Streekomroep Midvliet niet zeker van voortbestaan

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?
Trekhaak

Re: Streekomroep Midvliet niet zeker van voortbestaan

Bericht door Trekhaak » 05 mei 2017 09:01

Hoe staat het hiermee trouwens? Zijn er al vergunningen uitgegeven? Op de zenders van Midvliet is het opvallend vaak stil de laatste tijd. Dan hoor je alleen een draaggolf. Stilte voor de storm? Of heb ik ergens een publicatie gemist?

nootdorpseluisteraar

Bericht door nootdorpseluisteraar » 05 mei 2017 10:49

Ik kwam vorige week overal in Leidschendam reclameborden tegen van Feel Good Radio.
Per ongeluk in de verkeerde gemeente geplaatst of is er inderdaad iets gaande?

Bij het Commissariaat voor de Media is er in ieder geval nog steeds geen actueel besluit te vinden over zowel Rijswijk als Leidschendam/Voorburg en Wassenaar.

Onno fm

Bericht door Onno fm » 06 mei 2017 23:46

Ik heb nog niets vernomen van het cvdm. Dus er is nog niets besloten. Wij maken al 1,5 jaar geen kans meer maar wordt nog wel telkens geïnformeerd. Overigens heb ik wel,niet zo nette werkwijze van deze partij bekend gemaakt bij het commissariaat.

Diamantje

Bericht door Diamantje » 09 mei 2017 23:22

Volgens mij heeft het CvdM niet echt een mening over waar een postertje geplaatst wordt toch? Het gaat toch om het advies van de gemeente?

Zeg Onno, Heb je de jingles van jouw Midvliet dan toevallig ook gehoord, waar ze zwaar buiten de stadsgrenzen gaan in de promotie van hun 'lokale' omroep en pretenderen ook uit te zenden voor Zoetermeer, Den Haag en Leiden. Ik denk dat ik morgen ook maar eens even ga bellen... *foei*

Laat iedereen nou toch eens in zijn waarde en stop met dat zure jaloerse gedoe. Daar kom je niet verder mee Onno. Jij hebt je mening nu wel duidelijk gemaakt. Welke omroep in het volgende slachtoffer? Ik ben ondertussen wel erg benieuwd naar de demo van jouw radioprogramma trouwens, want dat moet wel echt heel erg goed zijn met al die kennis in huis!! Het is zo jammer dat de beste stuurlui altijd aan wal staan.
Het is geel met bruin en het kruipt over de grond................. Een giraf met hoogtevrees!

Onno fm

Bericht door Onno fm » 11 mei 2017 17:08

Hoi welke zure reacties van mij! Ik reageer nooit ergens op.
Ik heb je al eerder uitgelegd dat de persoon "echtwel" iemand anders is Robert Gunn( eigenaar Super FM). En hij heeft een welbesproken eigen mening waar ik verder buiten gehouden wilt worden. Ik zelf ben destijds alleen voorzitter geweest van 3 koppig bestuur van de stichting Super fm mediagroep. En toen we uit de race waren ben ik uitgestapt. Check eerst je feiten voordat je zomaar wat roept. Als je dat doet dan weet je waarschijnlijk ook dat de huidige omroep van Rijswijk niet eerlijk aan de licentie is gekomen. Ik wilde het spel alleen eerlijk spelen.
Ook de politiek is nu wakker geworden .
Lees maar :
https://rijswijksdagblad.nl/onafhankeli ... -rijswijk/

Wat heb ik met Midvliet van doen ? Je belt maar....

En btw ik ben ook maar een amateur op radiogebied en bij interesse naar mijn demo kun je me elke werkdag beluisteren op nrgradio.nl en Linq fm.

Nu stoppen met mij zwart te maken aub !!!!!!!

Diamantje

Bericht door Diamantje » 11 mei 2017 22:19

De politiek wakker geworden? Nou ben ik niet zo thuis in dat wereldje, maar een raad bestaat toch uit meer dan twee mensen? Er is dus eigenlijk gewoon een raadslid die een vraag heeft gesteld. En moet een raadslid zelf niet stemmen over een begroting van een stad? Dan weet hij toch ook hoeveel geld een publieke omroep krijgt? Sterker nog. Iedere stad heeft een openbaar subsidieregister als ik me niet vergis. Iedere inwoner van een stad kan voor elke gemeente de hoogte van subsidies aan instellingen terugvinden. Een raadslid blijkbaar niet.

Onno... Ben jij toevallig niet werkzaam bij het Rijswijks Dagblad? Het is toch TE toevallig dat Google dit bevestigt. Tot zover de objectiviteit. Dit is nou precies waarom dit forum niets meer met radio te maken heeft. Het is één bak met ellende rondom jaloerse mensen. Daar wil ik niet bij horen. Dit is overigens ook precies de reden waarom ik ooit gestopt ben bij de lokale radio. Het is vechten tegen de bierkaai.

Signing off... Forever!
Het is geel met bruin en het kruipt over de grond................. Een giraf met hoogtevrees!

Echtwel

Bericht door Echtwel » 12 mei 2017 09:03

Diamantje schreef:
11 mei 2017 22:19
Singing off... Forever!
Eindelijk -+dance en weg blijven he :)) :)) :))

Onno fm

Bericht door Onno fm » 12 mei 2017 16:14

Hoi Diamantjes,
Het zou fijn zijn als jij jezelf bekend maakt.
Overigens maak ik af en toe een item voor Rijswijks dagblad is dat verboden? En met dit artikel heb ik geen bemoeienis gehad. En de partij die deze vragen heeft gesteld heb ik ook geen invloed op.
ik ben ook niet jaloers ik hou van gerechtigheid. En er is gesjoemeld met geld en PBO leden. Ik ben blij dat ik daar ver vanaf staat ..... heel ver. Ik betaal ook mee aan deze onzin als inwoner van Rijswijk. Gelukkig ben ik eerlijk en open en zit ik niet onder een pseudoniem anoniem op een stinkerd zolderkamertje op een forum te reageren. Ik ben bereid openheid van zaken te doen maar niet op internet. Maar gewoon in real life. Oja en ik zal de koffie wdan wel betalen

nootdorpseluisteraar

Bericht door nootdorpseluisteraar » 12 mei 2017 20:57

Heren, heren! Nu maar weer on-topic?
Het CvdM zou eindelijk eens een knoop moeten doorhakken. Het slaat nergens op om zolang te doen over een besluit wie de lokale omroep mag zijn van Leidschendam-Voorburg en Wassenaar.

Trekhaak

Bericht door Trekhaak » 16 jun 2017 09:12

Beetje laat, maar ik lees dat de vergunning van de omroep in Rijswijk is verlengd. Is dat met Leidschendam-Voorburg en Wassenaar ook gebeurd?

https://rijswijk.tv/stichting-omroep-ri ... -rijswijk/

Feel Good Radio blijft omroep voor Rijswijk
18 mei 2017

Het Commissariaat voor de Media heeft deze week de vergunning van Stichting Omroep Rijswijk verlengd. Dat betekent dat de stichting de komende vijf jaar de publieke lokale omroep van Rijswijk blijft.

Reeds in december 2015 adviseerde het college van B&W in een brief aan de gemeenteraad om positief te stemmen voor de verlenging van de vergunning. Dit dient eens in de vijf jaar te gebeuren. De raad ging unaniem akkoord met het voorstel, onder andere vanwege de lokale inbedding van de omroep en de journalistieke kracht. Ook het grote bereik binnen de Rijswijkse inwoners werd door de raad genoemd als positief aspect.

Peter de Jong, voorzitter van de omroep is verheugd: “We hebben er even op moeten wachten, maar het komt niet echt als een verrassing natuurlijk. We werken dagelijks met een enthousiast team aan de omroep, zowel online als voor de radio & TV en zien het als compliment dat de gemeente Rijswijk en het Commissariaat voor de Media dit bekronen met een nieuwe vergunning. Het is tegelijkertijd ook een mooi compliment naar onze vrijwilligers die zich dag in dag uit belangeloos inzetten voor de omroep en de inwoners van de gemeente. Dat maakt mij een trotse voorzitter!”

Rijswijk.tv, het online platform van de omroep heeft ondertussen bijna 7.000 volgers in Rijswijk en is daarmee uitgegroeid tot het grootste online nieuwsplatform van de stad. Via 105.9FM zendt Stichting Omroep Rijswijk het programma van Feel Good Radio uit, met dagelijks veel lokaal nieuws uit Rijswijk. De gemeente Rijswijk krijgt voor de bekostiging van de lokale omroep van het Rijk €1,14 per huishouden. Dit is direct ook het subsidiebedrag dat de lokale omroep jaarlijks van de gemeente gestort krijgt.

Vrijwilligersorganisatie
Stichting Omroep Rijswijk werkt uitsluitend met vrijwilligers voor zowel radio, televisie als het online platform. De organisatie telt momenteel ruim dertig vrijwilligers, waaronder een aantal studenten voor de school voor Journalistiek. Deze studenten kiezen voor de omroep om hun talenten verder te kunnen ontwikkelen. Naast deze studenten telt de omroep een groep ervaren redacteuren en radiomakers die hun vrijwilligerstaak met veel passie en overtuiging uitvoeren.

Joey Koeijvoets, zendercoördinator van de omroep: “Ik ben trots op iedereen die dit heeft mogelijk gemaakt. Omroep maak je namelijk niet alleen, maar doe je samen met een team. Superdank aan iedereen voor de belangeloze inzet! Nu kunnen we echt gaan bouwen aan de toekomst met als missie om dit grootste nieuwsplatform voor Rijswijk nog verder te laten groeien!”

Streekomroep
De brancheorganisatie voor lokale omroepen en de Vereniging Nederlandse Gemeenten willen dat omroepen in de regio gaan samenwerken met elkaar. Stichting Omroep Rijswijk heeft deze ontwikkeling opgevolgd en werkt ondertussen samen met twee omroepen in de regio. Hierdoor wordt gebruikt gemaakt van elkaars kennis op gebied van organisatie, techniek en redactie.

Door middel van het bundelen van de krachten, die vooral achter de schermen tot uiting komen, kan de lokale omroep nog meer informatie verstrekken die betrekking heeft op de directe leefomgeving van de Rijswijker.

nootdorpseluisteraar

Bericht door nootdorpseluisteraar » 17 jul 2017 16:03

Het CvdM blijkt ook over Leidschendam-Voorburg en Wassenaar een besluit te hebben genomen. Midvliet blijft daar de lokale omroep.
Midvliet was de laatste tijd vooral in het nieuws door problemen rond de zendmachtiging, het opstappen van directeur/hoofdredacteur Louis Bekker, een krachtenbundeling van Unity FM in Streekomroep Rijnland en ‘amateurisme’.
De zendmachtiging is inmiddels toegekend door het Commissariaat voor de Media, een jaar nadat de gemeente die machtiging al afgaf.
Bron: https://vlietnieuws.nl/2017/07/14/nieuw ... -midvliet/
Stichting Voorburgse en Leidschendamse Omroep Midvliet wordt aangewezen als lokale publieke media-instelling voor de verzorging van de publieke mediadiensten in de gemeenten Leidschendam-Voorburg en Wassenaar. De aanwijzingsaanvraag van Stichting Omroep Wassenaar voor de gemeente Wassenaar wordt afgewezen.
De overwegingen van het CvdM en een opsomming van de gevolgde procedure staan in dit PDF-bestand

Plaats reactie