LO Waalwijk gaat tweede frequentie in gebruik nemen

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?
Debaser

Re: LO Waalwijk gaat tweede frequentie in gebruik nemen

Bericht door Debaser » 04 jun 2015 15:34

Dipolo schreef:Bereik van langstraat nl is slecht, maar mocht even meekijken op hun gesloten Facebook-groep en daar staat dat er met een noodantenne wordt uitgezonden op halve hoogte of zo.
Tja, en dan met 8 watt. Dan kom je dus inderdaad niet ver. Vraag me overigens wel af waarom een lokalo van de zendmast in Loon op Zand moet komen. Lijkt me meer marketing dan wat anders, want op een iets lagere, maar centrale locatie met meer vermogen lijkt me beter. Zo heeft LTV het ook lang genoeg gedaan.

Overigens hier wel redelijke ontvang van Langstraat NL, maar woon ook in de doelgemeente (hoor echter niet tot de doelgroep denk ik).
Be a debaser!

wok

Bericht door wok » 04 jun 2015 15:59

Op de facebook pagina van Langstraat (NL/TV) nog niets te bekennen over noodantenne. Misschien moet dipolo die nog bijwerken.

thepet

Bericht door thepet » 04 jun 2015 23:58

Heb vandaag ongeveer 4 uur naar deze zender geluisterd.
Toch wel leuk dat we in Waalwijk een station hebben met wat Nederlands talige plaatjes, alhoewel het wel een behoorlijk Radio NL gehalte heeft.
Veel nieuwe knallende hits van Nederlandse bodem, wat ik jammer vindt dat is dat er niet echt wat oudere nostalgie (lees piraten knallers) gedraaid wordt.
Na mijn mening is dat hier toch wel vraag naar is, met het piraten verleden in deze regio.

Enig kritieke punt vindt ik toch wel dat er wel enkele platen te horen waren die niet echt een geweldige sound hadden, zoals een slechte MP3.
Misschien iets om aan te werken daar dit station nog in opbouw is.

Nu nog een leuke live presentatie en verwacht dan wel een leuke luisterdichtheid.
Het bereik is beperkt maar wat wil je anders dan met 8 wattjes vanuit LOZ.

Dipolo

Bericht door Dipolo » 06 jun 2015 21:45

Je leest het niet helemaal goed WOK.
Ik heb het gezien in de eigen facebookgroep van de omroep. Maatje van me draait daar. Niet bij Langstraat nl overigens maar bij Langstraat FM.

Zelf zijn ze er nog druk mee bezig krijg ik de indruk in ieder geval. We zullen zien, ikzelf hou niet zo van het nl-genre. Geef mij maar de muziek op 8fm. Das meer mijn ding.

wok

Bericht door wok » 06 jun 2015 23:06

Ik heb het prima gelezen, Dipolo. Zoals ik concludeerde ben je geen buitenstaander anders zou je geen toegang hebben tot interne informatie van een omroep.

Verder concludeer ik dat je hier aan damage control probeert te doen. Dat is jammer, dit hoort een platform te zijn waar op een open en eerlijke manier gediscusseerd hoort te worden.

Dipolo

Bericht door Dipolo » 09 jun 2015 12:26

Goed, jij je zin, al zit je er naast. Je claimt je gelijk maar, ik kan me er niet druk over maken. Ik heb geprobeerd het duidelijk te maken, maar je wil het gewoon niet begrijpen. Je hebt kennelijk iets tegen die LO. En dat mag.
Het moet niet verzanden in een flauwe discussie. Daar houd ik het voorlopig bij.

wok

Bericht door wok » 09 jun 2015 14:14

Dipolo, dat ik "iets tegen die LO" heb volkomen uit de lucht gegrepen. Is dat helder?

genesisfm

Bericht door genesisfm » 13 jun 2015 22:43

Om even op een opmerking van hierboven in te haken
Lijkt me meer marketing dan wat anders
Even een berichtje van de PR man:

Marcel Gremmé
16 mei om 22:54 ·
Elke radiomaker weet het: Hoogte is belangrijker dan vermogen. Wat zouden we vroeger als radiopiraat graag vanaf de TV-toren in Loon op Zand uitgezonden hebben. En nu is het zover: Langstraat NL gaat vanaf 1 juni uitzenden vanaf 122 meter hoogte op de MediaToren in Loon op Zand! En daar ben ik trots op!

Kortom hij krijgt er wel een harde plasser van -love

Dus inderdaad de vraag is, of de hoogte nu veel goed doet!
Als ik rond rij dan hoor ik nergens een stabiel signaal (zelfs rondom de zendmast hoor ik er ruis overheen komen).
Denk dat de oude zender vanuit Kaatsheuvel een beter bereik had!
Laatst gewijzigd door genesisfm op 13 jun 2015 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Het radio virus opgelopen in 1987 sindsdien ongeneeslijk verklaard.

genesisfm

Bericht door genesisfm » 13 jun 2015 22:47

Afbeelding

Dat plaatje ook, die pijl mag 100 meter lager zitten!

JanL

Bericht door JanL » 13 jun 2015 22:49

Hij mag zeker niet te hard zijn. Vergeet niet dat buurman BredaNu op 107.3 ook goed te ontvangen moet zijn rondom Breda.

Debaser

Bericht door Debaser » 13 jun 2015 23:33

genesisfm schreef: Dus inderdaad de vraag is, of de hoogte nu veel goed doet!
Als ik rond rij dan hoor ik nergens een stabiel signaal (zelfs rondom de zendmast hoor ik er ruis overheen komen).
Denk dat de oude zender vanuit Kaatsheuvel een beter bereik had!
Als je ver wilt komen heb je zeker vaak meer profijt van hoogte dan van vermogen. In dit geval gaat het echter om een lokale omroep voor Loon op Zand en Waalwijk en gaat het er dus om dat je in de omgeving goed te ontvangen bent en dat mislukt tot nog toe een beetje.

Opvallend ook dat ze in die advertentie ook maar even twee grotere plaatsen die helemaal niet in hun verzorgingsgebied zitten noemen, ik betwijfel ook of ze daar te ontvangen zijn. Als dat bijvoorbeeld in Dongen het geval zou zijn is het risico op storing op BredaNu ook wel heel groot ineens.
Be a debaser!

thepet

Bericht door thepet » 14 jun 2015 00:25

Het Broertje van Langstraat NL is Langstraat Fm, deze zenden uit vanaf Waalwijk met 79 Watt , Deze hebben duidelijk een groter bereik, gezien hun antenne hoogte van 38 meter.

zie foto bovenste antenne, onderste zijn van Radio 8FM (104,3 Mhz).

Afbeelding

Maar met het beperkte vermogen van 8 watt vanuit de Alticom-toren in Loon op Zand is het voor de gewone burger (doelgroep) het signaal net te zwak om af te stemmen in het ontvangstgebied van Langstraat NL.
Er vanuit gaande dat het signaal veel signaal verlies heeft omdat het beperkte vermogen eerst over de Drunense Duinen heen gaat om vervolgens bij Truus in de woonkamer op de transistor radio binnen te komen.

Dus deze hoge uitzendlocatie is met dit vermogen niet geschikt.
Misschien zijn er nog wel mogelijkheden om de nog geplaatste antenne bovenop het Efteling hotel te gebruiken, voorheen Efteling Radio.

Bij Langstraat FM, wordt ook tijdens de 80 van de Langstraat het vermogen (oogluikend toegezien) opgeschroefd, zodat de wandelaars op hun draagbare radio alle informatie krijgen tijdens de 80.
Dus wie weet wordt het vermogen van Langstraat NL ook wel wat verhoogd.

genesisfm

Bericht door genesisfm » 14 jun 2015 20:43

Grappig van die foto, ik ben namelijk nieuwsgierig van wie die richtantenne is onderaan de mast?

Maar ik weet niet of het vermogen "oogluikend toegezien" wordt opgeschroefd? Want het mag formeel niet en volgens mij weten de controlerende instanties het ook niet (wellicht nu wel als ze dit hier lezen).
Ps. je spreekt over 79 watt dit betreft het ERP vermorgen, de zender heeft volgens mij een vermogen van rond de 40 watt (100W max).

genesisfm

Bericht door genesisfm » 14 jun 2015 20:54

Toevallig lees ik dit:

7-6-'15 Legale zenders rommelen met vermogen tijdens aangekondigde metingen aldus AT

Agentschap Telecom heeft aanwijzingen dat meerdere legale omroepen – zowel landelijk, regionaal als lokaal – hun zendvermogen bewust verlagen bij inspecties van Agentschap Telecom. Daarna draaien zij hun zendvermogen vaak weer omhoog. Dat blijkt uit een analyse van de meetgegevens van het Landelijk Meetnet Telecom (LMT) . Met het LMT is het agentschap in staat om (historisch) veranderingen in veldsterkte waar te nemen. Veranderingen in veldsterkte zijn een indicatie dat het zendvermogen is verhoogd of is verlaagd. De veranderingen in veldsterkte deden zich voor bij een aantal omroepen waarbij een onaangekondigde inspectie niet mogelijk was. Het behoeft geen betoog dat Agentschap Telecom het waargenomen calculerend gedrag van deze omroepen onacceptabel vindt. Niet alleen eigenen deze vergunninghouders zich onrechtmatig een groter verzorgingsgebied toe dan waar zij op grond van hun vergunning recht op hebben. Zij maken ook inbreuk op het verzorgingsgebied van andere vergunninghouders. Het gevolg daarvan kan weer zijn dat ook deze vergunninghouders clandestien met hoger vermogen willen uitzenden om het bereik te verbeteren. Bron: pagina 30 en 31 van "staat van de ether 2014".

genesisfm

Bericht door genesisfm » 14 jun 2015 23:03

@thepet ben jij toevallig:

Groetjes Patrick
(c) Thepet online
pami3516@dds.nl
http://huizen.dds.nl/~pami3516" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie