Nieuwe frequentie's Suc6FM

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pascal. K

Re: Nieuwe frequentie's Suc6FM

Bericht door Pascal. K »

JanL schreef: 22 dec 2022 17:48 Wie heeft die soundprocessing ingeregeld? Het staat veel te hard en te vervormen.
Nergens last van! Heb zojuist nog op SDR software gekeken en de zwaai is gewoon netjes binnen het stokkemasker.

Met wat voor radio luister je Rudy?
JanL

Bericht door JanL »

#leeg#
JanL

Bericht door JanL »

--
vansteen

Bericht door vansteen »

Suc6FM Klinkt niet slecht! Maar toch wel zeker een paar seconden niet synchroon die zenders hoorde ik in de auto vanmiddag...
Echtwel

Bericht door Echtwel »

vansteen schreef: 18 jun 2023 22:03 Suc6FM Klinkt niet slecht! Maar toch wel zeker een paar seconden niet synchroon die zenders hoorde ik in de auto vanmiddag...
Dat is alleen een echte radiofreak die daar op let de gewone luisteraar zal het een w*rst zijn :))
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

vansteen schreef: 18 jun 2023 22:03 Suc6FM Klinkt niet slecht! Maar toch wel zeker een paar seconden niet synchroon die zenders hoorde ik in de auto vanmiddag...
Bedankt voor het compliment en je melding, we zijn er van op de hoogte.

Vrolijke groet!
vansteen

Bericht door vansteen »

Echtwel schreef: 19 jun 2023 12:27 Dat is alleen een echte radiofreak die daar op let de gewone luisteraar zal het een w*rst zijn :))
Hey als die gewone luisteraar in zijn auto zit en tijdens het nieuws steeds een paar seconden terug en vooruit in de tijd gaat in het praatje is dat heel irritant! Die twee frequenties hebben veel overlap en tijdens het nieuws was er geen volgen aan.
DX'r

Bericht door DX'r »

Pascal. K schreef: 19 jun 2023 16:19
Bedankt voor het compliment en je melding, we zijn er van op de hoogte.
Vrolijke groet!
Ontvangst opvallend slecht laatste weken op beide frequenties.
rmtech

Bericht door rmtech »

Opvallend nieuwtje dat hier nog niet genoemd is. Suc6 heeft nu nog maar één frequentie, namelijk 94.5 FM. Daardoor is de ontvangst in Breda zo goed als weg. Alleen in Etten-Leur is de zender te horen en Roosendaal deels. Positief: dat lost de synchronisatieproblemen die hierboven benoemd worden meteen op.

Op 94.8 FM staat nu Radio Mexico, wat een van oorsprong Oost-Brabantse variant lijkt van Radio Suc6FM. Ook veel Nederlands product en oldies.

Moet toch pijnlijk zijn om de grootste stad in je uitzendgebied te verliezen. Alle ballen op DAB+ dan maar?
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Op 94.8 FM staat nu Radio Mexico dus is legaal bezig nu ?
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
rodie

Bericht door rodie »

Het ligt er maar net aan hoe je het bekijkt.
Je kunt het ook positief benaderen, aangezien de lokale commerciële frequenties eigenlijk 1 september al off air zouden gaan, en dit met een halfjaar verlengd is.

Bron: https://radiowereld.nl/medianieuws/2024 ... -verlengd/

Ik zie dit zelf als een meevaller en top dat de zender alsnog een halfjaar kan uitzenden op FM zonder onzekerheid.
Ik verwacht dat er nog wel een tweede verlenging aan komt voor de lokale commerciële, de overheid heeft hier natuurlijk wel keihard in gefaald.

Overigens kan ik Suc6 prima ontvangen in Breda via de 94.5 FM. Niets mis mee.
94.8 dekte ongeveer hetzelfde gebied maar missen nu vooral randgebieden dat de 94.8 haalde en de 94.5 niet. Dat is wel erg jammer.
jur

Bericht door jur »

Bij mij thuis in Zevenbergen kan ik Radio Suc6 nu niet meer ontvangen. Radio Mexico wel via 94.8. Ze hebben wel een format dat erg op elkaar lijkt.. eigenlijk was ik tot ik de naam bekeek niet eens door dat het een andere zender was. Vraag mij af hoeveel luisteraars doorhebben dat er nu een andere zender op staat
Plaats reactie