College kiest voor SPFA als nieuwe lokale omroep Almere

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

paulr

Re: College kiest voor SPFA als nieuwe lokale omroep Almere

Bericht door paulr » 29 nov 2019 14:43

Eens wat betreft de website; gebruiksvriendelijkheid een (bijna) nul.

Klikte zo wat rond en zag bij Arno van Boven het overzicht dat Avondspits elke werkdag van 17:00 - 19:00 uur wordt uitgezonden met daaronder... GEPRESENTEERD DOOR PETER TEEKAMP

Lijkt me een copy/paste foutje van het originele ontwerp; ik kan me niet herinneren dat ik de naam Peter Teekamp in het medewerkersoverzicht ben tegen gekomen...

density1

Bericht door density1 » 29 nov 2019 14:49

Jawel, stond in de programmering wat de krant gepubliceerd heeft.

boxfm

Bericht door boxfm » 29 nov 2019 16:34

De website is inderdaad echt een gedrocht en niet gebruiksvriendelijk. Jammer en grote gemiste kans. Ook opmerkelijk dat het nieuws op easyfm.nl van 1almere.nl komt, terwijl ze eerder aankondigde zelf het nieuws te gaan verzorgen. In plaats daarvan dus het nieuws van een andere website. Heb t voor de zekerheid nagekeken, maar 1Almere is een zelfstandig iets en geen onderdeel van de omroepstichting.

Overigens ook wel aparte advertentietarieven. Per seconde 0,25 euro. "een week adverteren komt dan op 3,75 x 5 uitzendingen per dag x 7 dagen = € 131,25", staat er op de website. Daaronder staat voordeelpakket Med Power met 5x per dag een jaar lang reclame, ook 15 seconden, voor 1660 euro per jaar. Dus adverteer je 1 kwartaal, krijg je de rest van het jaar gratis...

superdeluxe

Bericht door superdeluxe » 01 dec 2019 10:21

density1 schreef:
29 nov 2019 14:49
Jawel, stond in de programmering wat de krant gepubliceerd heeft.
05-07 uur Tom Jacobs – Vroege Dienst

07-09 uur Bart van der Molen – De Ochtendshow

09-13 uur Tanja Jess – Koffie Radio

13-15 uur Leon Geers – Easy @ Work

15-17 uur Jurgen Piree – Easy @ Work

17-19 uur Peter Teekamp – De Avondspits

19-21 uur De Tafel op 2 (talkshow live)*

21-24 uur Rosa G met Soul en R&B

24-02 uur Eric Valentijn – Love Songs

02-05 uur Nonstop

Deze programmering stond ergens in een artikel, alleen op de website zie ik geen van deze namen voorbij komen. Op de uren van Peter Teekamp zie ik nu de naam van Arno van Boven zelf.
[edit] klik op "learn more" en de naam komt wel in beeld. Een programmering met een omweg :-)
Laatst gewijzigd door superdeluxe op 01 dec 2019 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruiksgemak is wanneer u één telefoon heeft, luxe is wanneer u er twee heeft, weelde is wanneer u drie heeft - en het paradijs is wanneer je er geen een hebt.

superdeluxe

Bericht door superdeluxe » 01 dec 2019 10:23

boxfm schreef:
29 nov 2019 16:34
De website is inderdaad echt een gedrocht en niet gebruiksvriendelijk. Jammer en grote gemiste kans. Ook opmerkelijk dat het nieuws op easyfm.nl van 1almere.nl komt, terwijl ze eerder aankondigde zelf het nieuws te gaan verzorgen. In plaats daarvan dus het nieuws van een andere website. Heb t voor de zekerheid nagekeken, maar 1Almere is een zelfstandig iets en geen onderdeel van de omroepstichting.

Overigens ook wel aparte advertentietarieven. Per seconde 0,25 euro. "een week adverteren komt dan op 3,75 x 5 uitzendingen per dag x 7 dagen = € 131,25", staat er op de website. Daaronder staat voordeelpakket Med Power met 5x per dag een jaar lang reclame, ook 15 seconden, voor 1660 euro per jaar. Dus adverteer je 1 kwartaal, krijg je de rest van het jaar gratis...
Het is maar te hopen dat Arno zelf de acquisitie doet en dat niet over laat aan z'n maatje uit Rijswijk (lees: J. Koeijvoets)
Gebruiksgemak is wanneer u één telefoon heeft, luxe is wanneer u er twee heeft, weelde is wanneer u drie heeft - en het paradijs is wanneer je er geen een hebt.

superdeluxe

Bericht door superdeluxe » 01 dec 2019 10:34

boxfm schreef:
29 nov 2019 16:34

Dat geld voor alle pakketten, alleen is de uitzendfrequentie wat hoger of lager. Maar idd, 3 maanden betalen en de rest van het jaar voor nop. Prima aanbieding toch?

density1

Bericht door density1 » 01 dec 2019 10:52

Geluid via FM en streams klinken nog niet helemaal jofel, beetje mat en droog. Veel laag en bass en veel clipping op FM net of er een limiter wordt aangesproken in de FM zender.
Die gepresenteerde programma's stellen niets voor. Dat zijn ingesproken 'liners' zonder aankondiging van de muziek, deze komen 1 of 2x per uur voorbij ingesproken door de presentatoren die in de programmering staan. Dus het 'leeft' niet echt, maar kan zijn dat dit alleen tijdens de testperiode was op internet en dat ze vanaf nu wel met volwaardige programma's gaan starten anders is dit ook geen lang leven beschoren denk ik.

superdeluxe

Bericht door superdeluxe » 01 dec 2019 11:35

Ze zullen toch ook radio software aangekocht hebben waarmee voicetracks mogelijk zijn. Geloof niet dat Peter en Tanja elke dag in de studio gaan zitten...

density1

Bericht door density1 » 01 dec 2019 14:51

Dat zal best. Maar wat ik de afgelopen tijd daar hoorde waren niet bepaald voice-tracks. Er werd wel dag en datum genoemd maar verder geen aan en afkondigingen van de gedraaide muziek. Het was/is allemaal erg summier dus echt programma's zijn het nog niet.

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM » 01 dec 2019 19:40

Ze zijn echt net begonnen daar in Almere, dus kunnen we eigenlijk pas over een tijdje oordelen toch ? Ookal heb ik als Hagenees niets van doen met Almere, en heb ik dus niets aan een uitgaansagenda, lokaal nieuws en lokale adverteerders, het format van soft-pop mis ik momenteel wel in Nederland en staat de livestream van Easy hier vaak aan. Hoop dat de Almeerders hun nieuwe lokale omroep kunnen waarderen, stations als Love Radio en Sun FM hielden het niet lang vol.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

density1

Bericht door density1 » 03 dec 2019 15:47

Ik hoor ze nu wel titels aan en afkondigen maar het is erg summier, rond .15 en .45 een 'spreek', that's all. Tanja Jess echter kondigt niets aan en af, gewoon obligate tekstjes, meer niet.

castmember

Bericht door castmember » 03 dec 2019 17:14

Tja, zeg dan gewoon dat je non stop draait in plaats van het over laten komen als een gepresenteert programma door een BN-er.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

density1

Bericht door density1 » 03 dec 2019 17:18

Dit slaat inderdaad nergens op. Ik vraag me ook of ze uiteindelijk aan de eisen zullen voldoen v.w.b. gesproken woord en de nodige informatievoorziening. Nu hebben ze op de hele en halve uren nieuws uit Almere en vanaf januari elke avond een tafelgesprek tussen 19.00 en 21.00 uur dus ze zullen misschien net aan of net niet aan het gewenste % lokale informatievoorziening komen.

discoclassicradio

Bericht door discoclassicradio » 03 dec 2019 17:19

Het klinkt voor een lokale best Professioneel alleen het format moet je van houden
geeeeeeeeuw erg slaap verwekkend .

Maar de zender op de 95,5 voor een lokale een best bereik van Purmerend tot aan Hoevelaken
kraak vrij te ontvangen na hoevelaken wordt ie minder .

:roll:

density1

Bericht door density1 » 03 dec 2019 17:41

Ze zijn wel helemaal gek van Peabo Bryson & Roberta Flack en Tonight I Celebrate My Love, en zelfs overdag. En Babyface komt in alle hoedanigheden ook wat te frequent voorbij. Sommige muziek moet je ook niet overdag horen en is uitermate geschikt voor in de late avond. De muziek mag wel wat meer in balans komen en wat slimmer worden gescheduled. En na elke plaat een station ID gaat ook wat te ver, zeker voor een Easy Listening station zou ik tussen de 2/3 platen een jingle voorbij laten komen. Ook omdat er nog zo weinig aan gepresenteerde segmenten te horen zijn, enkel 2 per uur zoals eerder aangegeven. Als voorbeeld; Lite FM New York had jaren geleden toen het echt een easy listening station was zelfs helemaal geen jingles, enkel live ingesproken station ID's. Dat klonk erg kaal maar dat was met een reden; dat past ook bij een laid back easy listening station zonder te veel opsmuk.

Plaats reactie