Lokale helden

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

Plaats reactie
LokaleSter

Lokale helden

Bericht door LokaleSter » 01 okt 2019 00:22

Als ik in de auto door de lande rijdt, dan luister ik vaak of de plaatselijke lokale omroep nog een leuk programma heeft. Valt in 9 van de 10 gevallen behoorlijk tegen, al is het maar omdat het voornamelijk non-stop muziek is.

Ben eigenlijk vooral heel benieuwd, welk lokale radioprogramma zou ik echt eens moeten luisteren en waarom?

MFM

Re: Lokale helden

Bericht door MFM » 01 okt 2019 23:30

Ik denk dat je beter gewoon een podcast uit de regio waar je dan rijdt op kunt zoeken.
Daar kom je namelijk heel veel talent tegen dat het niet ziet zitten om tussen de country of jazz programma’s of “538” nonstopoverdagmetlokaleberichtjes door geprogrammeerd te worden.
Waarom naar voicetracks van een presentator luisteren die plaatjes aan en afkondigt op zenders zonder duidelijke identiteit terwijl het internet bol staat met goede podcasts?

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 02 okt 2019 11:20

Loco's muziekschotel op loco fm. Verrassende mix van bekende en minder bekende muziek en een goede dj. Feitjes komen denk ik wel van Wikipedia, maar toch klinkt 't goed en strak. Sowieso heeft deze omroep een aantal leuke programma's.

LokaleSter

Bericht door LokaleSter » 08 okt 2019 20:18

MFM schreef:
01 okt 2019 23:30
Ik denk dat je beter gewoon een podcast uit de regio waar je dan rijdt op kunt zoeken.
Daar kom je namelijk heel veel talent tegen dat het niet ziet zitten om tussen de country of jazz programma’s of “538” nonstopoverdagmetlokaleberichtjes door geprogrammeerd te worden.
Waarom naar voicetracks van een presentator luisteren die plaatjes aan en afkondigt op zenders zonder duidelijke identiteit terwijl het internet bol staat met goede podcasts?
Helemaal mee eens.

Desalniettemin, er zijn links en rechts nog wel enkele lokale helden te vinden die een serieus programma maken. Die wel gewoon live zitten. En juist naar die mensen ben ik op zoek.

LokaleSter

Bericht door LokaleSter » 08 okt 2019 20:45

De Nachtwacht schreef:
02 okt 2019 11:20
Loco's muziekschotel op loco fm. Verrassende mix van bekende en minder bekende muziek en een goede dj. Feitjes komen denk ik wel van Wikipedia, maar toch klinkt 't goed en strak. Sowieso heeft deze omroep een aantal leuke programma's.
Zit nu de uitzending van afgelopen week terug te luisteren, maar dit is inderdaad precies wat ik bedoel. Bedankt voor de tip.

MFM

Bericht door MFM » 08 okt 2019 22:13

Ik heb na een tip wat programma’s van Atos rtv teruggeluisterd. Zit best wat leuks tussen om naar te luisteren. Veel jongere enthousiaste radiomakers.

Verder is het in deze regio (onder Rotterdam) een ramp.
Het lijkt wel alsof er vooral oud jaren 80 en 90 “talenten” on-air zijn. En dat is best jammer omdat de meeste nog steeds klinken alsof ze in die tijd zijn blijven steken. :))

LokaleSter

Bericht door LokaleSter » 09 okt 2019 19:35

Ik ga even luisteren, ben benieuwd.

Maximum

Bericht door Maximum » 18 okt 2019 14:25

Ja helaas willen niet alle jongeren meer radio maken,
tja inderdaad vele oud radiomakers zijn blijven plakken in de 80's & 90's
Veel schreeuw DJ's ik hoor ook vele kopstemmen wat toen de mode was,
(UW dj'tje heeft weer genoeg geluld ;) )
En dan hoor je ook nog veel stations die het niet zo nauw nemen met de kwaliteit van de muziek,
dan doel ik op de slechte mp3 bestanden.
Om maar te zwijgen over het uitspreken van titels en andere teksten,
dan zijn er ook die ik totaal niet versta puur gemompel, slecht microfoon gebruik je hoeft dat ding niet achterin je keel te stoppen.
Zo kunnen we nog wel even doorgaan.
MFM schreef:
08 okt 2019 22:13
Verder is het in deze regio (onder Rotterdam) een ramp.
Het lijkt wel alsof er vooral oud jaren 80 en 90 “talenten” on-air zijn.
En dat is best jammer omdat de meeste nog steeds klinken alsof ze in die tijd zijn blijven steken. :))
Wereldstad The Heart Beat of the City ©®2016
"We keep moving forward, opening new doors, and doing new things, because we're curious and curiosity keeps leading us down new paths."

Plaats reactie