Het nieuwe Oke.fm!

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

Johnny Winter

Het nieuwe Oke.fm!

Bericht door Johnny Winter »

Na aanleiding van het topic : AalburgFM.nl heb ik even een nieuw topic gemaakt. Wat vinden jullie van de nieuwe verandering.
Het Oke.fm via de nieuwe frequentie 105.3 en 106.4. Hier kunne jullie de nieuwe reacties kwijt :)
Volg mij op : http://twitter.com/Johnnyvwaubach" onclick="window.open(this.href);return false; | http://facebook.com/Johnnyvanwaubach" onclick="window.open(this.href);return false;
Website : http://www.radiowaubach.nl" onclick="window.open(this.href);return false; | Appstore : http://bit.ly/UesP7t" onclick="window.open(this.href);return false; | info@radiowaubach.nl

Djralph

Re: Het nieuwe Oke.fm!

Bericht door Djralph »

De verandering brengt een professioneler geluid en een professionelere insteek denk ik. Vind het wel een stunt van ze. Via een facebook en twitter bericht zeggen dat je gaan stoppen en dan net na 12 uur op vrijdag 30 november het nieuwe jingle pakket instarten.

HitzRadioFM

Bericht door HitzRadioFM »

Wat DjRalph al zei: Ze klinken veel professioneler en de website vindt ik ook beter
HitzRadioFM, The Best Music!

http://www.HitzRadioFM.tk" onclick="window.open(this.href);return false;
info@HitzRadioFM.tk

DX'r

Bericht door DX'r »

Johnny Winter schreef:Na aanleiding van het topic : AalburgFM.nl heb ik even een nieuw topic gemaakt. Wat vinden jullie van de nieuwe verandering.
Het Oke.fm via de nieuwe frequentie 105.3 en 106.4. Hier kunne jullie de nieuwe reacties kwijt :)
Komt de 105.3 vanaf dezelfde mast ?
http://www.radio-tv-nederland.nl/mast8/ ... g-mast.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
en dus vanaf de nieuwe antennes ?
Afbeelding

hollandio

Bericht door hollandio »

OKe Fm 105.3 komt vanuit Waalwijk volgens mijn info ,

Hollandio,

Zwarte IJsbeer

Bericht door Zwarte IJsbeer »

Ik hoorde vanmiddag de demo van het jinglepakket, geproduceerd door Lekker Hip Audio
http://soundcloud.com/lekker-hip/okefmdemo" onclick="window.open(this.href);return false;
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht

Xeno

Bericht door Xeno »

Wel een beetje jammer dat de site de eerste de beste muziek-template voor Wordpress is (http://try.cro.ma/music/" onclick="window.open(this.href);return false;).

Debaser

Bericht door Debaser »

hollandio schreef:OKe Fm 105.3 komt vanuit Waalwijk volgens mijn info ,
Lijkt me heel sterk. Oke FM is namelijk niet de lokale omroep voor Waalwijk, toch? Dat is volgens mij nog steeds RTV Midden Brabant.

Als lokale omroepen ineens uit mogen gaan zenden vanuit een gemeente waar ze helemaal niet vóór uitzenden, dan zou dat gekke situaties op kunnen leveren. Zetten alle omroepen voor randgemeentes van een grote stad ineens hun antenne midden in die stad. Bijvoorbeeld.
Be a debaser!

fred van laar

Bericht door fred van laar »

Debaser schreef:
hollandio schreef:OKe Fm 105.3 komt vanuit Waalwijk volgens mijn info ,
Lijkt me heel sterk. Oke FM is namelijk niet de lokale omroep voor Waalwijk, toch? Dat is volgens mij nog steeds RTV Midden Brabant.

Als lokale omroepen ineens uit mogen gaan zenden vanuit een gemeente waar ze helemaal niet vóór uitzenden, dan zou dat gekke situaties op kunnen leveren. Zetten alle omroepen voor randgemeentes van een grote stad ineens hun antenne midden in die stad. Bijvoorbeeld.
Als het opstelpunt binnen 1,5km van de gemeentegrens ligt kan er in uitzonderignsgevallen toestemming verleend worden om dit toe te staan.
Er zijn een aantal omroepen die dit al jarenlang doen en de vergunning is hier ook gecoördineerd.
De antennerichting is dan wel over de te verzorgen gemeente en niet over de stad die eromheen ligt.

PhantomFM

Bericht door PhantomFM »

Heren,

Hierover hoeven we niet de speculeren, 105.3 komt vanuit Waalwijk.

Dit opstelpunt heeft een vergunning gekregen om het dode punt richting Drongelen en Dussen op te vangen.
Vanuit Waalwijk word er dus gericht op Drongelen/Dussen, en is niet bedoeld om Waalwijk zelf van signaal te voorzien.

Dat dit signaal in Waalwijk wellicht goed te ontvangen is mooi meegenomen, er zijn veel vaste luisteraars in Waalwijk die dit helemaal niet erg vinden, lijkt me een win-win situatie.
------------------------------------------------------------------
Beter 1Watt op de antenne, dan 100W in de dummy !!

DX'r

Bericht door DX'r »

PhantomFM schreef:Heren,

Dit opstelpunt heeft een vergunning gekregen om het dode punt richting Drongelen en Dussen op te vangen.
Vanuit Waalwijk word er dus gericht op Drongelen/Dussen, en is niet bedoeld om Waalwijk zelf van signaal te voorzien.

Dat dit signaal in Waalwijk wellicht goed te ontvangen is mooi meegenomen, er zijn veel vaste luisteraars in Waalwijk die dit helemaal niet erg vinden, lijkt me een win-win situatie.
Toch wel dwaas dat de 106.4 dat niet afdekt qua signaal. Bij Everdingen zijn ze al te horen met RDS en in Dussen niet = lekker vaag dat AT in deze onzin trapt -zzz

leen

Bericht door leen »

De 106.4 was inderdaad niet dekkend in de gebieden, drongelen, eethen en babylonienbroek! Met de gevraagde2e frequentie is nu dit gebied (tijdens atmosferische storingen) ook goed (lees stereo en rds) te ontvangen.

Dus niks geen onzin!

De grootste onzin staat nog steeds langs de a27 -zzz -zzz -zzz
Laatst gewijzigd door admin5 op 06 dec 2012 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote fix

PhantomFM

Bericht door PhantomFM »

DX'r schreef:

Toch wel dwaas dat de 106.4 dat niet afdekt qua signaal. Bij Everdingen zijn ze al te horen met RDS en in Dussen niet = lekker vaag dat AT in deze onzin trapt -zzz
Tja dat hebben ze destijds geprobeerd op te lossen door 2 element antennes toe te passen, een lastige hoek dus.
De 2 element antennes moesten op last van het AT verwijderd worden, en zijn inmiddels vervangen door dipolen met als gevolg een extra frequentie voor het 'lastige' verzorgingsgebied. lijkt me netjes opgelost door de heren van het AT.

Kortom, zoals ik al eerder aangegeven heb, het is een win win situatie, de extra luisteraars die de 2e frequentie met zich mee brengt zullen vast van harte welkom zijn.
Beter 1Watt op de antenne, dan 100W in de dummy !!

DX'r

Bericht door DX'r »

PhantomFM schreef:
DX'r schreef:

Tja dat hebben ze destijds geprobeerd op te lossen door 2 element antennes toe te passen, een lastige hoek dus.
De 2 element antennes moesten op last van het AT verwijderd worden, en zijn inmiddels vervangen door dipolen met als gevolg een extra frequentie voor het 'lastige' verzorgingsgebied. lijkt me netjes opgelost door de heren van het AT.

Kortom, zoals ik al eerder aangegeven heb, het is een win win situatie, de extra luisteraars die de 2e frequentie met zich mee brengt zullen vast van harte welkom zijn.
Inmiddels is me ook verteld waarom de 106.4 daar niet doorkomt = duidelijk.
Wie zet fotos van de Waalwijk antennes hier neer; ik had ze allang verwacht eigenlijk -smok

Debaser

Bericht door Debaser »

DX'r schreef: Toch wel dwaas dat de 106.4 dat niet afdekt qua signaal. Bij Everdingen zijn ze al te horen met RDS en in Dussen niet = lekker vaag dat AT in deze onzin trapt -zzz
Nou ja, in Dussen hoeven ze ook helemaal niet te ontvangen te zijn. Dat is een andere gemeente, al blijf ik het opvallend vinden dat er dan een steunzender in Waalwijk nodig is. Die kan dan toch ook in Drongelen komen? Scheelt alweer vermogen denk ik. En in Drongelen staat vast ook wel ergens een mast met gsm-antenne's of zo.
Be a debaser!

Plaats reactie