Hoe kom je aan muziek ?

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderators: admin6, admin6, admin6, admin6, admin6

brian16

Re: Hoe kom je aan muziek ?

Bericht door brian16 » 16 feb 2019 19:48

Als je muziek van een plugger krijgt in digitale vorm. Zal je het dus niet mogen gebruik omdat het niet tastbaar is @nostalgia.

Beetje onzinnig naar mijn mening.
Elke zondag van 19:00 tot 21:00 te beluisteren in heel Noord West Fryslân op 107.5 FM | BrianOnAir.nl

BobPatience

Bericht door BobPatience » 16 feb 2019 20:23

Er toch zat muziek digitaal uitgebracht zonder uberhaupt een fysieke vorm te hebben?
Laatst gewijzigd door BobPatience op 16 feb 2019 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Festina lente

nostalgia

Bericht door nostalgia » 16 feb 2019 20:43

Een track is legaal als de radiomaker kan aantonen dat hij hem op legale wijze verkregen heeft;

- voor legaal gedownloade mp3’s moet je alle mails bewaren die de aankoop bewijzen
- voor promo’s kan hij de bron vragen (platenmaatschappij) om aantoonbare toestemming (bv mail) om het vrij op hun radio te mogen draaien.
- hij heeft de bijbehorende drager (vinyl, cd, 8-tracks(tape))

Orange

Bericht door Orange » 17 feb 2019 22:20

nostalgia schreef:
16 feb 2019 20:43
Een track is legaal als de radiomaker kan aantonen dat hij hem op legale wijze verkregen heeft;

- voor legaal gedownloade mp3’s moet je alle mails bewaren die de aankoop bewijzen
- voor promo’s kan hij de bron vragen (platenmaatschappij) om aantoonbare toestemming (bv mail) om het vrij op hun radio te mogen draaien.
Dus via Spotify kan het ook? Als ik het abo betaal, beschik ik legaal over de muziek.

Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij » 17 feb 2019 22:48

Voor privé gebruik...

BobPatience

Bericht door BobPatience » 17 feb 2019 23:07

Orange schreef:
17 feb 2019 22:20
nostalgia schreef:

Dus via Spotify kan het ook? Als ik het abo betaal, beschik ik legaal over de muziek.
Dit is vorige pagina al benoemd. Het mag niet.
nostalgia schreef:
07 feb 2019 23:28
Spotify is niet toegestaan.

Het volgende is om geen enkele reden ook toegestaan:

het kopiëren, herverdelen, namaken, ‘rippen’, opnemen, overdragen, uitvoeren voor of tonen aan het publiek, uitzenden, of beschikbaar maken aan het publiek van om het even welk deel van de Spotify-service of de inhoud, of op andere manier om het even welk gebruik te maken van de Spotify-service of de inhoud die niet uitdrukkelijk is toegestaan door de overeenkomsten of onder toepasselijke wetgeving, of die op andere manier een inbreuk vormt op de intellectuele eigendomsrechten (zoals copyright) in de Spotify-service of de inhoud of om het even welk deel ervan;

https://www.spotify.com/nl/legal/end-user-agreement/#s8
Festina lente

Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot » 17 feb 2019 23:14

"die niet uitdrukkelijk is toegestaan door de overeenkomsten of onder toepasselijke wetgeving"
Ik ben geen jurist, maar als je netjes betaalt voor auteursrechten, lijkt me dat je kunt stellen dat het uitdrukkelijk wél is toegestaan.

big T

Bericht door big T » 18 feb 2019 07:49

kijk ook iemand die praktisch denkt hoe het nu echt gaat in de praktijk.
Sent from my laptop using Windows

Orange

Bericht door Orange » 18 feb 2019 23:28

BobPatience schreef:
17 feb 2019 23:07
Orange schreef:
17 feb 2019 22:20
nostalgia schreef:

Dit is vorige pagina al benoemd. Het mag niet.
nostalgia schreef:
07 feb 2019 23:28
Spotify is niet toegestaan.

Het volgende is om geen enkele reden ook toegestaan:

het kopiëren, herverdelen, namaken, ‘rippen’, opnemen, overdragen, uitvoeren voor of tonen aan het publiek, uitzenden, of beschikbaar maken aan het publiek van om het even welk deel van de Spotify-service of de inhoud, of op andere manier om het even welk gebruik te maken van de Spotify-service of de inhoud die niet uitdrukkelijk is toegestaan door de overeenkomsten of onder toepasselijke wetgeving, of die op andere manier een inbreuk vormt op de intellectuele eigendomsrechten (zoals copyright) in de Spotify-service of de inhoud of om het even welk deel ervan;

https://www.spotify.com/nl/legal/end-user-agreement/#s8
Ik vraag me dus af of het niet mag. Dit soort teksten schijnen ook op geluidsdragers te staan en toch mag het daarmee wel.

BobPatience

Bericht door BobPatience » 19 feb 2019 15:28

Spotify is GEEN legal bron voor "het openbaar make van muziek."

Zo zegt Spotify het, en zo zegt Buma/Stemra het ook.

Als je op internet rondkijkt dan zie je ook mensen die denken dat je met een Buma/Stemra en Sena licentie wel Spotify mag gebruiken op de werkvloer, in een restaurant etc. Maar dat is dus incorrect.

Met Google Play Music mag je voor zover ik weet wel gekocht werk gebruiken, maar niet de streamingdienst die op hetzelfde platform aangeboden wordt.

Het zal vast wel zo zijn dat de 'pakkans' erg laag is als je wel Spotify (of een andere streamingdienst) gebruikt.
Festina lente

Orange

Bericht door Orange » 21 feb 2019 19:49

Zo zegt Spotify het wellicht, maar eerdere posters hier gaven ook al aan dat dergelijke teksten op CD´s staan en die zijn ook altijd gebruikt. Ik begrijp dat er ook op landelijke zenders af en toe via Spotify iets wordt gedraaid. Hoorde het afgelopen dagen een keer op Veronica.

BobPatience

Bericht door BobPatience » 21 feb 2019 20:05

Orange schreef:
21 feb 2019 19:49
Zo zegt Spotify het wellicht, maar eerdere posters hier gaven ook al aan dat dergelijke teksten op CD´s staan en die zijn ook altijd gebruikt. Ik begrijp dat er ook op landelijke zenders af en toe via Spotify iets wordt gedraaid. Hoorde het afgelopen dagen een keer op Veronica.
Zo zegt Buma Stemra het ook.
Festina lente

nostalgia

Bericht door nostalgia » 22 feb 2019 03:25

Orange schreef:
Dus als ik een abbo neem op spotify mag ik de content gebruiken alsof het in mijn bezit is, lijkt mij dus niet.

gerard909

Bericht door gerard909 » 22 feb 2019 08:21

Iemand ervaringen met handhaving hiervan? Een legale broadcaster heeft toch altijd een deal met Buma/stemra?
Radio, maar met je maten.

Orange

Bericht door Orange » 22 feb 2019 11:56

nostalgia schreef:
22 feb 2019 03:25
Orange schreef:
Dus als ik een abbo neem op spotify mag ik de content gebruiken alsof het in mijn bezit is, lijkt mij dus niet.
Je mag het afspelen zolang je dat abonnement hebt. Jij hanteert 'gebruiken' en 'bezit' in 1 zin, maar bezit is niet aan de orde bij spotify.

Plaats reactie