Weer lokale radio in Rhenen?

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

gerard909

Bericht door gerard909 »

Als ze nog mee willen 'dingen' voor de licentie in Rhenen en dat ook daadwerkelijk gaan doen, dan heeft Dalux volgens mij wel een streepje voor aangezien het een bestaande partij is die inmiddels zo'n 6, 7 jaar continuiteit in Wageningen heeft gerealiseerd.

Een dergelijke uitbreiding valt volgens mij ook wel 'Professionalisering' te noemen. En professionalisering van lokale omroepen is toch ook juist Iets waar de Olon zich sterk voor maakt toch?
Radio, maar met je maten.

herman f

Bericht door herman f »

Zwoellie schreef:Wanneer leren gemeenten nu eens dat het niet aan hun is of er wel of geen lokale omroep in hun gemeenten komt? Het enige wat ze moeten doen, en dat is al tig keer gezegd in andere topics, is het wel of niet representatief verklaren van het PBO, op verzoek van het CvdM. Wat ze verder van een initiatief vinden doet niet ter zake.

En een argument als 'dat kost teveel subsidiegeld' is al helemaal kolder. Het kost niet meer subsidiegeld dan ervoor gereserveerd hoort te staan omdat ze dat krijgen uit Den Haag. Maar dat is weer een heel ander verhaal.

Maar Dalux is dus niet meer in de running?

Het is meer een kwestie van, wat moet Dalux precies met Rhenen? Tuurlijk is er ooit wel eens een soort van contact geweest, maar nooit een serieuze aanvraag. Het bericht was Barry P liet zien, is idd oud, maar ook compleet uit de lucht gegrepen, nogmaals er was geen aanvraag. Dalux concentreert zich momenteel o.a op tv, en heeft daar de handen vol aan.

Mooi toch dat er nu iemand probeert iets te doen daar in Rhenen, ben reuze benieuwd wat het gaat worden. het is niet makkelijk nu om een lok. omroep te beginnen, zeker zonder muntjes en interesse van de gemeente.
Als de poep de ventilator raakt...nou, dan is het mis...

bjørn

Bericht door bjørn »

Wanneer leren gemeenten nu eens dat het niet aan hun is of er wel of geen lokale omroep in hun gemeenten komt? Het enige wat ze moeten doen, en dat is al tig keer gezegd in andere topics, is het wel of niet representatief verklaren van het PBO, op verzoek van het CvdM. Wat ze verder van een initiatief vinden doet niet ter zake.

En een argument als 'dat kost teveel subsidiegeld' is al helemaal kolder. Het kost niet meer subsidiegeld dan ervoor gereserveerd hoort te staan omdat ze dat krijgen uit Den Haag. Maar dat is weer een heel ander verhaal.

Maar Dalux is dus niet meer in de running?
Ik ben het helemaal met je posting eens, de gemeente heeft niets te bepalen alleen het PBO daar hebben ze "iets" over te zeggen.

Maar eh nee, we zijn niet officieel in de running voor Rhenen, de mannen van RIjnland gaan we dus niet in de haren zitten. Wellicht kunnen we nog leuke dingen doen als ze de licentie eenmaal binnen hebben...
http://www.videovalley.nl

gerard909

Re: Weer lokale radio in Rhenen?

Bericht door gerard909 »

Komt er ooit nog een lokale omroep in Rhenen?

De buren van de Utrechtse Heuvelrug hebben recent een soort poging gedaan, zo lijkt;

https://nieuwsbladdekaap.nl/lokaal/poli ... nen-673618

Echter zie ik ook: https://omroeprhenen.nl/
Radio, maar met je maten.

LokaleSter

Bericht door LokaleSter »

Lijkt me sterk. Rhenen moet met RTV Rijnstreek, Omroep Ede en Midland FM een streekomroep gaan vormen. Dan zou het wel heel vreemd zijn als ze nu een andere lokale omroep krijgen.

Echtwel

Re:

Bericht door Echtwel »

Rubberen robbie schreef:
09 okt 2006 16:44
Maar het vreemde is nog de naam, die bestaat toch al 10 kilometer zuidelijker?
Hebben die er wat mee te maken?

Wie weet meer??

wij hebben hier niets mee te maken.
wel leuk dat je ons erop attent maakt.

extra fm is een gedeponeerde merk naam dus dat word lachen..
grt uit maas en waal
En die site is dus weer uit de lucht gegaan
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)

Echtwel

Re: Lokale omroep Rhenen

Bericht door Echtwel »

rtvrijnland schreef:
10 okt 2006 20:27
Allereerst wil ik een ieder er op wijzen dat de lokale omroep in Rhenen geen Xtra-Fm gaat heten hoe wel is nog niet bekend!
Na wat gesprekken gevoerd te hebben met de gemeente is duidelijk geworden dat zij er niet helemaal negatief tegenover staan.
Misschien is het het concept dat wij te bieden hebben wel naar hun zin?
Ik zou hier hele verhalen kunnen neerzetten over wie en wat wij doen, maar dat lijkt mij niet nodig op dit moment.
In elk geval zal de website XTRA-FM op niet al te lang termijn verdwijnen en overgaan in www.rtvrijnland.nl

Misschien dat er wel mensen zijn op dit moment die hun medewerking willen verlenen aan het opzetten van deze omroep jullie zijn van harte welkom.
Stuur dan een reactie naar info@xtra-fm.nl

gr. Tom van der Spek RTVRIJNLAND!!!!!
@TOM helaas je site ligt er alweer uit toch veel succes met je opstart -bier

LokaleSter

Re: Re:

Echtwel schreef:
14 jan 2020 05:38
Rubberen robbie schreef:

Wie weet meer??

grt uit maas en waal
Wat had je dan gedacht. Die post is van 13 jaar geleden.😉

Echtwel

Re: Re:

Bericht door Echtwel »

LokaleSter schreef:
14 jan 2020 06:02
Echtwel schreef:
14 jan 2020 05:38
Rubberen robbie schreef:

Wie weet meer??

grt uit maas en waal
Wat had je dan gedacht. Die post is van 13 jaar geleden.😉
Ha ha like

jensdelanger

Bericht door jensdelanger »

gerard909 schreef:
13 jan 2020 23:04

De buren van de Utrechtse Heuvelrug hebben recent een soort poging gedaan, zo lijkt;

Er zijn in het voorjaar wat verkennende gesprekken geweest vanuit Regio90 en blijkbaar lag er van hogerhand nog een officiële aanvraag bij de gemeente over die uitbreiding. Tsja, dan gaan dat soort dingen weer een eigen leven leiden... Mja, negatieve publiciteit is óók publiciteit zullen we maar zeggen... ;-)

LokaleSter

jensdelanger schreef:
19 jan 2020 02:17
gerard909 schreef:
13 jan 2020 23:04

Er zijn in het voorjaar wat verkennende gesprekken geweest vanuit Regio90 en blijkbaar lag er van hogerhand nog een officiële aanvraag bij de gemeente over die uitbreiding. Tsja, dan gaan dat soort dingen weer een eigen leven leiden... Mja, negatieve publiciteit is óók publiciteit zullen we maar zeggen... ;-)
Als ik omroeprhenen.nl zo bekijk wil Ede FM flink uitbreiden. Het contactadres is exact hetzelfde als van Omroep Ede, maar ondertussen willen ze ook op de frequenties van streekomroep Midland FM en lokale omroep RTV Rijnstreek.

Omroep met expansiedrift zeg maar.

Plaats reactie