Samenwerking Lokalo's Rijswijk en Pijnacker-Nootdorp

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?
Plaats reactie
MFM

Re: Samenwerking Lokalo's Rijswijk en Pijnacker-Nootdorp

Bericht door MFM » 02 sep 2017 18:27

Als het op zwartmakerij lijkt dan is het vaak ook zwartmakerij.
Ik kom als buitenstaander al heel wat andere uitkomsten dan die politici tegen wanneer ik naar het kostenplaatje kijk en nareken. En als het goed is is een begroting geen jaarrekening. En een jaarrekening daar rommel je niet mee. Dat laat de accountant nooit toe. (gaan we maar even vanuit).

boxfm

Bericht door boxfm » 02 sep 2017 18:57

radiogolfje schreef:
02 sep 2017 17:19
Lijkt me een smakelijk partijtje zwart maken.
Dit is gewoon puur smaad. En een politieke partij hoort zaken inderdaad uit te zoeken, maar dan wel goed en niet direct alles te publiceren als niet zeker is dat het klopt.

Bijvoorbeeld: "De kosten voor WNC nieuws worden jaarlijks opgevoerd ter hoogte van €3550,- maar bedragen in werkelijkheid €700,- per jaar. – http://www.worldnewscompany.com/?page_id=12". FeelGood laat nieuws op maat maken door WNC, inclusief regionale/lokale nieuwtjes. En dat kost echt geen 700 euro per jaar hoor.

Ook dit is grote onzin:
FeelGood Radio werd al eerder door de Belgische CvdM geschorst. FeelGood Radio zond eerder vanaf 2012 uit in Essen en Rozendaal. Die uitzendingen werden gedaan vanuit Wuustwezel (Belgie), zodat men zich niet aan de Nederlandse regelgeving hoefde te houden. Echter werd op een illegale manier uitgezonden richting Nederland. De VRM schorste daarom in januari 2014 de doorgifte van FeelGood (die al in 2013 werden gestaakt), waarna Koeijvoets en De Jong naar Zoetermeer vertrokken.
FeelGood huurde de frequentie. Omdat de eigenaar van de zendmast en frequentie zich niet aan de regels omtrent zendmasten/etc hield, moest de zender uit. Hierdoor was het ook einde verhaal voor FeelGood op die frequentie.

In de link die de partij deelt staat het ook gewoon letterlijk. Het VRM schrijft:
"zendlocatie als Radio Contrast in Wuustwezel, op meer dan twaalf kilometer vanaf de vergunde locatie (Essen) en buiten de lokaliteit waarvoor de radio-omroeporganisatie erkend is. De radio werkte er met richtantennes richting Nederland, wat ernstige storingen op de luchtvaartband veroorzaakte." -> http://www.vlaamseregulatormedia.be/en/ ... adio-essen

Lijkt dus duidelijk een kwestie van smaad. En dat is niet de eerste keer. Kortgeleden beweerde de partij nog dat Joey Koeijvoets achter Fresh FM zat, terwijl hij daar alleen een blauwe maandag voicetracks in heeft gesproken.

radiogolfje

Bericht door radiogolfje » 02 sep 2017 19:48

Soms moet een externe de politiek even wakker schudden. Het hoeft maar een kort gesprekje met de commissie ABZ te zijn en dan gaan ze de andere kant bekijken.
Alleen hoe je dat moet doen is wel eens lastig.
Lasercom, de betaalbare DAB zender

radiogolfje

Bericht door radiogolfje » 02 sep 2017 19:50

Als je wat verder terug zoekt heb ik bijna het idee dat Echtwel achter de coup poging zit om Feelgood te wippen om daarna zelf radiootje te mogen spelen.

Diamantje

Bericht door Diamantje » 06 sep 2017 07:32

radiogolfje schreef:
02 sep 2017 19:50
Als je wat verder terug zoekt heb ik bijna het idee dat Echtwel achter de coup poging zit om Feelgood te wippen om daarna zelf radiootje te mogen spelen.
Nog opvallender dat Echtwel nu ineens stil is. En wie zwijgt....
Het is geel met bruin en het kruipt over de grond................. Een giraf met hoogtevrees!

Echtwel

Bericht door Echtwel » 06 sep 2017 14:15

Diamantje schreef:
06 sep 2017 07:32
radiogolfje schreef:
echt wel niet ;-)

Het hele verhaal is anders dan hier of op andere forums geroepen word.

# IK heb gezien het onderzoek van de Gemeente besloten deze uitkomst af te wachten....
Feit:
# Feit is wel sinds Feel Good in Rijswijk de zender beheerd er geen studio meer is, alle medewerkers zitten o.a. in Delft...En de zender op voice tracks draait en een kloon is van Sky radio zoals in de jaren 90's.

natuurlijk wel logisch als je onderstaande link goed leest ....
https://www.zzpservicedesk.nl/profiel/9 ... jvoets.htm

# Wat ik wel na wil geven is dat Feel Good op TV ( kabelkrant) en op het internet een prima lokale berichten neerzet. Al vind ik voor een kliene gemeente wel dat ze veel Facebooks likes hebben ( te veel ) Hoger dan een grote commerciële omroep.

Ik laat het voor als nog hierbij.

En laat de officiële organisaties hun werk doen.

https://rijswijksdagblad.nl/onafhankeli ... ood-radio/
en een vos verleert nooit zijn streken.
https://www.telstar-online.nl/nieuws/ac ... -regulator

Diamantje

Bericht door Diamantje » 07 sep 2017 13:55

Echtwel schreef:
06 sep 2017 14:15
Diamantje schreef:
06 sep 2017 07:32
radiogolfje schreef:
echt wel niet ;-)

Het hele verhaal is anders dan hier of op andere forums geroepen word.

# IK heb gezien het onderzoek van de Gemeente besloten deze uitkomst af te wachten....
Feit:
# Feit is wel sinds Feel Good in Rijswijk de zender beheerd er geen studio meer is, alle medewerkers zitten o.a. in Delft...En de zender op voice tracks draait en een kloon is van Sky radio zoals in de jaren 90's.

natuurlijk wel logisch als je onderstaande link goed leest ....
https://www.zzpservicedesk.nl/profiel/9 ... jvoets.htm

# Wat ik wel na wil geven is dat Feel Good op TV ( kabelkrant) en op het internet een prima lokale berichten neerzet. Al vind ik voor een kliene gemeente wel dat ze veel Facebooks likes hebben ( te veel ) Hoger dan een grote commerciële omroep.

Ik laat het voor als nog hierbij.

En laat de officiële organisaties hun werk doen.

https://rijswijksdagblad.nl/onafhankeli ... ood-radio/
en een vos verleert nooit zijn streken.
https://www.telstar-online.nl/nieuws/ac ... -regulator
Volgens mij staat er heel duidelijk bij het artikel van Telstar dat het niet waar is volgens die zendercoördinator. Ik heb het rapport van de VRM hierover eens gelezen waarnaar gelinkt wordt en daar zie ik geen Feel Good Radio in terugkomen als verantwoordelijke partij. Een stichting (ik denk de vergunninghouder) heeft hiervoor een boete gekregen. Nu ben ik geen journalist, maar volgens mij klopt het artikel dus niet.

En in het stuk van dat Rijswijkse krantje zie ik eenzijdige berichtgeving. Is daar niet een stukje wederhoor vergeten? Ik noem het riooljournalistiek van de bovenste plank en misgunning naar elkaar. Daarom is er zoveel ruzie en onenigheid in het wereldje. En laten we eerlijk zijn. Het is en blijft een lokaal zendertje. What's the big deal guys?
Het is geel met bruin en het kruipt over de grond................. Een giraf met hoogtevrees!

boxfm

Bericht door boxfm » 07 sep 2017 17:05

Echtwel schreef:
Feit:
Op het forum wordt afgegeven op zenders die SkyRadio of 538 nadoen, maar die zenders hebben tenminste begrepen dat zij er zijn voor een breed publiek in hun uitzendgebied en proberen deze op te zoeken. En dit wordt -godzijdank!- niet gedaan met een uurtje klassiek gevolgd door een uurtje rock en een uurtje gospel muziek.

Het SkyRadio van vandaag lijkt meer op een nonstop 538, de softpop muziek is zo goed als verdwenen. Dat zorgt dus voor een gat, mooi toch als je daar in kan springen. In het buitenland zijn er genoeg goedlopende softpop zenders, in Melbourne zelfs marktleider. Ook in Nederland is er markt voor. Als lokale zender richt je je zo op een brede doelgroep én ben je onderscheidend. What's the problem?

En als radioliefhebber hebben we natuurlijk liever alles live. Maar een lokale omroep met een volledige dagprogrammering is anno 2017 helaas nog steeds niet de standaard. Dus dat Feel Good Radio dit wel heeft, al is het met voicetracks, lijkt mij een positief iets. En ook met voicetracks kan je gewoon actueel zijn hoor, vooral in Pijnacker-Nootdorp zal niet ieder moment van de dag groot nieuws plaatsvinden. En gebeurt dat wel, dan spreek je een extra voicetrack in of zorg je gewoon voor actueel regionieuws.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 07 sep 2017 23:30

boxfm schreef:
07 sep 2017 17:05
Echtwel schreef:
Feit:
Op het forum wordt afgegeven op zenders die SkyRadio of 538 nadoen, maar die zenders hebben tenminste begrepen dat zij er zijn voor een breed publiek in hun uitzendgebied en proberen deze op te zoeken. En dit wordt -godzijdank!- niet gedaan met een uurtje klassiek gevolgd door een uurtje rock en een uurtje gospel muziek.

Het SkyRadio van vandaag lijkt meer op een nonstop 538, de softpop muziek is zo goed als verdwenen. Dat zorgt dus voor een gat, mooi toch als je daar in kan springen. In het buitenland zijn er genoeg goedlopende softpop zenders, in Melbourne zelfs marktleider. Ook in Nederland is er markt voor. Als lokale zender richt je je zo op een brede doelgroep én ben je onderscheidend. What's the problem?

En als radioliefhebber hebben we natuurlijk liever alles live. Maar een lokale omroep met een volledige dagprogrammering is anno 2017 helaas nog steeds niet de standaard. Dus dat Feel Good Radio dit wel heeft, al is het met voicetracks, lijkt mij een positief iets. En ook met voicetracks kan je gewoon actueel zijn hoor, vooral in Pijnacker-Nootdorp zal niet ieder moment van de dag groot nieuws plaatsvinden. En gebeurt dat wel, dan spreek je een extra voicetrack in of zorg je gewoon voor actueel regionieuws.
Was dat allemaal wel zo ...maar .....als ze(FG) gewoon een "commercieel kaveltje "hadden gekocht ja . MAAR het is een publieke lokale omroep en NIET om een voicetrack webradio [ Sorry O ;-) ] of Lokale Kloon van 538 of skyradio. Dan vind ik Den Haag FM 92.0 het wel begrepen te hebben en zich netje houd aan de lokale norm.

Diamantje

Bericht door Diamantje » 08 sep 2017 18:41

Ik heb deze week weer eens wat zenders geluisterd en hoor toch gewoon lokaal nieuws op de zender van Rijswijk draaien. Volgens mij hoorde ik dat om de drie liedjes voorbij komen ofzo. Ben er nu op gaan letten natuurlijk. Op de websites lees ik lokaal nieuws van vandaag. Sterker nog, het is veel en het lijkt erop dat er daar ook een actieve redactie aan het werk is. Op de website zie ik een kabelkrant, die overigens wel eens een nieuw vormgevinkje kan gebruiken, maar dat terzijde.

Ik heb ook even geluisterd naar Midvliet. Die draait alleen maar muziek met één lokaal nieuws blokje per uur volgens mij. Ook die mag de kabelkrant wel eens vernieuwen, maar ook gewoon nieuws. Op de radio beduidend minder lokaal nieuws overdag en op de website veel minder lokaal nieuws en voornamelijk persberichten. Waarom schrijft daar niemand over?

Bij de zender uit Zoetermeer hoorde ik een hitradioformat met wat nieuwsupdates. Ook strak met leuke jingles. Die hebben dan weer geen website, maar vond wel een Facebook pagina die veel volgers heeft en naar mijn idee ook een actieve redactie heeft, met zelfs videoreportages.

De drie zenders die ik gehoord heb zijn inhoudelijk niet heel verschillend van elkaar. Ze brengen muziek met nieuws. En heel eerlijk heb ik het idee dat ik op Feel Good Radio de meeste nieuwsupdates hoorde. Welke intenties en gedoe dan ook. Waarom zeurt hier niemand over de andere omroepen in de regio als ze hetzelfde of zelfs minder lokaal lijken te zijn? Is er een persoonlijk belang bij bepaalde mensen dat meetelt in de berichten die gepost worden?

radiogolfje

Bericht door radiogolfje » 14 sep 2017 08:41

Geen studio in Rijswijk, of een nep studio.
We gaan het morgen zien, ik ben uitgenodigd voor een kop koffie -bier

radiogolfje

Bericht door radiogolfje » 15 sep 2017 16:52

En de koffie in de studio was goed. Klein maar fijn zou ik zeggen, en een mooie locatie. Maar een studio is er inderdaad.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 17 sep 2017 18:00

radiogolfje schreef:
15 sep 2017 16:52
En de koffie in de studio was goed. Klein maar fijn zou ik zeggen, en een mooie locatie. Maar een studio is er inderdaad.
Alleen moest je ff naar Zoetermeer fietsen :)

radiogolfje

Bericht door radiogolfje » 17 sep 2017 18:31

Nee hoor, gewoon in Rijswijk. Auto neerzetten, even zoeken, dat wel, en naar binnen.
En op googlemaps is het 862m van de zenderopstelplaats af. :))

Wat moet ik in Zoetermeer doen. Daar zit toch ZFM.

Diamantje

Bericht door Diamantje » 18 sep 2017 17:05

radiogolfje schreef:
17 sep 2017 18:31
Nee hoor, gewoon in Rijswijk. Auto neerzetten, even zoeken, dat wel, en naar binnen.
En op googlemaps is het 862m van de zenderopstelplaats af. :))
Heb je ook foto's gemaakt?

Plaats reactie