Weer lokale radio in Rhenen?

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

Barry P

Weer lokale radio in Rhenen?

Bericht door Barry P »

Tijdens het surfen kwam ik op de volgende amateuristische hobby Bob site

http://www.xtra-fm.nl/

Onderaan staat het volgende:

Lokale Omroep Rhenen.

De gemeente Rhenen heeft op dit moment nog geen lokale omroep.
Op dit moment vind er een initiatief plaats om voor de gemeente Rhenen een lokale omroep op te zetten.
Iedere gemeente heeft recht op een Omroep die dicht bij de burger staat.
Met programma's als bijvoorbeeld,sport,actualiteit,religie,politiek,jongeren,cultureel, etc etc.
Wij zijn dan ook op zoek naar mensen die zich willen gaan inzetten voor het ontwikkelen van een lokale omroep binnen de Gemeente Rhenen.

Maar het vreemde is nog de naam, die bestaat toch al 10 kilometer zuidelijker?
Hebben die er wat mee te maken?

Wie weet meer??
Rick de Koning

Bericht door Rick de Koning »

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Die "amateuristische hobby Bob site " , zoals je die noemt is een aardig informatieve website zo te zien. Blijkbaar van een internet radiostation en onderaan wordt verwezen naar RtV Rijnland, die site is wat minder, maar dat zal inderdaad de partij zijn die bezig is een lokale omroep voor Rhenen op te richten. Dat begrijp ik er tenminste uit.
Borus

Bericht door Borus »

Een aantal maanden geleden heeft er een stukje in een lokale krant gestaan over dit initiatief. Ene Tom van der Spek (meen dat hij zo heet) was de initiatiefnemer van een nieuwe omroep in Rhenen. HIj zou in het verleden meerdere omroepen hebben opgestart en was nu in de regio komen wonen.

Ben wel benieuwd wat ze gaan doen want die regio wordt toch wel geregeerd door Dalux uit Wageningen.
herman f

Bericht door herman f »

Wat ik dan wel weer een beetje raar vind, is dat Extra FM uit het land van Maas en Waal heel goed in Rhenen te ontvangen is, en dat deze "omroep" ook de naam Xtra draagt, ergens deugt dat niet lijkt me.
Als de poep de ventilator raakt...nou, dan is het mis...
Rubberen robbie

Bericht door Rubberen robbie »

Wie weet meer??

wij hebben hier niets mee te maken.
wel leuk dat je ons erop attent maakt.

extra fm is een gedeponeerde merk naam dus dat word lachen..
grt uit maas en waal
herman f

Bericht door herman f »

herman f schreef:Wat ik dan wel weer een beetje raar vind, is dat Extra FM uit het land van Maas en Waal heel goed in Rhenen te ontvangen is, en dat deze "omroep" ook de naam Xtra draagt, ergens deugt dat niet lijkt me.

ehh Robje, beetje van hetzelfde ;-)
Maar idd wat je zegt..weird!
Als de poep de ventilator raakt...nou, dan is het mis...
Rubberen robbie

Bericht door Rubberen robbie »

herman

kan wel kloppen dat we daar redelijk te ontvangen zijn.

ze zitten daar op een berg en hemels breed zal het max een km of 15 a 20 zijn.
daarbij staat de antenne toch redelijk die richting op.

maar goed ze houden bij ons de xtra uit rhenen wel in de gaten.

grt rob
gerard909

Bericht door gerard909 »

De gemeente Rhenen wil geen lokale omroep en volgens mij doet de gemeente er alles aan om dit soort initiatieven niet van de grond te laten komen.

Als ze een lokale omroep willen daar, kunnen ze beter eens met Dalux gaan praten. Zij willen wel.
Radio, maar met je maten.
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Zat in Rhenen niet ooit die 'flitsende' omroep Mega105 ? Klonk super destijds, maar was van korte duur :???:
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
gerard909

Bericht door gerard909 »

Zat in Rhenen niet ooit die 'flitsende' omroep Mega105 ? Klonk super destijds, maar was van korte duur
Dat klopt. Klonk voor lokale radio zeker erg leuk.
Radio, maar met je maten.
DX'r

Bericht door DX'r »

vorig jaar heb ik nog ergens in Rhenen een dubbele dipool systeem zien staan volgens staan die er nog steeds. Zender eronder en draaien maar op 105.3 -bier
Barry P

Bericht door Barry P »

FF googlen levert al wat meer info op:

Dalux FM krijgt nul op rekest in Rhenen

De Wageningse lokale omroep Dalux FM krijgt geen vaste voet in Rhenense aarde. De door de omroep gewenste uitbreiding op Rhenens grondgebied ziet de gemeente niet zitten.

Dalux FM is de officiële lokale zender in Wageningen. De omroep besteedt soms echter ook aandacht aan de drie andere werv-gemeenten: Rhenen, Veenendaal en Ede. Daarom is er het plan om ook officieel de vleugels uit te slaan, om uiteindelijk een soort regionale Valleizender te worden. Een eerste stap daartoe zou kunnen zijn dat Dalux ook de lokale omroep voor Rhenen wordt.

De gemeente Rhenen zit echter helemaal niet te wachten op een lokale omroep. Het college wijst er op dat via deze krant, het wekelijkse huis-aan-huisblad Rhenense Betuwse Courant en Radio- en TV-Utrecht voldoende informatie kan worden overgedragen.

Daarnaast zijn er volgens de gemeente nooit klachten van inwoners over een te mager informatieniveau gekomen. Als laatste wijst Rhenen er op dat in Ede ook al een lokale omroep uitzendt, waardoor de vorming van een regionale omroep gecompliceerd ligt.

De gemeente is overigens sowieso niet rauwig om een afwijzing: invoeren van Dalux FM als officiële lokale Rhenense omroep zou veel subsidiegeld kosten en ambtenaren zouden er organisatorisch veel tijd mee kwijt zijn.
(Bron: de Gelderlander 21-7-2004)

rtvrijnland

Lokale omroep Rhenen

Bericht door rtvrijnland »

Allereerst wil ik een ieder er op wijzen dat de lokale omroep in Rhenen geen Xtra-Fm gaat heten hoe wel is nog niet bekend!
Na wat gesprekken gevoerd te hebben met de gemeente is duidelijk geworden dat zij er niet helemaal negatief tegenover staan.
Misschien is het het concept dat wij te bieden hebben wel naar hun zin?
Ik zou hier hele verhalen kunnen neerzetten over wie en wat wij doen, maar dat lijkt mij niet nodig op dit moment.
In elk geval zal de website XTRA-FM op niet al te lang termijn verdwijnen en overgaan in www.rtvrijnland.nl

Misschien dat er wel mensen zijn op dit moment die hun medewerking willen verlenen aan het opzetten van deze omroep jullie zijn van harte welkom.
Stuur dan een reactie naar info@xtra-fm.nl

gr. Tom van der Spek RTVRIJNLAND!!!!!
SirAbarth

Re: Lokale omroep Rhenen

Bericht door SirAbarth »

rtvrijnland schreef:Na wat gesprekken gevoerd te hebben met de gemeente is duidelijk geworden dat zij er niet helemaal negatief tegenover staan.
Misschien is het het concept dat wij te bieden hebben wel naar hun zin?
Het bericht uit de Gelderlander is uit 2004. Er zijn ondertussen een wisseling van burgermeester en gemeenteraadsverkiezingen geweest. Dat maakt het misschien wat makkelijker.
Volgens mij is de terughoudendheid van de gemeente Rhenen deels te danken aan hoe Mega105 destijds bezig is geweest. Maar goed, dat is van horen zeggen.
Zwoellie

Bericht door Zwoellie »

Wanneer leren gemeenten nu eens dat het niet aan hun is of er wel of geen lokale omroep in hun gemeenten komt? Het enige wat ze moeten doen, en dat is al tig keer gezegd in andere topics, is het wel of niet representatief verklaren van het PBO, op verzoek van het CvdM. Wat ze verder van een initiatief vinden doet niet ter zake.

En een argument als 'dat kost teveel subsidiegeld' is al helemaal kolder. Het kost niet meer subsidiegeld dan ervoor gereserveerd hoort te staan omdat ze dat krijgen uit Den Haag. Maar dat is weer een heel ander verhaal.

Maar Dalux is dus niet meer in de running?

(oh boy, posting nummer 700 is hiermee een feit :)))
Plaats reactie