College kiest voor SPFA als nieuwe lokale omroep Almere

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

Plaats reactie
espresso

Re: College kiest voor SPFA als nieuwe lokale omroep Almere

Bericht door espresso » 17 okt 2019 17:41

Nu woon ik toch in Almere maar wat betreft deze lokale omroep is er op alle fronten nog steeds een oorverdovende stilte. Nergens is er nog iets van een voortgang gemeld.

density1

Bericht door density1 » 18 okt 2019 12:44

Stream klinkt qua klank wel erg ongeprocessed maar verder staat het wel als een huis, compleet met adverteerders uit Almere, nieuws uit Almere etc. Dus wat dat aan gaat klinkt dat wel professioneel maar inderdaad nog geen FM frequentie on air terwijl de antenne op het WTC al wel klaar staat, 40 watt op 125 meter hoogte, hoe hoger des te minder vermogen je krijgt van het AT.

espresso

Bericht door espresso » 18 okt 2019 13:51

In het verleden is er bij Radio 036 ook sprake van geweest dat op die lokatie de zender zou komen. Daarna werd het toch weer de mast naast de A6. Daar is uiteindelijk nooit een zender aan gegaan. Vraag me wel af of dit format gaat werken in Almere. Qua inwoners is dit toch echt een hele jonge gemeente....maar we wachten weer af want in de bijna 20 jaar dat ik in Almere woon blijft het 1 mediasoap

density1

Bericht door density1 » 18 okt 2019 14:38

Zender staat al op het WTC, tenminste de antenne dus daar zal hij wel aan gaan ook. Misschien wachten ze nu op een keuring door AT. Wel eens over het format. Almere is heel Urban en daar verwacht je geen easy listening station bij. Meer urban AC met oldskool hiphop disco en funk. Zoiets als Jamm FM in Ouderkerk aan de Amstel/stadsregio Amsterdam.

espresso

Bericht door espresso » 18 okt 2019 15:24

Als omroep hoeven ze verder ook geen samenwerking met omroepen uit de regio te zoeken. Wat mij vanuit het verleden bijstaat is dat de lokale van Almere een streekomroep op zichzelf is. Heb net weer even een tijdje de stream beluisterd maar dit is in ieder geval niet mijn ding. Voor mijzelf is dit winkelcentrum gepingel of ideaal in de wachtkamer bij de tandarts. Wat voor mij voorop staat is dat een stad als Almere gewoon een goed functionerende omroep kan gebruiken. Of de zender idd vanaf het WTC gaat uitzenden zullen we binnenkort wel horen. Het wordt wel tijd dat er weer eens signaal gaat komen

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM » 19 okt 2019 10:33

Geinig om Easy eens in de zoveel tijd ergens te zien opduiken. Marbella, Nootdorp-Pijnacker, tijdens de DAB+ experimenten vanuit Rijswijk en nu als nieuwe lokale omroep voor Almere. Dacht dat idd Ferry Maat het probleem was dat de naam in Nootdorp snel werd verruild voor Feel Good Radio. Op Ferry z'n website staat nogsteeds een voorbeeld hoe zijn Easy FM zou moeten klinken. Maar de nieuwe Easy FM (met overigens een gaaf logo) doet me erg aan het oude Sky Radio denken, softpop en als achtergrondstation prima te doen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

density1

Bericht door density1 » 19 okt 2019 12:45

Stream is down trouwens.

boxfm

Bericht door boxfm » 19 okt 2019 17:16

Het aparte is dat Radio Easy FM in april toestemming voor een commerciële radio-omroepdienst heeft aangevraagd bij het CvdM, en ook gekregen overigens.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 21 okt 2019 08:36

Orange schreef:
20 aug 2018 09:04
Vanuit de historie gezien is het idd geen vreemde gedachte. Maar anno 2018 zou het toch primair over wat anders moeten gaan. Namelijk het maken van lokale content. Met 'geld naar lokale omroepen' wordt wat mij betreft dan ook bedoeld 'geld naar lokale, onafhankelijke journalistiek. Daar ontbreekt het namelijk steeds meer aan. Een lokale omroep passend bij de huidige tijd zou vooral daar invulling aan moeten geven. Dan mag er ook radio zijn, maar het gaat primair om die lokale journalistiek.
Ik vind dit een interessante idee schaf de lokale omroep af en geef het geld of steeds een deel aan alleen echte lokaal journalist dat kan dus ook aal lokale verslag geven zijn. En niet aan een omroep die ook plaatjes draaien. Voorbeelden zou zijn regio15 in regio Haaglanden
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)

Echtwel

Bericht door Echtwel » 21 okt 2019 14:08

density1 schreef:
18 okt 2019 12:44
Stream klinkt qua klank wel erg ongeprocessed maar verder staat het wel als een huis, compleet met adverteerders uit Almere, nieuws uit Almere etc. Dus wat dat aan gaat klinkt dat wel professioneel maar inderdaad nog geen FM frequentie on air terwijl de antenne op het WTC al wel klaar staat, 40 watt op 125 meter hoogte, hoe hoger des te minder vermogen je krijgt van het AT.
Het zou mij niks verbazen als het signaal gewoon vanuit Zoetermeer waar Feel Good Radio zit vanaf komt ...

density1

Bericht door density1 » 21 okt 2019 14:32

Stream is nog steeds down dus zo'n vaart loopt het allemaal nog niet blijkbaar....

superdeluxe

Bericht door superdeluxe » 21 okt 2019 14:37

boxfm schreef:
19 okt 2019 17:16
Het aparte is dat Radio Easy FM in april toestemming voor een commerciële radio-omroepdienst heeft aangevraagd bij het CvdM, en ook gekregen overigens.
Maar welke easy Fm is het dan? Want Ferry maat heeft ook zo’n gelijknamig project. En anders wordt er gewed op verschillende paarden en zal easy Fm weer lokale omroep af zijn. En dan is niet uitgesloten dat Feel Good Radio erop komt. De twee drijvende krachten achter deze producten lijken elkaar te kennen gezien de historie in Pijnacker-Nootdorp.
Gebruiksgemak is wanneer u één telefoon heeft, luxe is wanneer u er twee heeft, weelde is wanneer u drie heeft - en het paradijs is wanneer je er geen een hebt.

superdeluxe

Bericht door superdeluxe » 21 okt 2019 14:38

Echtwel schreef:
21 okt 2019 14:08
density1 schreef:
Het zou mij niks verbazen als het signaal gewoon vanuit Zoetermeer waar Feel Good Radio zit vanaf komt ...
Feel Good Radio is gevestigd in Rijswijk zover ik weet.
Gebruiksgemak is wanneer u één telefoon heeft, luxe is wanneer u er twee heeft, weelde is wanneer u drie heeft - en het paradijs is wanneer je er geen een hebt.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 21 okt 2019 15:19

superdeluxe schreef:
21 okt 2019 14:38
Echtwel schreef:
21 okt 2019 14:08
density1 schreef:
Feel Good Radio is gevestigd in Rijswijk zover ik weet.
Yep administratie in een postbus en in een café dat laatste is natuurlijk altijd goed ;)

boxfm

Bericht door boxfm » 21 okt 2019 17:34

superdeluxe schreef:
21 okt 2019 14:37
boxfm schreef:
19 okt 2019 17:16
Maar welke easy Fm is het dan? Want Ferry maat heeft ook zo’n gelijknamig project. En anders wordt er gewed op verschillende paarden en zal easy Fm weer lokale omroep af zijn. En dan is niet uitgesloten dat Feel Good Radio erop komt. De twee drijvende krachten achter deze producten lijken elkaar te kennen gezien de historie in Pijnacker-Nootdorp.
Deze Easy FM heeft wel te maken met Feel Good Radio en de lokale omroep in Almere. Zit AvB achter, hij wilde ook Easy FM lanceren in Pijnacker-Nootdorp, maar kon dat niet vanwege merkrechten. Toen werd het daar Feel Good Radio.

Plaats reactie