Streekomroep, hoe hou je je eigen broek om hoog?

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?
castmember

Re: Streekomroep, hoe hou je je eigen broek om hoog?

Bericht door castmember » 14 apr 2019 16:44

BobPatience schreef:
13 apr 2019 19:23
Piet Puk schreef:
13 apr 2019 19:11
marco de graaf schreef 11 april 2019:
De omroep wil i.p.v. 1 euro 28 per huishouden, 1 euro 82 per inwoner gaan innen bij de gemeentes waar ze de licentie van binnen hebben gehengeld.
Wat ik niet begrijp is welk verschil (€ 1,82 - € 1,28 per huishouden) deze € 0,54 per huishouden nu gaat maken voor de omroep RN7. Hoeze redt je het met € 1,82 opeens wel? Of is dit niet serieus?
er staat 1,82 per inwoner, er zijn veel meer inwoners dan huishoudens, dat telt waarschijnlijk wel op.
Dit verschilt natuurlijk wel per gemeente, maar als ik kijk naar de gemeente waar ik woon, dan wordt er gerekend met grofweg 14.500 huishoudens tegenover 35.000 inwoners. Met de subsidieregel die RN7 opgeeft zou dat voor de gemeente hier betekenen dat de lokale omroep bijna 3x zoveel inkomsten krijgt. Leuk voor de lokale (samenwerkende) omroep, maar denk bijna onhaalbaar voor de gemeente. Ik denk ook dat weinig gemeenten mee gaan in een verhoging van subsidies met een factor 3, zeker in de tijd dat het steeds onduidelijker wordt wat de toegevoegde waarde is van een lokale omroep binnen een gemeente.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

marco de graaf

Bericht door marco de graaf » 15 apr 2019 12:11

Piet Puk schreef:
13 apr 2019 19:11
marco de graaf schreef 11 april 2019:
De omroep wil i.p.v. 1 euro 28 per huishouden, 1 euro 82 per inwoner gaan innen bij de gemeentes waar ze de licentie van binnen hebben gehengeld.
Wat ik niet begrijp is welk verschil (€ 1,82 - € 1,28 per huishouden) deze € 0,54 per huishouden nu gaat maken voor de omroep RN7. Hoeze redt je het met € 1,82 opeens wel? Of is dit niet serieus?
In het bedrijfsplan gaat men er van uit, dat elke gemeente per INWONER 1,82 gaat betalen! Reken je rijk!
Dit is voor deze omroep meer dan 2 ton extra op jaar basis. Dit is geen gezonde gedachten.

Maar de diverse gemeentes hebben al toegezegd, om dit niet te doen. De reclame man mag flink aan de bak, om die 2 TON binnen te harken.
Als het straalt, dan is het goed.

Orange

Bericht door Orange » 15 apr 2019 15:43

De aanvraag is niet gedaan door een van de vele streek-/lokale omroepen in Nederland waar bovenstaande teksten over de kwaliteit van omroepen en dat het vooral radiohobby op van toepassing is. Er is een aantal goede voorbeelden van omroepen die ook onderweg zijn een streekomroep te worden. Wat mij betreft is RN7 er daar eentje van. Maar ook een Dtv (Oss, Den Bosch), Studio040 (Eindhoven). Dat zijn streekomroepen die van mij prima 3ton aan subsidie mogen ontvangen. En dan natuurlijk ook alles eraan moeten doen om een soortgelijk bedrag aan reclame-inkomsten te verkrijgen.

castmember

Bericht door castmember » 15 apr 2019 15:57

Ik denk serieus dat veel gemeenten het samengaan van lokale omroepen in streekomroepen zien als een reden om de subsidie naar beneden bij te stellen. Omdat de lasten op dat moment door meerdere gemeenten gedragen kunnen worden is het ook niet nodig om extra geld op te hoesten voor deze "nieuwe" broadcaster.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Orange

Bericht door Orange » 17 apr 2019 16:04

castmember schreef:
15 apr 2019 15:57
Ik denk serieus dat veel gemeenten het samengaan van lokale omroepen in streekomroepen zien als een reden om de subsidie naar beneden bij te stellen. Omdat de lasten op dat moment door meerdere gemeenten gedragen kunnen worden is het ook niet nodig om extra geld op te hoesten voor deze "nieuwe" broadcaster.
Als het op hobbyniveau blijft, kan je zomaar gelijk hebben.

Plaats reactie