Novum nieuws stopt er aan het einde van 2017 mee. Wat zijn de alternatieven?

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?
Plaats reactie
RadioWave

Re: Novum nieuws stopt er aan het einde van 2017 mee. Wat zijn de alternatieven?

Bericht door RadioWave » 02 jan 2018 10:03

Volgens mij heeft WNC ook niet stilgezeten. Hoorde ik nou onlangs een oudgediende die weer terug is op het WNC-honk? Jolanda Baayens. Die zat daar vroeger toch ook of haal ik nou echt dingen door elkaar? :???:
In ieder geval is WNC ook "meerstemmig" nu met een toevoeging van een vrouwenstem op Frank en Michael, fijne stem die dame.
Ik ken het Radionieuws in alle eerlijkheid (nog) niet, een mening heb ik daarover dan ook (nog) niet maar over WNC heb ik die wel: ik vind dat gewoon goed klinken. Da's mijn mening en daar zult u het mee moeten doen :))

remco_k

Re: Novum nieuws stopt er aan het einde van 2017 mee. Wat zijn de alternatieven?

Bericht door remco_k » 02 jan 2018 10:31

Wij zijn overgestapt naar NOS nieuws en dat gaat zoals je dat mag verwachten. Het klinkt prima, geen omkijken naar.
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming compleet met gratis web app, statistieken en SSL support!

Mediaplanet

Bericht door Mediaplanet » 02 jan 2018 16:11

Ik vind Jolanda Bayens juist absoluut geen nieuwsstem hebben, ze heeft vooral een bijzondere 's' klank. Wel prima voor spotjes.
'Rock and Roll is beter than Music' - Alfred LaGarde

DutchEagleRadio

Bericht door DutchEagleRadio » 02 jan 2018 17:38

Wij hebben gekozen per 1-1-2018 voor Het Radio Nieuws! dit zit prima in elkaar. netjes op de hoogte gehouden, ook het contract hebben hun goed voor elkaar. ook hebben we per 1-1-2018 officieel onze bijde licenties. :)
Webadres : http://bit.ly/2oTkgIm Email : radio@dutcheagleradio.nl
Licentie Buma: 105.908.21 Licentie Sena: 2018.009.01

Nieuw FB Adres : https://www.facebook.com/RadioDutcheagle/

RadioWave

Bericht door RadioWave » 12 jan 2018 13:23

Mediaplanet schreef:
02 jan 2018 16:11
Ik vind Jolanda Bayens juist absoluut geen nieuwsstem hebben, ze heeft vooral een bijzondere 's' klank. Wel prima voor spotjes.
Niets zo subjectief als smaak en daar is helemaal niets mis mee :))
Heel toevallig las ik zojuist op haar Twitter-account dat nu ook Edvard Niessing (voormalig RTL Nieuws lezer) is aangetrokken door WNC? Toch niet de minste nieuwslezer zeg. Ik heb 'm zelf nog niet gehoord maar toch wel een opvallende "upgrade-slag" van WNC te noemen imho.

boxfm

Bericht door boxfm » 12 jan 2018 14:09

RadioWave schreef:
12 jan 2018 13:23
Mediaplanet schreef:
02 jan 2018 16:11
Niets zo subjectief als smaak en daar is helemaal niets mis mee :))
Heel toevallig las ik zojuist op haar Twitter-account dat nu ook Edvard Niessing (voormalig RTL Nieuws lezer) is aangetrokken door WNC? Toch niet de minste nieuwslezer zeg. Ik heb 'm zelf nog niet gehoord maar toch wel een opvallende "upgrade-slag" van WNC te noemen imho.
Het was al wel bekend dat WNC een kwaliteitsslag zou gaan maken als er meer omroepen diensten af zouden nemen. Meer inkomsten, is meer kunnen investeren in meer nieuwslezers, etc. Mooie stappen nemen ze daar! Al zijn er naar mijn mening door sommige nieuwslezer(s) nog wel wat stappen te maken, maar dan kan ook smaak zijn.

Wissewasje

Bericht door Wissewasje » 12 jan 2018 14:24

Het Radionieuws valt misschien toch wat tegen. De eerste twee weken is 2x een bulletin aangeleverd waarbij de nieuwslezer zich versprak, opnieuw begon en dat gewoon in de final montage liet zitten.

As we speak kan het nieuws helemaal niet gedownload worden omdat de server down is en ze geen redundantie hebben. Hun download-server lijkt gewoon een VPS'je bij Strato te zijn. Een budget-host die niet echt bekend staat om stabiliteit en kwaliteit. Beetje jammer.

progmog

Bericht door progmog » 12 jan 2018 16:16

Wissewasje schreef:
12 jan 2018 14:24
Het Radionieuws valt misschien toch wat tegen. De eerste twee weken is 2x een bulletin aangeleverd waarbij de nieuwslezer zich versprak, opnieuw begon en dat gewoon in de final montage liet zitten.

As we speak kan het nieuws helemaal niet gedownload worden omdat de server down is en ze geen redundantie hebben. Hun download-server lijkt gewoon een VPS'je bij Strato te zijn. Een budget-host die niet echt bekend staat om stabiliteit en kwaliteit. Beetje jammer.
Ik heb hier ook Strato en ook hier zijn server uit de lucht (geweest). Ik heb verdfer nooit problemen met hun vps gehad. Maar redundantie was wel handig geweest.

ejwestermaat

Bericht door ejwestermaat » 13 jan 2018 14:32

Ben zeer tevreden over WNC!!
Is voor de 36 euro per maand een prima alternatief.
Degene die anders roept heeft ze niet helemaal op een rijtje man man..... voor 36 euro!!

Diamantje

Bericht door Diamantje » 16 jan 2018 19:39

WNC is heel goed bezig! Nu hoorde ik ook Edvard Niessing op de zender. En die vrouw ken ik ook ergens van. Ik denk dat WNC de waardige opvolger is geworden van Novum. Daar kan dat Radionieuws echt niet tegenop!!
Het is geel met bruin en het kruipt over de grond................. Een giraf met hoogtevrees!

rvbracht

Bericht door rvbracht » 17 jan 2018 16:13

WNC is inderdaad een prima alternatief voor Novum en/of NOS.

Mediaplanet

Bericht door Mediaplanet » 09 feb 2018 00:17

WNC klinkt prima inderdaad. Ik begrijp alleen niet wat er mis is met het Radionieuws. Klinkt ook lekker afwisselend.
'Rock and Roll is beter than Music' - Alfred LaGarde

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 08 mar 2018 18:49

Het internetradiostation waar ik regelmatig naar luister is sindskort overgestapt op het radionieuws. Valt me op dat ze met 3 lezers zijn begonnen maar er inmiddels al een stuk of 6 hebben, waarvan ik de meesten behoorlijk goed vind klinken. Ook lijkt het nieuws heel regelmatig ververst te worden. Hoe het in gebruik is weet ik niet (heb zelf geen radiostation) maar als luisteraar kan het mij prima bekoren.

John john

Bericht door John john » 11 mar 2018 20:06

Bij Different Radio 747 AM gebruik ik Het Radionieuws, ik ben er erg tevreden over. Prettig nieuws, verrassende items soms en uitstekende nieuwslezers. Sinds kort de bekende oud nieuwslezer Dirk ten Hark, maar ook Jos Tuinstra.
Ik zie dat veel stations, net zoals bij Different, nonstop zijn en dan is Het Radionieuws een lekkere aanvulling.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 12 mar 2018 07:32

ejwestermaat schreef:
13 jan 2018 14:32
Ben zeer tevreden over WNC!!
Is voor de 36 euro per maand een prima alternatief.
Degene die anders roept heeft ze niet helemaal op een rijtje man man..... voor 36 euro!!
Het kan goedkoper 27 euro dus ... -bier :))
Lpam
en internetradiostations zijn welkom als klant bij Het Radionieuws. Hun aantal luisteraars kan zeer sterk fluctueren en ook per internetzender nogal verschillen. Dat hangt immers vooral af van de gekozen nichemarkt, waarin het betreffende station opereert. Eventuele inkomsten uit reclame zijn niet altijd maatgevend voor het succes van zo'n radiozender. Dus ook hier gebruiken we geen rekenmodel: bij het Radionieuws betaalt ieder radiostation op internet of (LP)AM middengolf een tarief van € 27 per maand.

Bron het radionieuws

Plaats reactie