Novum nieuws stopt er aan het einde van 2017 mee. Wat zijn de alternatieven?

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?
Plaats reactie
WNC

Re: Novum nieuws stopt er aan het einde van 2017 mee. Wat zijn de alternatieven?

Bericht door WNC » 23 jul 2017 03:12

boxfm schreef:
22 jul 2017 15:41
MFM schreef:
22 jul 2017 14:14
Ik heb vandaag het WNC nieuws gehoord op de lokale omroep stream. Sorry, berichten voorlezen die een paar dagen oud zijn en agendaberichtjes als nieuwsbulletin brengen dat is volgens mij geen serieus nieuws.
Leuk initiatief hoor, maar dit soort nieuwsbulletins bevestigen bij mij de vooroordelen dat het de gemiddelde lokalo/regioomroep vaak geen ene reet kan schelen wat voor een nieuws ze brengen.
Ik zou er zelf in ieder geval geen stuiver voor betalen. (Hoeft ook niet, want ik zend niet uit :)) )
Gaat het om landelijk/internationaal nieuws of het lokale/regionale nieuws verzorgt door WNC? Want in dat laatste geval is het logisch dat het oud is, WNC levert alleen doordeweeks lokaal/regionaal nieuws. De omroep zal het, bij gebrek aan mensen, dan waarschijnlijk blijven herhalen tot maandag.
@ MFm, ik neem aan dat je Feel Good Radio bedoeld ? ( er zijn er overigens nog meer, die herhalen ) Deze zender herhaalt inderdaad de berichten. EN........ wij krijgen deze berichten zo aangeleverd. Totaal geen zeggenschap over de inhoud. Dus een beetje kort door de bocht mFm.

@ BoxFm, ik had het niet beter kunnen verwoorden ;-)
Met vriendelijke groet,

WNC | World News Company

"Met de GRATIS WNC Newsloader, elk uur het wereldnieuws op uw station"

MFM

Re: Novum nieuws stopt er aan het einde van 2017 mee. Wat zijn de alternatieven?

Bericht door MFM » 23 jul 2017 11:55

Kort door de bocht? Welnee.
Ik hoor als luisteraar (overigens niet feelgoodradio want die ken ik niet) op het uur een nieuwslezer die nou niet echt te vergelijken is met een anp of nos lezer, verkeerde intonatie en dat soort dingen. Vervolgens hoor ik, heel of half uur later, vooral lokale agendapuntjes en oude nieuwsberichten. Zelfde stem, zelfde aan en afkondigingen. Zelfde stijl.
En als kritische luisteraar die verwend is met snelle, up to date en strak gebrachte informatie, mag ik dat best bekritiseren.
Daar is helemaal niets " kort door de bocht" aan.
Het is gewoon een mening van een luisteraar.

En trouwens, mijn vrouw heeft niets met radio maar moest keihard lachen om het amateurisme dat er vanaf droop volgens haar.
Geweldig mens. -love

Lennie1973

Bericht door Lennie1973 » 23 jul 2017 13:39

Ik vind dat die nieuwslezers te snel voorlezen of er zitten te veel achtergrondgeluiden waardoor het onverstaanbaar is. dus mijn alternatief zijn de nieuwssites op internet

WNC

Bericht door WNC » 23 jul 2017 16:30

MFM schreef:
23 jul 2017 11:55
Kort door de bocht? Welnee.
Ik hoor als luisteraar (overigens niet feelgoodradio want die ken ik niet) op het uur een nieuwslezer die nou niet echt te vergelijken is met een anp of nos lezer, verkeerde intonatie en dat soort dingen. Vervolgens hoor ik, heel of half uur later, vooral lokale agendapuntjes en oude nieuwsberichten. Zelfde stem, zelfde aan en afkondigingen. Zelfde stijl.
En als kritische luisteraar die verwend is met snelle, up to date en strak gebrachte informatie, mag ik dat best bekritiseren.
Daar is helemaal niets " kort door de bocht" aan.
Het is gewoon een mening van een luisteraar.

En trouwens, mijn vrouw heeft niets met radio maar moest keihard lachen om het amateurisme dat er vanaf droop volgens haar.
Geweldig mens. -love
Handig als er een naam van het station wordt genoemd, dan kunnen wij gelijk reageren, en kijken of wij daar wat aan kunnen doen.
Met vriendelijke groet,

WNC | World News Company

"Met de GRATIS WNC Newsloader, elk uur het wereldnieuws op uw station"

Your Choice

Bericht door Your Choice » 24 jul 2017 16:31

Vandaag even contact gehad met de NOS maar zij gaven aan dat ze het niet doen het nieuws verkopen aan andere stations dan de publieke omroepen. Dit door de olon wet

Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot » 24 jul 2017 17:23

Your Choice schreef:
24 jul 2017 16:31
Vandaag even contact gehad met de NOS maar zij gaven aan dat ze het niet doen het nieuws verkopen aan andere stations dan de publieke omroepen. Dit door de olon wet
De OLON-wet?
Je kunt als niet OLON-lid niet meeliften op de collectieve afspraken tussen OLON en NOS (lijkt me logisch), maar dat zal niet de oorzaak zijn. De NOS is een publieke omroep, die zijn nieuws waarschijnlijk niet beschikbaar stelt aan niet-publieke stations. Mogelijk wel aan niet-OLON-leden, maar dan mogelijk voor een tarief zonder korting.

Mediaplanet

Bericht door Mediaplanet » 25 jul 2017 10:20

Ben ik de enige die het op zijn minst bijzonder vindt dat we praten over Novum, ANP, NOS en WNC, en WNC de enige is die reageert? Wat ik hiermee wil zeggen is dat de andere partijen zich professioneler op -lijken te- stellen dan WNC. Het lijkt erop dat er een diepgewortelde neiging is vanuit WNC om op elk bericht van een forumlid met een mening die niet positief is voor WNC, te reageren. Dat bevestigt voor mij juist het verschil in kwaliteit en professionaliteit. Ik zou zeggen: WNC, laat iedereen gewoon zijn mening ventileren. Niet iedereen kan je klant zijn, en daar is niets mis mee. Bij onze omroep zijn we nog aan het overleggen wie straks de opvolger van Novum moet worden, maar die constante reacties passen wat mij betreft niet bij een professionele nieuwsorganisatie. Maar ik laat me graag overtuigen van mijn ongelijk.
'Rock and Roll is beter than Music' - Alfred LaGarde

tspronsen

Bericht door tspronsen » 25 jul 2017 23:03

Mediaplanet schreef:
25 jul 2017 10:20
Ben ik de enige die het op zijn minst bijzonder vindt dat we praten over Novum, ANP, NOS en WNC, en WNC de enige is die reageert? Wat ik hiermee wil zeggen is dat de andere partijen zich professioneler op -lijken te- stellen dan WNC.
Vreemde logica: Novum, ANP en NOS zijn professioneler omdat ze niet reageren op dit forum.

Er is door een aantal forumleden kritisch gereageerd op het product van WNC. Veel omroepen moeten opzoek naar een nieuwe leverancier voor nieuws. Dit soort kritische reacties kunnen schadelijk zijn voor WNC, zeker als ze niet onderbouwd zijn. Dus ik snap dat WNC daarop reageert, dat is hun goed recht. Andere bedrijven hebben daar hele webcare afdelingen voor.

Ik had juist graag een reactie van het ANP gezien, hier op dit forum, waarom ze ervoor gekozen hebben om te stoppen met Novum en zo belachelijk veel geld te vragen voor hun nieuwsdienst. Maar waarschijnlijk vinden ze dat niet de moeite waard en blijft het daarom stil van die kant.

Mediaplanet

Bericht door Mediaplanet » 26 jul 2017 06:16

Inmiddels heb ik een privebericht van WNC ontvangen met een prima onderbouwing voor hun reden om te reageren op bepaalde zaken. Ik heb afgesproken dat ik de inhoud ervan niet openbaar zal maken. Het komt er kort op neer dat ze louter reageren wanneer er onwaarheden worden gecommuniceerd, en verder staan ze open voor opbouwende kritiek, en doen daar ook iets mee. Dat valt ook af te leiden uit hun reactie op bepaalde kritische punten. Dat vind ik dan weer respect van die club.

Tspronsen heeft absoluut een punt. Zo had ik het nog niet bekeken.
'Rock and Roll is beter than Music' - Alfred LaGarde

MFM

Bericht door MFM » 26 jul 2017 10:34

Wat een onzin. De belevingswereld van luisteraars mbt tot hun produkt als "onwaarheden" beschouwen.
Als klanten kritiek op mijn produkt hebben (ja, regelmatig, want iedereen is anders).. dan doe ik dat niet af als onwaarheid (kun je nog beter gewoon zeggen dat je klant liegt ipv over onwaarheden te beginnen, dan is het gelijk klaar).
Nee, ze hebben nog een lange, lange weg te gaan bij dat voorleesburo. Succes dan maar...

En voortaan geen rare PMs meer sturen aub.
Heb bewust LinQ niet genoemd omdat het op een andere zender was....dus dit soort onzin verkoop je maar aan andere "klanten".
Lekker professioneel ! -kots

Ex medewerker
Verwijder bericht Meld privébericht Citeer bericht
Verstuurd op: 25 jul 2017 04:42
Van: WNC
Ontvanger: MFM
Hoi M&M.

Leuk dat je zo negatief bent over LinqFM, (voorheen SmartFM) Maar dat is ook wel logisch nu je daar niet meer vrijwillig-d ;-)

Ik wens jou en je geweldige vrouw heel veel luisterplezier !

4711

Bericht door 4711 » 26 jul 2017 10:40

Ik luister vaak decibel en voor de prijs kwaliteit verhouding vind ik het een prima nieuws dienst. Jongens ga zo door! Of meisjes geen idee.....

MFM

Bericht door MFM » 26 jul 2017 10:55

4711 schreef:
26 jul 2017 10:40
Ik luister vaak decibel en voor de prijs kwaliteit verhouding vind ik het een prima nieuws dienst. Jongens ga zo door! Of meisjes geen idee.....
Maar wat is dan de kwaliteit in verhouding tot de prijs?
Goedkoop omdat de prijs laag is?
En hoever wil je als zender gaan wanneer het om huisstijl, professionaliteit en uitstraling en verkoopcijfers en marktaandeel gaat?
Lokale omroepen hebben vaak voor bovenstaande geen budget, de goedkoopste voldoet.
Maar moet je dan ook de goedkoopste suppliers gaan gebruiken om jezelf nooit te kunnen verbeteren of ga je voor iets beters op de langere termijn?

4711

Bericht door 4711 » 26 jul 2017 11:38

Heel goed gezegd. Prijs kwaliteit is subjectief. Zijn geen maatstaven voor. Wat voor de een voldoende is is voor de andere onvoldoende. Denk je nou echt dat de gemiddelde luisteraar zich hier druk over maakt. Geloof me echt niet. Ik vind het prima. En gelukkig maar. Heeft een radiozender met minder budget elk uur of half uur nieuws.

deradioluisteraar

Bericht door deradioluisteraar » 26 jul 2017 11:59

WNC schreef:
23 jul 2017 03:12
@ MFm, ik neem aan dat je Feel Good Radio bedoeld ? ( er zijn er overigens nog meer, die herhalen ) Deze zender herhaalt inderdaad de berichten.
En dat herhalen van lokale feitjes ervaar ik ook niet als iets verkeerds. Sinds Feel Good Radio er is ben ik niet meer 'afhankelijk' van de plaatselijke pers of van sociale media om toch redelijk goed op de hoogte te zijn van wat er speelt in de gemeente of regio.
Prima toch! Daar is lokale omroep toch voor?
Laatst gewijzigd door deradioluisteraar op 26 jul 2017 13:49, 5 keer totaal gewijzigd.

boxfm

Bericht door boxfm » 26 jul 2017 12:11

MFM schreef:
26 jul 2017 10:34
Heb bewust LinQ niet genoemd omdat het op een andere zender was....dus dit soort onzin verkoop je maar aan andere "klanten".
Maar welke zender is het dan wel? Want je hebt een negatief oordeel over WNC, dat mag en is je goed recht (vrijheid van meningsuiting), maar tot verdere onderbouwing komt het niet. Je noemt wat dingen, maar die hoeven niet representatief te zijn voor heel WNC. Als een zender er zelf voor kiest om weinig nieuwsbulletins af te nemen, dan betekent het niet dat WNC niet actueel is.

Plaats reactie