Hoe is het met Weeff?

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?
Plaats reactie
piratenhenkie

Re: Hoe is het met Weeff?

Bericht door piratenhenkie » 25 aug 2017 22:05

Ziggo als eindprocessing dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, moet toch iets van een goede clipper/limiter (stokkemasker) tussen hangen anders hebben ze daar binnenkort weer AT op de stoep staan. -bier

radiogolfje

Bericht door radiogolfje » 25 aug 2017 22:14

Altijd leuk toch, om met die mensen koffie te drinken.
Lasercom, de betaalbare DAB zender

pietpuk

Bericht door pietpuk » 29 aug 2017 21:12

radiogolfje schreef:
25 aug 2017 14:24
Is hoorn al weer in die air dan, Ziggo had het audio dusdanig opgevoerd dat de zender overstuurd werd.
Wel on air, maar volgens mij hebben ze een dummyload aan die zender hangen. Bij de A7, hemelsbreed zo'n 500 meter vanaf de zender wordt het signaal al erg slecht, de autoradioscan gaat er al voorbij maar pakt daar wel de lokale radio van Alkmaar :D en bij afrit Avenhorn, zo'n 2 km vanaf de zender en nog gemeente Hoorn(!), is het al nauwelijks meer hoorbaar.

PietAgoras

Bericht door PietAgoras » 03 sep 2017 22:35

Ik hoor al een aantal weken alleen maar nonstop muziek op Weeff, alleen op het hele uur een landelijk nieuwsbulletin. Volgens mij voldoet dit nog minder aan de mediawet dan Mix724. Maar blijkbaar wordt dat allemaal maar geaccepteerd voor CvdM en lokale politiek. Ook betwijfel ik of de voormalige etherzenders van Hoorn (105.8) en Enkhuizen (107.1) op dit moment nog wel legaal zijn. Deze frequenties waar Weeff nu op uitzendt waren immers van omroepen die nu na de fusie niet meer bestaan en de nieuwe fusieomroep heeft een andere frequentie toegewezen gekregen.

piratenhenkie

Bericht door piratenhenkie » 05 sep 2017 11:30

De voormalige zenders lopen niet synchroon er zit een tijd verschil van ruim 30 sec in, maar het RDS signaal zendt wel een AF mee en het audio geluid is ook minmaal 6 db loudness verschil tussen beide zenders luistert lekker weg. :lol: -+dance

http://watbenjedan.nl :wink:

Lees net dat er gewerkt wordt aan een nieuwe programmering en hoorde de voicetracksbak rammelen op een lekker lokaal niveau, goede bezig! :lol:

http://www.weeff.nl/radiogids/webcam
Laatst gewijzigd door piratenhenkie op 05 sep 2017 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.

PietAgoras

Bericht door PietAgoras » 05 sep 2017 12:46

Het geluid op 105.8 is inderdaad dramatisch, zet dan de zender uit zou ik zeggen, luisteren doet er op deze maniet toch sowieso niemand. 107.1 kan ik hier niet ontvangen.

30 seconden verschil? Ze zullen het toch niet via internet streamen? Dat zou wel amateurisme ten top zijn als 2 zenders synchroom moeten lopen :lol:

pietpuk

Bericht door pietpuk » 06 sep 2017 21:19

PietAgoras schreef:
03 sep 2017 22:35
Ik hoor al een aantal weken alleen maar nonstop muziek op Weeff
Vanavond was er een programma met de naam "Bertus Boon Heel Gewoon" met DJ Bertus Boon.

Wissewasje

Bericht door Wissewasje » 06 sep 2017 22:32

PietAgoras schreef:
05 sep 2017 12:46
Het geluid op 105.8 is inderdaad dramatisch, zet dan de zender uit zou ik zeggen, luisteren doet er op deze maniet toch sowieso niemand. 107.1 kan ik hier niet ontvangen.

30 seconden verschil? Ze zullen het toch niet via internet streamen? Dat zou wel amateurisme ten top zijn als 2 zenders synchroom moeten lopen :lol:
Zelfs met streaming aanvoer kun je dat heel eenvoudig regelen. Dat hoeft geen excuus te zijn.

piratenhenkie

Bericht door piratenhenkie » 07 sep 2017 07:33

Het hele probleem bij WEEFF is dat ze het technisch niet voor elkaar hebben en gedwongen nu gezamenlijk uitzendingen moeten maken, bestuurlijk is het waarschijnlijk allemaal wel voor elkaar en hoe je de politiek moet bespelen ook, maar hoe je luisterare radio moet maken dat is heel iets anders. :cry:

Wie is er in godsnaam verantwoordlijk voor de nieuwe jingles geen idee wat er gezongen word, er was waarschijnlijk geen budget meer voor een knap ingezongen jingle pakket. Op de radio geen nieuws te horen uit de regio, interviews verslaggeving etc.. Alleen voicetrack programma's met ik draai een plaatje voor het vullen van een gaatje niets actueels uit de regio te horen.

Met TV komen ze ook al niet veel verder dan het opnieuw uitzenden van NH filmpjes, NH Nieuws en het NOS Nieuws en een kabelkrant met nieuws wat je overal al kunt lezen. Er zijn kleine lokale omroepen in de regio die het veel beter doen met nog minder budget ook, bijvoorbeeld SchagenFM, RTV80 en Alkmaar Centraal.

Kortom het is allemaal niet wat me deze nieuwe streekomroep voor Westfriesland en dit na 2 jaar als huidige vergunninghouder, wie hiervoor verantwoordlijk is moet zich diep schamen om zo met gemeenschapsgeld om te gaan. :oops: :mad:

hokkie

Bericht door hokkie » 01 okt 2017 18:36

Het rommelt dat het donderd daar. Veel voormalig radio Hoorn medewerkers zijn op gestapt of staan op het punt. De nieuws en sportredacties zijn bijna niet meer bestaand. Veel onvrede daar over de gang van zaken. Als je ook kijkt naar de programmering is van Hoorn bijna niets meer over. Waar ze de licentie op verkregen hebben , meer informatie uit de regio, is niets terecht gekomen. Het is nu meer praatje plaatje verhaal geworden dat wat ze juist aan de gemeentes verkocht hadden dat ze dat beter konden als West-Friesland radio. Volgens mij voldoen ze nu niet aan de Mediawet en aan het zender verhaal van 1 zender, ze draaien met de voormalige zenders van Hoorn en Enkhuizen. Het is te triest voor woorden
laat Hoorn horen

radiogolfje

Bericht door radiogolfje » 01 okt 2017 18:47

Ze zijn zelfs van de kabel af. Was afgelopen week in Hoorn en je hoort ruis op 96.5 en dat andere kanaal wordt ook niet doorgegeven.

Dus misschien maken ze nog programma's, maar hoe moet je dat ontvangen. Geen etherzender, geen kabel. Wordt zeker een internetstation ??

Oja, ze zitten wel op DAB+ kanaal 6A vanuit Hipo.

hokkie

Bericht door hokkie » 01 okt 2017 19:30

Kabel doet het gewoon hoor
laat Hoorn horen

radiogolfje

Bericht door radiogolfje » 01 okt 2017 20:57

Ah, dan is die weer gemaakt.

piratenhenkie

Bericht door piratenhenkie » 02 okt 2017 20:18

Dat is toch lachen gieren brullen -+dance , daar ga je dan met je grote mond. Hoog van de toren blazen en niks presteren. :lol:

Is waarschijnlijk de volgende lokale omroep waar de stekker uitgetrokken wordt -zzz , wat een amateurisme. En dat met een budget van ruim 110.000 euro volgens de voorzitter, en dat is niet voldoende voor een breed media aanbod?

radiogolfje

Bericht door radiogolfje » 02 okt 2017 22:20

breed media aanbod? wwwwww

Misschien waren ze weken lang alleen te horen op de luidsprekers in de eigen studio :))

Plaats reactie