Lokaal Toereikend Media-Aanbod, LTMA

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?
Orange

Re: Lokaal Toereikend Media-Aanbod, LTMA

Bericht door Orange » 03 aug 2018 15:46

Volgens mij zou het helpen als streekomroepen minder redeneren vanuit radio, maar vanuit lokale journalistiek en dat brengen via meerdere media. Als ik van nul af aan een streekomroep zou starten, zou ik als eerste zorgen dat ik dagelijks nieuws heb. Vervolgens zorgen dat dat gebracht wordt online, via sociale media en een app en dan pas gaan denken aan radio of tv.

jensdelanger

Bericht door jensdelanger » 03 aug 2018 16:54

Orange schreef:
03 aug 2018 15:46
Volgens mij zou het helpen als streekomroepen minder redeneren vanuit radio, maar vanuit lokale journalistiek en dat brengen via meerdere media. Als ik van nul af aan een streekomroep zou starten, zou ik als eerste zorgen dat ik dagelijks nieuws heb. Vervolgens zorgen dat dat gebracht wordt online, via sociale media en een app en dan pas gaan denken aan radio of tv.
Precies dat!! Niet platform-centraal denken, maar content-centraal. Daar begint alles.

jensdelanger

Bericht door jensdelanger » 04 aug 2018 14:01

De aloude "Kabelkrant" zou je ook kunnen verpakken in een "Narrowcasting" concept, wat je aanbiedt bij winkeliers en andere publieke instellingen. Denk bijvoorbeeld aan de wachtruimte bij de tandarts, de bibliotheek, het gemeentehuis of de cafétaria. Dan wissel je je nieuws-content (met verwijzing naar je website) af met de slides waarop de ondernemer/instelling zijn boodschappen communiceert. Al dan niet met het geluid van de radiozender eronder, natuurlijk. Het blijft echter wel aan de uitbater of beheerder van de lokatie waar het Narrowcasting scherm hangt, om te bepalen of hij het geluid erbij aan zet.
Maar goed, dit concept vangt wel 2 vliegen in 1 klap: aan narrowcasting hangt een interessant verdienmodel (zij het met kleine marges) en het is tegelijkertijd een goed reclame-middel. Je content is publiek in beeld.

Plaats reactie