Wereld muziek, artiesten gezocht?

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?
Plaats reactie
WereldMuziek

Wereld muziek, artiesten gezocht?

Bericht door WereldMuziek » 18 sep 2018 23:48

Ik ga binnenkort een programma presenteren met enkel en alleen wereld muziek,

Ik heb op google gekeken op spotify, zo ben ik onder andere te weten gekomen dat flamenco ook wereld muziek is, en de oudste volks muziek van een bepaald land is ook gedeeltelijk wereld muziek, maar aan welke artiesten/muziek moet ik denken en nog belangrijker, hoe vind ik deze artiesten of bands.

Kaoma met Lambada lijkt me ook wereld muziek. wie kan mijn verhaal verder helpen hierin. ik merk ook dat dit nog een enorm gemis is bij diverse omroepen. zou me er heel graag verder in willen verdiepen.

Jazz of soul hier zit ook een stuk wereld muziek in.

Ik zie jullie reacties graag hier tegemoet.

De Nachtwacht

Re: Wereld muziek, artiesten gezocht?

Bericht door De Nachtwacht » 19 sep 2018 11:10

Begrijp ik het nu goed dat je een programma gaat presenteren met muziek waar je (gezien je vraag) maar heel weinig van weet?

ookmich

Bericht door ookmich » 19 sep 2018 12:07

Wie heeft dan bedacht dat dat programma er moet komen? De prigrammaleiding van Lokale Omroep Lappendeken FM?

Wanneer leren zulke omroepen nou eens dat ze beter energie Kunnen steken in algemene programma's met lokale inhoud? Informatie, discussie, achtergronden, uitgaanstips...

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM » 19 sep 2018 12:24

Misschien dat je nog oude opnames van de kabelzender Quality Radio/Colorful Radio terug kunt beluisteren. Daar kwam echt van alles voorbij; Latin, Rai, Cajun, Bollywood hits, noem maar op. Overigens heeft de Concertzender nog een apart themakanaal met wereldmuziek. Doe daar wat ideeen op
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 19 sep 2018 12:36

GerjanOpDreef schreef:
19 sep 2018 11:41
De Nachtwacht schreef:
19 sep 2018 11:10
Begrijp ik het nu goed dat je een programma gaat presenteren met muziek waar je (gezien je vraag) maar heel weinig van weet?
Dat is toch niet zo’n probleem? Als hij dat een jaar doet heeft hij die kennis wel.
Het is ook geen probleem, voor mij niet, maar lijkt me alleen zo lastig beginnen. Een luisteraar hoort ook echt wel of je de kennis hebt of niet. En het lijkt mij als presentator gewoon fijner dat ik de muziek ken waar ik het over heb.

WereldMuziek

Bericht door WereldMuziek » 19 sep 2018 14:05

Dank voor jullie reacties, ik kan heelaas de naam van het
Programma niet noemen wel dat ze me pas vanaf 2 februari kunnne aan nemen en dat er streng toezicht is
Van boven. Een eigen programma met de hits die ik
Leuk vind hebben ze nog genoeg. De omroep gaat ergens eind 2019 fuseren als streek omroep. Om sneller binnen
Te stromen 2 maanden proef moest ik een demo maken
Ze zochten wel nog een programma voor wereld muziek
Op deze manier heb ik grotere kans om mijn passie presenteren te mogen uitoefenen.

En sneller door de radio redactie toegevoegd te worden
Als ik er vervolgens zit kan er verder gekeken worden.

Zodoende dat dit mijn vraag stelling is. Het is overigens
Vaker moeilijker om thema gericht iets te maken en het lijkt me daarbij wel een leuke uitdaging. Dus ben nog steeds benieuwd! Elk geval neem ik bovenstaande opmerkingen mee! Dank alvast

Orange

Bericht door Orange » 19 sep 2018 22:21

ookmich schreef:
19 sep 2018 12:07
Wie heeft dan bedacht dat dat programma er moet komen? De prigrammaleiding van Lokale Omroep Lappendeken FM?

Wanneer leren zulke omroepen nou eens dat ze beter energie Kunnen steken in algemene programma's met lokale inhoud? Informatie, discussie, achtergronden, uitgaanstips...
Idd. Wat een drama dit soort lokale omroepen. Moeten ze echt mee stoppen.

paul_b

Bericht door paul_b » 20 sep 2018 21:22

Ik ben ook tegen Lappendeken FM, zorg er voor dat je duidelijke keuzes maakt in muziekbeleid en informeer. Zeker in de doordeweekse uren.

Echter zou een doelgroepprogramma best een uurtje op de zondagmiddag kunnen vullen. Dat zijn over het algemeen de uren die in de luwte liggen. Heeft niemand last van toch?

Orange

Bericht door Orange » 20 sep 2018 21:46

paul_b schreef:
20 sep 2018 21:22
Ik ben ook tegen Lappendeken FM, zorg er voor dat je duidelijke keuzes maakt in muziekbeleid en informeer. Zeker in de doordeweekse uren.

Echter zou een doelgroepprogramma best een uurtje op de zondagmiddag kunnen vullen. Dat zijn over het algemeen de uren die in de luwte liggen. Heeft niemand last van toch?
Hoezo? Op zondagmiddag luisteren er toch ook mensen naar de radio. Lijkt me dat vooral de avonduren wat rustiger zijn.
Maar waarom zou een lokale omroep allerlei soorten muziekprogramma's moeten hebben. Dat is niet de taak van een lokale omroep. De taak is informeren over wat er in de gemeente/streek gebeurt.

paul_b

Bericht door paul_b » 20 sep 2018 21:51

Dat begrijp ik volkomen. Maar je jaagt er geen hordes werkende mensen mee wie die door de weeks wel naar je station luisteren. In de regio waar ik woon is de zondag voor de meesten nog een rustdag en dus anders dan andere dagen.

Plaats reactie