Nee, er zit ook geluidsverschil in. De programma's zijn wel geprocessed maar de nonstop duidelijk niet lees: nihil.
Dan is het gewoon een hele simpele playlist die men doet afdraaien zonder processing en normalisatie.

De programma's ze zelf zijn natuurlijk makkelijk tijdens of na opname te processen.
density1

Bericht door density1 »

Ja 'simpele' is het juiste woord, maar met simpel kom je er niet natuurlijk. Er zijn internetstations die dit gewoon goed geregeld hebben.
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

De NRG 2.0 is inderdaad niet te vergelijken met de eerste versie, terwijl ze het gat van Fresh FM prima zouden kunnen opvullen. Niet blijven hangen in de periode dat NRG te horen was, maar nieuwe dance zoals nu in paar programma's in het weekend.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Calypso

Bericht door Calypso »

Hoort-u-mij schreef: 20 jul 2020 11:36 De processing klinkt niet meer dan simpele autogain/normaliser en wat compressie wat ook realtime gebeurd.

Ben wel benieuwd hoe men stereotool elders werkende krijgt in de cloud.
Op zich niet zo lastig; meerdere mogelijkheden. Je kunt Stereotool standalone draaien met Virtual Audio Cables voor de audio connecties. Stereotool als plugin in je encoder of draaiprogramma.
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Calypso schreef: 27 sep 2020 17:14
Hoort-u-mij schreef: 20 jul 2020 11:36 De processing klinkt niet meer dan simpele autogain/normaliser en wat compressie wat ook realtime gebeurd.

Ben wel benieuwd hoe men stereotool elders werkende krijgt in de cloud.
Op zich niet zo lastig; meerdere mogelijkheden. Je kunt Stereotool standalone draaien met Virtual Audio Cables voor de audio connecties. Stereotool als plugin in je encoder of draaiprogramma.
Klopt. Maar ik vermoed dat dit een autodj playout is op een webserver door bijvoorbeeld Azuracast. Daar is dat niet mogelijk
density1

Bericht door density1 »

Heb wel eens begrepen dat je in het datacentrum gewoon stereotool kunt installeren en d.m.v. remote control op afstand de boel kan inregelen.
Hoort-u-mij

density1 schreef: 27 sep 2020 18:33 Heb wel eens begrepen dat je in het datacentrum gewoon stereotool kunt installeren en d.m.v. remote control op afstand de boel kan inregelen.
Klopt maar moet men wel de kennis hebben van vaak Linux en een desktop omgeving hebben .

Windows server gaat prima. Zo heb ik het verleden een VPS met Windows server er op en Radio DJ en dan het geluid door Stereotool en naar de encoder en zo naar je Icecast serverpoort op dezelfde machine.

Remote bediening via een VPN verbinding en VNC viewer en je kan je desktop in de cloud bedienen op je tablet, mobiel of pc laptop.

Voor ongeveer 20 euro per maand is dit mogelijk.

www.azuracast.com heb ik draaiende op een vps van nog geen 9 euro per maand bij www.contabo.com

Alleen dit is allemaal commandline based en dus geen grafische schil. Of een webpagina.
Hoort-u-mij

Andere optie is dit:

https://mscp.pro/plans-pricing/

Linux en serverkennis is benodigd.

Tevens bij de maandelijkse kosten nog VPS server kosten (ongeveer 10 euro per maand)

Voor het gebruik van stereotool maak je een preset aan op een stereotool grafische versie op Windows of Mac, deze plugin upload je naar de server en laat je draaien ons de cloud. Hier is wel een stereotool licentie nodig. (Vanaf 35 euro)
Plaats reactie