lokale (streek) omroepen op DAB

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?
doc_nl

Re: lokale (streek) omroepen op DAB

Bericht door doc_nl » 16 aug 2017 17:27

Iemand iets gehoord wat Drechtstad FM/RTV Dordrecht, Atos, RTV Papendrecht, Merweradio, Klokradio, Radio Hoeksche Waard en RTV Ridderkerk gaan doen? Zouden prima samen in een mux kunnen.

Richard V

Bericht door Richard V » 16 aug 2017 18:49

Hier in Zoetermeer weinig verschil met voorheen.

radiogolfje

Bericht door radiogolfje » 16 aug 2017 20:33

Zit hoekse waard niet bij Barendrecht en albrandswaard ?? die zijn volgens mij wel bezig.
www.dabpartners.nl voor lokale DAB zenders.

lion

Bericht door lion » 16 aug 2017 20:41

Richard V schreef:
16 aug 2017 18:49
Hier in Zoetermeer weinig verschil met voorheen.
Ik heb hier in Den Haag Segbroek ook nog geen verbetering.

doc_nl

Bericht door doc_nl » 16 aug 2017 22:59

radiogolfje schreef:
16 aug 2017 20:33
Zit hoekse waard niet bij Barendrecht en albrandswaard ?? die zijn volgens mij wel bezig.
Barendrecht is Exxact en die draaien idd al op DAB mee met Vlaardingen. Albrandswaard volgens mij nog niet, maar die zou daar prima bijpassen

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM » 17 aug 2017 07:25

Kan je de betere ontvangst bevestigen? je woont bij/in Madurodam?
Tsja, zo'n 15 jaar geleden toen ik hier een account aanmaakte nog wel ;) Alweer ruim wat jaren geleden verhuisd naar Haagse Hout/Mariahoeve tegen Leidschendam-Voorburg aangeplakt. Als ik mijn best doe zie ik hier vanuit het dakraam de zendmast van Bezuidenhout. Geen idee of de steunzender op DAB+ ook vanuit die mast afkomstig is, maar ik heb toch echt het idee dat het signaal hier sinds gisteren een stuk beter is geworden. Valt ook niet af te lezen aan de extra informatie die meegestuurd wordt met het DAB+ signaal. Of kan ik dat toch ergens zien ?
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

Richard V

Bericht door Richard V » 19 aug 2017 22:57

Op www.radio-tv-nederland.nl/ staat te lezen dat Impact AM niet meer te horen is via DAB+ in Wageningen. Dat zou verklaren waarom Midland NL niet meer in Leiden te horen is. Ook Feel Good Radio is momenteel niet te horen in Leiden maar Unity FM is dan weer terug.
Volgens het bericht zal Impact AM straks ook niet meer te ontvangen zijn via de DAB+ van Zandvoort en Ouder-Amstel. Nu zijn vanavond AMW, Dance Radio en Jamm FM niet te ontvangen via Leiden, dus misschien zijn alle uitwisselingen bij ieders ensemble gestopt.

Richard V

Bericht door Richard V » 21 aug 2017 21:34

Gaat nu wel heel hard met het verdwijnen van lokale stations. Zoetermeer FM is verdwenen van het Leidse ensemble, en Rijswijk ligt er in zijn geheel uit. Zou het toch iets te maken hebben met de Buma die meer geld wil zien omdat enkele stations ook buiten hun regio te horen zijn ?

rvbracht

Bericht door rvbracht » 21 aug 2017 22:51

Die *@&€!*(/! van de BUMA verkloten alles op radio gebied, dus die zullen dit ook wel weer op hun geweten hebben.

radiogolfje

Bericht door radiogolfje » 22 aug 2017 09:42

Of het de Buma is of gewoon inzichten van diegene die de multiplex beheerd ???

Rijswijk heeft netwerk problemen na onweer, en geen netwerk is geen verbinding dus geen DAB.. (iets met server down of zo, geld ook voor ZFM en Dance radio)

DX'r

Bericht door DX'r » 22 aug 2017 11:19

radiogolfje schreef:
22 aug 2017 09:42
Of het de Buma is of gewoon inzichten van diegene die de multiplex beheerd ???

Rijswijk heeft netwerk problemen na onweer, en geen netwerk is geen verbinding dus geen DAB.. (iets met server down of zo, geld ook voor ZFM en Dance radio)
Het zou Buma Stemra zijn die iedere uitbreiding buiten het eigen verzorgings gebied gaat aanrekenen.
Verwacht dat AMW, Dance Radio en Olympia Radio straks ook wel een keer wakker schrikken of ze moeten geld zat hebben en/of het er voor over hebben

radiogolfje

Bericht door radiogolfje » 22 aug 2017 15:10

Gaat er meer om dat de lokale radio al buma betaald, dus zit die op DAB is er niets aan de hand. Maar veelal komen er ook andere (internet) omroepjes op de stream die nog geen buma betalen, en die krijgen een aanslag.
Dance radio is een thema kanaal van de lokale omroep ZFM, dus maakt onderdeel uit van een lokale radio. Olympia en AMW weet ik niet.
Ze zeggen dat thema kanalen dan hun rechten betalen via de moeder omroep. (Maar daar heb ik dan weer geen verstand van, maar van horen zeggen)

DX'r

Bericht door DX'r » 22 aug 2017 18:42

radiogolfje schreef:
22 aug 2017 15:10
Gaat er meer om dat de lokale radio al buma betaald, dus zit die op DAB is er niets aan de hand. Maar veelal komen er ook andere (internet) omroepjes op de stream die nog geen buma betalen, en die krijgen een aanslag.
Dance radio is een thema kanaal van de lokale omroep ZFM, dus maakt onderdeel uit van een lokale radio. Olympia en AMW weet ik niet.
Ze zeggen dat thema kanalen dan hun rechten betalen via de moeder omroep. (Maar daar heb ik dan weer geen verstand van, maar van horen zeggen)
Verklaart dan niet waarom de lokale omroepen Feelgood, jammfm en zoetermeerfm in Leiden eraf gehaald zijn

radiogolfje

Bericht door radiogolfje » 22 aug 2017 18:54

Nee, dat verklaart het niet nee. Maar het is ook hobby en je weet niet hoe de wind waait.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 22 aug 2017 20:30

DX'r schreef:
22 aug 2017 18:42
radiogolfje schreef:
22 aug 2017 15:10
Verklaart dan niet waarom de lokale omroepen Feelgood, jammfm en zoetermeerfm in Leiden eraf gehaald zijn
Zou ik maar niet te hard roepen dance radio maakt onderdeel uit zfm zoeterneer , dance radio is toch 100% Amsterdam ( piraat of nu legaal station ) -bier

Plaats reactie