LO Waalwijk gaat tweede frequentie in gebruik nemen

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?
Dipolo

LO Waalwijk gaat tweede frequentie in gebruik nemen

Bericht door Dipolo » 09 mar 2015 15:13

Zojuist dit gelezen. 1 april grap of eindelijk eens serieus zaken doen daar?

RTV Midden-Brabant, de lokale omroep voor Loon op Zand en Waalwijk, lanceert binnenkort een nieuwe radiozender voor de Langstraat. Het radiostation zal Langstraat NL gaan heten en het gaat landelijk, regionaal en lokaal nieuws, sportnieuws en agendaberichten uitzenden, omgeven door Nederlandstalige muziek.

Langstraat NL richt zich met name op Loon op Zand, De Moer en Kaatsheuvel, maar zal door een wijde ontvangst in de gehele Langstraat te ontvangen zijn en rekent dan ook op luisteraars uit de wijde omgeving.

“We hebben gemerkt dat er in onze regio een grote behoefte bestaat aan Nederlandstalige muziek. Luisteraars kunnen daarvoor wel terecht bij andere zenders, maar dan missen ze weer het nieuws uit hun regio. Wij gaan daar een heel prettig luisterende mix van aanbieden”, aldus voorzitter René Peters van RTV Midden-Brabant. RTV Midden-Brabant wil hiermee de mensen bereiken die met de huidige radiozender niet bereikt worden.

Langstraat NL gaat dus behalve muziek veel nieuws uitzenden: Landelijk, regionaal en lokaal nieuws, agendaberichten van uitjes, activiteiten en evenementen en lokaal en regionaal sportnieuws. Om de 10 minuten is er een informatief blokje.
RTV Midden-Brabant bestuurslid Marcel Gremmé: “Op dit moment wordt alle techniek uitgebreid getest. Eind deze maand zijn wij er klaar voor. Toestemming van het Commissariaat voor de Media is er al, maar het wachten is nu op Agentschap Telecom die wat technische procedures moet afronden.”

Naar verwachting gaat Langstraat NL op 1 mei 2015 officieel de lucht in.

remco_k

Re: LO Waalwijk gaat tweede frequentie in gebruik nemen

Bericht door remco_k » 09 mar 2015 16:15

http://www.cvdm.nl/besluiten" onclick="window.open(this.href);return false;

Niks over te vinden... Waarvan je dan zou kunnen stellen dat er geen toestemming is: ergo, wellicht een grap dus.
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming compleet met gratis web app, statistieken en SSL support!

optimod

Bericht door optimod » 09 mar 2015 16:21

Dezelfde club had jaren geleden ook al zo'n laffe 1 april grap. Maasstad Radio zou terug keren in de ether: http://www.rtvvis.nl/?p=1170" onclick="window.open(this.href);return false;

Dipolo

Bericht door Dipolo » 09 mar 2015 16:28

Nee, ik heb het zojuist al nagevraagd. Ze willen op 1 mei beginnen. Het is ditmaal geen grap. Er is daar vorige week een personeelsmeeting geweest en daar is het ook medegedeeld. Ben benieuwd waar die zender dan komt te staan? Ook in waalwijk?

http://www.bd.nl/regio/tilburg-en-omgev ... -1.4800107

JanL

Bericht door JanL » 09 mar 2015 16:48

Grappig...in Waalwijk 2 stations terwijl er in Breda maar niks van de grond komt. -zzz

DX'r

Bericht door DX'r » 09 mar 2015 19:08

Dipolo schreef:Nee, ik heb het zojuist al nagevraagd. Ze willen op 1 mei beginnen. Het is ditmaal geen grap. Er is daar vorige week een personeelsmeeting geweest en daar is het ook medegedeeld. Ben benieuwd waar die zender dan komt te staan? Ook in waalwijk?
http://www.bd.nl/regio/tilburg-en-omgev ... -1.4800107
Toren Loon op Zand volgens http://www.radio-tv-nederland.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Dipolo

Bericht door Dipolo » 09 mar 2015 19:56

Ja, ik zie het in het bericht maar kan het niet vinden op de Facebookpagina daar. Wel zag ik het op:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... _Nederland

leen

Bericht door leen » 04 mei 2015 19:47

4 mei.....we wachten nog steeds????

DX'r

Bericht door DX'r » 06 mei 2015 10:56

leen schreef:4 mei.....we wachten nog steeds????
1 juni is het zover

Heggeschaar

Bericht door Heggeschaar » 11 mei 2015 23:11

Bijzonder is het wel

Dipolo

Bericht door Dipolo » 23 mei 2015 14:52

Duurde lang, maar volgens mij gaat het nu echt gebeuren daar in Waalwijk:
Of eigenlijk Loon op Zand. Maar ze hadden het dan ook extra druk, want ik hoorde ene Sebastian steeds roepen dat aan het verbouwen waren. Het wordt een geheel nieuwe organisatie.

http://loket.agentschaptelecom.nl/nfr/c ... ntLicense=

Kan goed zijn dat die zender inderdaad de komende week aangaat. Ze kondigen op de nieuwe website tenminste 1 juni aan: http://langstraatmedia.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

We wachten rustig af.

PC_radio

Bericht door PC_radio » 30 mei 2015 11:04

Ik kan me voorstellen dat ze een 2e frequentie in gebruik gaan nemen, dit omdat de 1e frequentie niet het hele gebied kan verzorgen.

Maar of het dan toegestaan wordt om daar een 2e programma op aan te bieden?

Debaser

Bericht door Debaser » 01 jun 2015 12:03

PC_radio schreef:Maar of het dan toegestaan wordt om daar een 2e programma op aan te bieden?
Is een trucje: RTV Midden-Brabant is de omroep voor zowel Waalwijk als Loon op Zand. Ene programma is dan officieel voor Waalwijk en het tweede voor Loon op Zand.
Be a debaser!

powersfred

Bericht door powersfred » 03 jun 2015 19:54

KANSLOOS!

Schandelijk als je na, mag ik aannemen gedegen voorbereidingen zo terug komt. Mensen hier een advies: zet alles gewoon uit en stop er mee. Het slaat helemaal nergens op!

Nu de onderbouwing.

Gisteren reed ik in Tilburg-Noord (Stokkelhasselt ed.). De 107.2 valt daar al weg, dus ontvangst nul-komma-nul. En dat zendt dan uit vanaf de toren in Loon Op Zand, lachwekkend, is hemelsbreed misschien 1,5 kilometer.

Dan het geluid, kansloos. Wellicht geen processing of cheap-ass. Daarbij slechte kwaliteit van mp3'tjes en ook nog eens hele slechte muziek (maar da's smaak). Dat Langstraat NL is m.i.z. zelfs piraat onwaardig.

Dan de 106.8. Bereik ook treurig. Geluid is net zo kansloos als dat van RTV Midden-Brabant.

Waarom zo belabberd terugkomen?! Ik begrijp dat niet. Je doet iets goed en met volle overgave of niet. Maar goed het laat maar weer eens zien dat het hoog tijd wordt dat lokale omroepen in Nederland maar snel tot streekomroepen moeten fuseren, misschien dat dat de kwaliteit ten goede komt.

Dipolo

Bericht door Dipolo » 04 jun 2015 15:19

Joh, denk om je hart! Je zou bijna denken dat je iets tegen ze hebt.

Hoewel ik het deels wel met je eens ben.

Bereik van langstraat nl is slecht, maar mocht even meekijken op hun gesloten Facebook-groep en daar staat dat er met een noodantenne wordt uitgezonden op halve hoogte of zo. Was noodgreep omdat alles nog niet klaar zou zijn en ze hadden aangekondigd om te starten. Ik vind het geluid niet slecht, maar wel veel te zacht. Zou ook nog een processing op komen. Afwachten dus of het beter wordt.

Maar het geluid van langstrata fm is gewoon goed hoor. Het klinkt prima en het bereik is ook prima. Ik hoor ze ruisvrij van Tilburg noord tot Den Bosch west. Ik zou zeggen, probeer eens een andere autoradio :-)

Plaats reactie