Lokaal DAB+ stopt definitief

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

Plaats reactie
DX'r

Re: Lokaal DAB+ stopt definitief

Bericht door DX'r »

EtherScout schreef:
25 okt 2019 21:00
En nu de rest van de puzzel:
Niet helemaal compleet maar hier waarschijnlijk wel
https://radio-tv-nederland.nl/dab/dab-o ... okaal.html

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Er vanuit gaande dat (net als tijdens de testen) een mux uit een naburige gemeente ook prima is te ontvangen zou ik in het meest gunstige geval in Den Haag 48 lokale zenders kunnen ontvangen. Dat gaat luisteren via DAB+ nog aantrekkelijker maken.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

Madurodam FM

..

radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

.. ?

deradioluisteraar

Bericht door deradioluisteraar »

Tot nu toe veel gelijkluidende reacties van lokale omroepen in de consultatieronde:
Wij van omroep ..... protesteren tegen de voorgestelde veranderingen in deze regeling omdat een aantal van onze wettelijke toegekende rechten afgeschaft worden.
- De toekenning van de vergunning moet automatisch zijn en niet op basis van binnenkomst.
- De vaste frequentieverdeling tussen publieke en commerciële omroepinstellingen is onrechtmatig en moet verdwijnen.
Link: https://www.internetconsultatie.nl/tijd ... 6/reacties

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Zit me alleen af te vragen.

Als ik naar het kaartje kijk, dan komen de lokale muxxen overeen met de beoogde streekomroepen. Dat verhaal snap ik.

Wat ik niet snap, in een mux van 12 moet er plaats zijn voor 6 publieke en 6 commerciële omroepen. Dat verhaal snap ik ook.

Maar als er in de lokale mux 1 publieke omroep zit, waarom is er dan ruimte voor 6?

radiogolfje

maximaal 6, is er één, kan de rest naar commerciëlen

retep

Bericht door retep »

in het voorstel staat 6 x publiek en 6 x commercieel, dus als er maar 1 lokale omroep wil, mogen er nog steeds maar 6 commerciële, aan de andere kant als er 7 publieke willen en 5 of minder commerciële dan nog heeft er 1 lokale publieke pech.

radiogolfje

Er komen per kavel 3 aanmeld rondes, de eerste ronde is 6 om 6.
Men probeert het kavel vol te krijgen, en daarna, vol is vol.

EtherScout

Bericht door EtherScout »

radiogolfje schreef:
31 okt 2019 09:29
Er komen per kavel 3 aanmeld rondes, de eerste ronde is 6 om 6.
Men probeert het kavel vol te krijgen, en daarna, vol is vol.
En in die eerste ronde is er maximaal één plekje per organisatie. Ik denk dat dit heel verstandig is. Het schept duidelijkheid en gelijke kansen. Zo wordt voorkomen dat één partij anderen eruit kan drukken door snel vele plekjes in te pikken.

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Zou goed zijn als de nadruk op lokale radio ligt, dus echt lokaal geworteld en een lokale studio. Om te voorkomen dat er weer netwerkradio gevormd wordt.

Zou het gek vinden als de NLPO in meerdere muxen tegelijk zit.

Madurodam FM

Tot nu toe veel gelijkluidende reacties van lokale omroepen in de consultatieronde:
We gaan toch zeker niet een situatie krijgen waarin lokale omroepen massaal protest aantekenen en de uitrol weer een jaar op zich laat wachten ?

radiogolfje

Waarschijnlijk wel

Madurodam FM

Merendeel van de reacties van publieke lokale omroepen is het bezwaar tegen de 50-50 verdeling tussen publieke- en commerciele (lokale)omroepen. Vanwaar deze paniek ? Zover ik nu kan zien is er voor iedere lokale omroep een plek beschikbaar in hun eigen ontvangstgebied. Met 6 plaatsen per regio is er voldoende ruimte beschikbaar voor de aanwezige lokale omroepen. Enkel die van Krimpenerwaard totaan Zoetermeer (geen idee waarom men voor zo'n uitgestrekt gebied heeft gekozen) komt op 7 lokale omroepen. Is men ook op lokaal niveau soms bang voor concurrentie ? Lijkt me wel zo eerlijk 50-50 per mux.

DX'r

Bericht door DX'r »

Madurodam FM schreef:
01 nov 2019 10:25
Merendeel van de reacties van publieke lokale omroepen is het bezwaar tegen de 50-50 verdeling tussen publieke- en commerciele (lokale)omroepen. Vanwaar deze paniek ? Zover ik nu kan zien is er voor iedere lokale omroep een plek beschikbaar in hun eigen ontvangstgebied. Met 6 plaatsen per regio is er voldoende ruimte beschikbaar voor de aanwezige lokale omroepen. Enkel die van Krimpenerwaard totaan Zoetermeer (geen idee waarom men voor zo'n uitgestrekt gebied heeft gekozen) komt op 7 lokale omroepen. Is men ook op lokaal niveau soms bang voor concurrentie ? Lijkt me wel zo eerlijk 50-50 per mux.
Omdat de ze om de tafel moeten ivm verdeling kosten ?
Dezelfde fout als met de publieke regionalen en de comm NLCO ?

Plaats reactie