De Plaat en z'n Verhaal voor lokale omroepen

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?
Plaats reactie
Bart van Leeuwen

De Plaat en z'n Verhaal voor lokale omroepen

Bericht door Bart van Leeuwen » 24 sep 2018 11:03

Enkele lokale omroepen hebben in het verleden al eens aangegeven dat ze graag De Plaat en z'n Verhaal wilden uitzenden.
Nu wil ik peilen welke lokale omroepen er nog meer belangstelling hebben om wekelijks een aflevering uit te zenden, door mij aangeleverd.
Het verhaal is gratis, de achtergrondmuziek (Heather - Carpenters) is niet rechtenvrij.
De omroep is verantwoordelijk voor de eventuele rechten, dat geldt ook voor de bijbehorende plaat die zelf moet worden toegevoegd.
Aanlevering gebeurt wekelijks via WeTransfer.
De P&V afleveringen zoals die in het archief van website "de stemvanbartvanleeuwen" staan en die ik wekelijks op mijn Facebookpagina en You Tube plaats mogen nog steeds NIET worden gebruikt… Deze zijn niet rechtenvrij.

Interesse en/of aanmelden: Stuur een email naar info@bartvl.nl

Met vriendelijke groet,
Bart van Leeuwen
Laatst gewijzigd door Bart van Leeuwen op 24 sep 2018 12:32, 3 keer totaal gewijzigd.

ookmich

Re: De Plaat en z'n Verhaal voor lokale omroepen

Bericht door ookmich » 24 sep 2018 11:17

Hallo Bart,

Leuk initiatief. Besef wel dat lokale omroepen geen lijstjes opsturen naar de Buma. De verdeling van de auteursrechtenvergoeding gebeurt aan de hand van een steekproef onder een beperkt aantal omroepen in een beperkte periode. Dat kan dus gunstig uitpakken, of juist niet.

Bart van Leeuwen

Bericht door Bart van Leeuwen » 24 sep 2018 12:17

Ok, ik weet ook niet alles ;-) Maar goed, dat is dus de verantwoording van degene die het uitzendt. Ik zal het even aanpassen.

ookmich

Bericht door ookmich » 24 sep 2018 12:35

Degene die het uitzendt, heeft een overeenkomst met Buma waar in feite in staat dat de Buma het allemaal regelt.

Jouw risico is, dat Buma de steekproef alleen doet bij omroepen die niet meedoen en je dus geen vergoeding krijgt. Als je wel in de steekproef zit, krijg je misschien juist relatief veel vergoed. Dan moet het wel herkend worden door de software van Buma...

Bart van Leeuwen

Bericht door Bart van Leeuwen » 24 sep 2018 12:57

Duidelijk. Ik krijg er sowieso niks voor, want de rechten van Heather liggen bij de erven Carpenters en ik zelf ben niet ingeschreven bij Buma Stemra ;-)

pietpuk

Bericht door pietpuk » 26 sep 2018 10:59

Leuk initiatief! Komt het ook online?

Eppo

Bericht door Eppo » 27 sep 2018 18:14

Super initiatief Bart!
♫♪.ılılıll|̲̅̅●̲̅̅|̲̅̅=̲̅̅|̲̅̅●̲̅̅|llılılı.♫♪

dickster

Bericht door dickster » 06 okt 2018 12:42

@pietpuk: ja op 192radio is het elke zaterdag en woensdag te horen voor het nieuws van 13:00. dus het begint bijna;-)

Plaats reactie