Streekomroep Midvliet niet zeker van voortbestaan

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

Diamantje

Streekomroep Midvliet niet zeker van voortbestaan

Bericht door Diamantje »

TWEE PARTIJEN IN DE RACE VOOR ZENDMACHTIGING WASSENAAR

Er zijn twee partijen in de race voor de zendmachtiging van lokale omroep in de gemeente Wassenaar. Officieel loopt de vergunning begin januari af. De gemeenteraad wil binnenkort de knoop doorhakken wie zich de komende vijf jaar lokale omroep voor de gemeente Wassenaar mag noemen.

Twee partijen

Naast de huidige vergunninghouder, Midvliet FM/TV, is ook een nieuwe partij in de race voor de zendmachtiging in de Zuid-Hollandse gemeente: Stichting Omroep Wassenaar. Midvliet FM/TV is naast de huidige lokale omroep van Wassenaar ook de lokale omroep voor de gemeente Leidschendam-Voorburg. De lokale omroep brengt voor beide gemeenten hetzelfde radio- en televisieprogramma.

Stichting Omroep Wassenaar wil een “lokaler” media-aanbod gaan brengen voor Wassenaar dan de huidige lokale omroep. De nieuwe lokale omroep van de Stichting Omroep Wassenaar gaat wel deel uitmaken van een streekomroep maar het programma wordt op bepaalde tijden ontkoppeld voor lokaal nieuws uit de gemeente Wassenaar. “Ieder half uur zullen er lokale nieuwsbulletins gebracht worden op de nieuwe omroep.”, aldus de stichting.

Voorkeur

Het College van burgemeester en wethouders in Wassenaar had de commissieleden geadviseerd om geen voorkeur uit te spreken voor een omroep en het Commissariaat voor de Media te laten kiezen. Tijdens de commissievergadering in december gaf het merendeel van de gemeenteraad echter aan dat ze niet willen dat een extern orgaan dit besluit neemt en dat ze de verantwoordelijkheid bij zichzelf willen houden.

Het raadsbesluit over dit onderwerp is daarom uitgesteld tot begin dit jaar. In een debat dat ruim vijf kwartier duurde leek de meerderheid een voorzichtige voorkeur uit te spreken voor het nieuwe initiatief van Stichting Omroep Wassenaar. De gemeenteraad heeft beide kandidaten, Stichting Omroep Wassenaar en Midvliet FM/TV, gevraagd om nogmaals op papier te zetten wat ze te bieden hebben.

Rijswijk

Midvliet FM/TV deed op haar beurt afgelopen maanden ook een gooi naar de zendmachtiging in de buurgemeente Rijswijk. Hiervoor was de omroep een samenwerkingsverband aangegaan met de lokale internetzender Super FM. De gemeenteraad van Rijswijk koos echter unaniem om de zendmachtiging te gunnen aan de huidige vergunninghouder: Stichting Omroep Rijswijk.

Stichting Omroep Rijswijk is sinds een aantal maanden een samenwerkingsverband aangegaan met Feel Good Radio, de lokale omroep die ook actief is in de buurgemeente Pijnacker-Nootdorp. Super FM heeft sinds kort haar uitzendingen via Internet gestaakt. Het Commissariaat voor de Media zal uiteindelijk besluiten wie de zendmachtiging voor de komende vijf jaar zal krijgen. In vrijwel alle gevallen volgt het Commissariaat de voorkeur van de gemeente op.

Bron: http://www.mediamagazine.nl/twee-partij ... wassenaar/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is geel met bruin en het kruipt over de grond................. Een giraf met hoogtevrees!
FvP2

Re: Streekomroep Midvliet niet zeker van voortbestaan

Bericht door FvP2 »

Tja waar er 2 honden vechten om 1 been, gaat het 3e er mee heen. Dus zal Feel Good Radio het wel worden. Om de honden nog maar eens te noemen, likken bij de juiste mensen kan ook een hoop schelen. Dan is het hier dus geen wedstrijd voor de partij met de grootste zender of de hoogste antenne, maar met de langste tong.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Frank van Putten schreef:Tja waar er 2 honden vechten om 1 been, gaat het 3e er mee heen. Dus zal Feel Good Radio het wel worden. Om de honden nog maar eens te noemen, likken bij de juiste mensen kan ook een hoop schelen. Dan is het hier dus geen wedstrijd voor de partij met de grootste zender of de hoogste antenne, maar met de langste tong.
Nee geen lange tong maar elleboog tot aan je schouder :))
Trekhaak

Bericht door Trekhaak »

Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat de gemeente kijkt naar wat de beide partijen te bieden hebben. Lijkt me logischer.
deradioluisteraar

Bericht door deradioluisteraar »

Domeinnaam voor Omroep Wassenaar is er al: http://www.omroepwassenaar.nl/
Wellicht is dit daarna de volgende stap: http://www.omroepleidschendamvoorburg.nl/
Al met al wordt het voor Midvliet ondertussen wel erg lastig om zelfstandig naar status van streekomroep te groeien.
Volgens SIDN info zijn beide domeinnamen inderdaad geregistreerd door iemand die met "Feel Good" achtergrond.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Blijf het een rare truc vinden , waarom gebruikt men (*)een andere naam terwijl de hele wereld weet dat Feel Good Radio(*!) daar achter zit.
Er blijft een rare nasmaak aan dit soort actie's hangen. Ik ben benieuwd wat men hier mee wil winnen. ???
Diamantje

Bericht door Diamantje »

Echtwel schreef:Blijf het een rare truc vinden , waarom gebruikt men (*)een andere naam terwijl de hele wereld weet dat Feel Good Radio(*!) daar achter zit.
Er blijft een rare nasmaak aan dit soort actie's hangen. Ik ben benieuwd wat men hier mee wil winnen. ???
Ik heb het artikel nog eens gelezen en lees dat een stichting een aanvraag doet voor een vergunning. Er staat ook dat ze een lokaler media aanbod willen bieden dan de huidige omroep. Zou dat de reden kunnen zijn dat er een aparte stichting is opgericht? Er staat ook dat ze deel gaan uitmaken van een streekomroep. Mogelijk zie ik iets over het hoofd, maar wat zou de 'truc' hier aan zijn en welke nasmaak krijg je hier van? Ik lees alleen maar feitelijkheden. Of deze juist zijn weet ik niet, maar ik neem aan dat de auteur van het bericht dit heeft uitgezocht.

Een stichting doet een aanvraag en krijgt een vergunning. Vervolgens voegt deze zich bij een streekomroep. Daar is toch niets mis mee? Volgens mij is dat precies wat de overheid in Nederland wil.
Het is geel met bruin en het kruipt over de grond................. Een giraf met hoogtevrees!
deradioluisteraar

Echtwel schreef:Blijf het een rare truc vinden , waarom gebruikt men (*)een andere naam terwijl de hele wereld weet dat Feel Good Radio(*!) daar achter zit.
"Men" gebruikt géén andere naam. De lokale omroep heet officieel gewoon Stichting Omroep Wassenaar.

Meer inhoudelijk: de afgelopen jaren leek de nieuwsvoorziening van Midvliet FM, de radio dus, met een uurtje in de week niet over te houden. Dus logisch dat een nieuw initiatief met meer plaatselijk nieuws overdag een kans maakt bij de gemeenteraad van Wassenaar.
Laatst gewijzigd door deradioluisteraar op 04 jan 2016 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Laat ik nou toevallig dicht bij het vuur hebben gezeten, en dus weet " echt wel " waar ik over praat.
Ik laat de rest aan de lokale overheid over...
deradioluisteraar

Zelfs de politiek in Wassenaar is op de hoogte van de roepnaam van Stichting Omroep Wassenaar. De naam Feel Good staat namelijk gewoon in de stukken:
De nieuwe kandidaat is Stichting Omroep Wassenaar, die onder de vlag van Feel Good Radio in Wassenaar wil gaan uitzenden. Feel Good Radio opereert nu in Pijnacker Nootdorp en in Rijswijk, in samenwerking met de Stichting Omroep Rijswijk. Midvliet en Stichting Omroep Wassenaar hebben in verschillende gesprekken met de gemeente aangegeven niet met elkaar te willen samengaan, maar in de toekomst wellicht wel samen te willen werken.
Bron: http://player.companywebcast.com/gemeen ... /nl/player" onclick="window.open(this.href);return false;
optimod

Bericht door optimod »

Feel Good Radio is goed aan de weg aan het timmeren. Like.
Trekhaak

Bericht door Trekhaak »

Nou, dat bevestigt dat @Echtwel dus @Echtniet weet waar hij over praat. De trucjes die hij benoemt zijn dus gewoon bekend bij de raadsleden. Misschien toch even wat beter huiswerk doen voordat er dingen geroepen worden hier.

En als het inderdaad waar is wat @nootdorpseluisteraar zegt en er geen lokaal nieuws op Midvliet wordt uitgezonden, dan zal de gemeenteraad dat ook wel weten en de juiste keuze op basis daarvan wel maken.

Onder het linkje dat ik vind in de laatste post zie ik ook het PBO van beide omroepen staan. Er zitten 3 leden uit Wassenaar in het PBO van Midvliet. Stichting Omroep Wassenaar heeft er zo te zien 17. Er dan wel van uitgaande dat die mensen allemaal uit Wassenaar komen, maar zo lijkt het wel. Ik ga zo die andere documentjes ook eens doorlezen. Nooit geweten dat dit soort dingen gewoon vrij toegankelijk zijn om in te zien.
deradioluisteraar

nootdorpseluisteraar schreef:Meer inhoudelijk: de afgelopen jaren leek de nieuwsvoorziening van Midvliet FM, de radio dus, met een uurtje in de week niet over te houden.
Update: vandaag heb ik toch maar weer eens geluisterd naar Midvliet en ik werd zowaar verrast met regionieuws overdag na het NOS nieuws. Kennelijk had ik gemist dat men daarmee was begonnen?
Diamantje

Bericht door Diamantje »

nootdorpseluisteraar schreef:
nootdorpseluisteraar schreef:Meer inhoudelijk: de afgelopen jaren leek de nieuwsvoorziening van Midvliet FM, de radio dus, met een uurtje in de week niet over te houden.
Update: vandaag heb ik toch maar weer eens geluisterd naar Midvliet en ik werd zowaar verrast met regionieuws overdag na het NOS nieuws. Kennelijk had ik gemist dat men daarmee was begonnen?
Dit hebben ze gedaan omdat hun vergunning bijna afloopt en er blijkbaar kapers op de kust zijn. Tot voor kort was er geen letter lokaal nieuws op de radio te ontdekken. Als we het dan toch over trucjes hebben mag ik hopen dat de gemeenteraad dit wel door heeft in die regio. Ze hebben in de afgelopen jaren niets toegevoegd voor de lokale bevolking van Leidschendam-Voorburg en Wassenaar op de radio. Ik neem aan dat de gemeenteraad dat ook wel weet. Beetje laat om 4 dagen voor het verlopen van je vergunning ineens met lokaal nieuws te beginnen. Daar hadden ze 1821 dagen eerder mee moeten komen. :D
deradioluisteraar

Update: nog meer domeinnamen "ontdekt":
- http://feelgoodleidschendam.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://feelgoodvoorburg.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://feelgoodwassenaar.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ter geruststelling voor de lokale omroepen daar: feelgooddelft en feelgoodzoetermeer zijn nog vrij. :D
Plaats reactie